Melding bij printen

CPH

Melding bij printen
Ik had een HP printer en bij het starten daarvan kreeg ik een foutmelding
met allerlei parameters.Het probleem heb ik hier aangekaart maar heeft niet
geleid tot een oplossing.
Nu heb ik een Brother gekocht en krijg weer een foutmelding maar een heel
andere. Er staat: VProTray.exe- Geen schijf.
Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium
\Device\Harddisk5\DR5.
http://www.computer-support.nl/Syste.../vprotray.exe/
Bij deze link heb ik gekeken maar daar word ik niet wijzer van. Als ik de
foutmelding krijg kan ik kiezen uit opnieuw - annuleren - doorgaan. Kies ik
annuleren of doorgaan, kan ik gewoon printen. Iedere keer de melding is
hinderlijk.
Kan ik dat verhelpen?
Bvbd.
CPH

Hans Schuts

Re: Melding bij printen
Op Tue, 11 Aug 2009 10:20:31 +0200, "CPH" <c45_4@hotmail.com> schreef:

> [...]
>http://www.computer-support.nl/Syste.../vprotray.exe/
>Bij deze link heb ik gekeken maar daar word ik niet wijzer van.

Hoe word je er niet wijzer van? De aanwijzingen zijn toch duidelijke
genoeg?

>Als ik de foutmelding krijg kan ik kiezen uit opnieuw - annuleren - doorgaan. Kies ik
>annuleren of doorgaan, kan ik gewoon printen. Iedere keer de melding is
>hinderlijk. Kan ik dat verhelpen?

Ja, door de in de link gevonden aanwijzingen uit te voeren. Maak
anders eens duidelijk wat je precies niet snapt daaraan.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
CPH

Re: Melding bij printen

"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> [...]

> Ja, door de in de link gevonden aanwijzingen uit te voeren. Maak
> anders eens duidelijk wat je precies niet snapt daaraan.

Hans schreef dat alles duidelijk is en vraagt wat mijn probleem is.
In de bedoelde link staat Norton terwijl ik dat helemaal niet heb.
Vervolgens kan ik met de zoekfunctie het bestand VProTray.exe niet vinden op
c:\.
Dus ik heb geen idee hoe ik dan iets kan uitschakelen wat geadviseerd wordt.
Er hoe ik zoiets uitschakel is voor mij ook nieuw.
CPH

Jan V

Re: Melding bij printen

"CPH" <c45_4@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]

> wordt.
> Er hoe ik zoiets uitschakel is voor mij ook nieuw.

Er is malware die zich verschuilt achter vprotray.exe. Zie:
http://www.file.net/process/vprotray.exe.html

Het lijkt me verstandig te scannen naar virussen en malware.
Alom geroemd zijn:
www.superantispyware.com/download.html (onderste kiezen: Free Edition)
www.malwarebytes.org/mbam.php (Free Version)

--
Jan V

Hans Schuts

Re: Melding bij printen
Op Tue, 11 Aug 2009 11:57:46 +0200, "CPH" <c45_4@hotmail.com> schreef:

>Hans schreef dat alles duidelijk is en vraagt wat mijn probleem is.

ik schreef dat duidelijk omschreven staat wat je moet doen. En verder
vroeg ik niet wat jouw probleem is, maar wat er voor jou niet
duidelijk is aan de oplossing.

>In de bedoelde link staat Norton terwijl ik dat helemaal niet heb.

Nu leg je dat tenminste wel uit. Of jij Norton wel of niet op je
systeem hebt, had je niet verteld. Blijkbaar niet meer, maar aangezien
het bestand onderdeel schijnt te zijn van Norton Backup heb je dat
blijkbaar wel ooit op je systeem gehad of heb je of iemand anders er
in ieder geval ooit eens mee geëxperimenteerd; de melding komt niet
uit de lucht vallen.

>Vervolgens kan ik met de zoekfunctie het bestand VProTray.exe niet vinden op
>c:\.

misschien gevolg van een niet op de juiste manier verwijderen van
Norton Backup, of een niet goed werkend verwijderprogramma meegeleverd
met Norton Backup. Of je geeft de verkeerde zoekopdracht, of je kijkt
niet goed.

>Dus ik heb geen idee hoe ik dan iets kan uitschakelen wat geadviseerd wordt.

iets uitschakelen wat er niet is, kan uiteraard niet.

>Er hoe ik zoiets uitschakel is voor mij ook nieuw.

als het bewuste bestand er wel is, wordt ergens opdracht gegeven om
het op te starten. Aangezien het pas gebeurt als jij blijkbaar een
printopdracht geeft, zit het niet in de opstartfolder en dat maakt het
zoeken helaas erg lastig.

news9338593qs20ql544pafi7mktjj6v9l8t0@4ax.com...

> [...]

> het op te starten. Aangezien het pas gebeurt als jij blijkbaar een
> printopdracht geeft, zit het niet in de opstartfolder en dat maakt het

Het is goed bedoeld Hans, maar geloof me nu maar dat ik op mijn systeem
nooit iets van Norton heb gehad ook niet als probeer versie o.i.d. Ik heb
altijd Mc.Afee gehad op deze pc.
Soms krijg ik de melding al als ik de printer aanzet en niet als ik daarna
een printeropdracht geef. Soms (maar dat is zeer incidenteel) krijg ik de
melding helemaal niet. Snap ik ook niet.
Ik heb Vista Home Premium sedert 2007 en het probleem is er niet vanaf het
begin geweest.
Ik heb inmiddels ook allerlei extra spywareprogramma's laten draaien doch
die leveren ook niets op zoals Jan V. adviseerde.
Ook geavanceerd zoeken levert niets op.
Daarom kom ik naar deze nieuwsgroep. Maar als iemand dat zo niet kan
beoordelen, neem ik het maar voor lief want ik kan gelukkig gewoon printen.
Maar ik vraag het omdat het niet klopt en hinderlijk is.
Maar indien ik meer info moet geven, ben ik daartoe bereid.
Met vr. gr.
CPH

Hans Schuts

Re: Melding bij printen
Op Tue, 11 Aug 2009 19:07:20 +0200, "CPH" <c45_4@hotmail.com> schreef:

>Het is goed bedoeld Hans, maar geloof me nu maar dat ik op mijn systeem
>nooit iets van Norton heb gehad ook niet als probeer versie o.i.d. Ik heb
>altijd Mc.Afee gehad op deze pc.

Dat is nu wel duidelijk, maar dat was nergens uit op te maken in het
begin van jouw draadje. Je kwam zelf met de link aandragen waarin
sprake was van de bewuste Norton software. Dus als je niet vertelt dat
je nooit Norton op je systeem hebt gehad, is het niet meer dan logisch
dat er verband met Norton gelegd blijft worden.

>Soms krijg ik de melding al als ik de printer aanzet en niet als ik daarna
>een printeropdracht geef. Soms (maar dat is zeer incidenteel) krijg ik de
>melding helemaal niet. Snap ik ook niet.

Opnieuw, waarom dat niet allemaal gelijk verteld? Geef toch asjeblieft
duidelijke informatie, anders ben je niet of slecht te helpen.

> [...]
>Ik heb inmiddels ook allerlei extra spywareprogramma's laten draaien doch
>die leveren ook niets op zoals Jan V. adviseerde.

Niets mis mee, maar kom dan wel met volledige informatie.

> [...]
>Maar ik vraag het omdat het niet klopt en hinderlijk is.
>Maar indien ik meer info moet geven, ben ik daartoe bereid.

Jan V had het niet over spyware, maar over een virus. Het enige dat
dan zinvol is, is het laten uitvoeren van een on-line scan. Bij McAfee
kun je dat laten doen. Als er dan ook niets gevonden wordt en het
probleem blijft zich toch voor doen, dan vrees ik dat er niets anders
op zit dan een nieuwe, schone installatie van Vista.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
> [...]

> wordt.
> Er hoe ik zoiets uitschakel is voor mij ook nieuw.

Je zou (via regedit) in het register eens kunnen zoeken op het voorkomen
van: vprotray.exe.
Weet nu niets beters!

--
Jan V

QPC

Re: Melding bij printen

"Jan V" <Jan@huppeldepup.invalid> schreef in bericht

> [...]
>>> www.hschuts.nl

> Je zou (via regedit) in het register eens kunnen zoeken op het voorkomen

Anders dan eerder verteld werd, is het wledegelijk mogelijk om iets dat niet
op de pc staat toch 'weg te halen'.
Schijnbaar heeft er ooit een programma op de pc gestaan waar dat vprotray
een onderdeel van was.
Dat programma is (om welke reden dan ook) van de pc verdwenen, echter staat
de verwijizng nog wel ergens in het register of bij de opstarttaken van de
pc.
Deze blijft dus telkens zoeken naar dat bestand, kan het niet vinden en komt
dan met die foutmelding.
Ga eens via START en dan UITVOEREN.
Tik daar het commando msconfig en druk op enter
In het scherm dat nu komt kies je voor het tabblad 'opstarten' en kijk daar
eens of je een regel ziet staan die verwijst naar dat vprotray.exe
Zo ja, hall het vinkje daarboor weg en klik op toepassen.
Start de pc opnieuw op en het zou opgelost moeten zijn......

Massimo

Re: Melding bij printen
Hallo,

On Tue, 11 Aug 2009 10:20:31 +0200, "CPH" <c45_4@hotmail.com> wrote:

> [...]
>annuleren of doorgaan, kan ik gewoon printen. Iedere keer de melding is

Wat Schuts betreft: misschien is het inmiddels tot je doorgedrongen
dat deze persoon excelleert in nutteloze zeikerige commentaren op
andermans hulpvragen (al had hij wel gelijk wat het geven van
voldoende info in je originele posting betreft). Dat doet hij al
jaren. Ik negeer hem.

Dat advies om via msconfig te zoeken is wel nuttig.
In plaats daarvan zou je evt. het gratis progje Quick Startup
gebruiken i.p.v. msconfig:
http://download.chip.eu/nl/Opstarten...en_713240.html

Groet,

Massimo