Windows7 Opnieuw opstarten

Hans

Windows7 Opnieuw opstarten
Op mijn wat oudere desktop HP530 heb ik Windows7 RTM geinstalleerd op
een gloednieuwe HDD.
Loopt uit de kunst, geen enkel probleem, behalve dit:

Na installatie van software wordt vaak gevraagd de PC al of niet
automatisch opnieuw op te starten.
In BEIDE GEVALLEN gaat dat niet vlekkeloos.
Na bevestiging komt achtereenvolgens 'Afmelden', 'Afsluiten', de PC
sluit inderdaad af, waarna het welkomstscreen van HPinvent verschijnt,
dan weer verdwijnt, en dan stopt het proces. De PC staat nog steeds
aan. Het powerlichtje brandt.

Om door te gaan druk ik dan op de startknop, de PC schakelt nu
helemaal uit, en na een 2e druk op de startknop wordt de PC nu normaal
gestart.

Het is maar een kleinigheid, maar misschien heeft iemand een
oplossing?
Hans
Mamamegs [MVP]

Re: Windows7 Opnieuw opstarten
Op maandag 10-8-2009 tiepte Hans de volgende wijze woorden :
> [...]
> verschijnt, dan weer verdwijnt, en dan stopt het proces. De PC staat
> nog steeds aan. Het powerlichtje brandt.

Gebeurt er echt helemaal niets meer dan? Heb je de PC al eens een
tijdje
laten staan om te kijken wat er gebeurt?

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Andre

Op Mon, 10 Aug 2009 11:21:39 +0200 schreef Hans , :

> [...]
>
>Om door te gaan druk ik dan op de startknop, de PC schakelt nu
>helemaal uit, en na een 2e druk op de startknop wordt de PC nu normaal

Ik heb ook zoiets gehad,
een bios update heeft dat bij mij verholpen.

Bij een warme herstart bleef hij dikwijls hangen na het bios scherm.
hardware reset of afzetten en dan starte hij wel normaal op.
--
Groetjes
André (VB)
Hans

On Mon, 10 Aug 2009 13:59:42 +0200, Andre <me@privacy.invalid> wrote:

>Ik heb ook zoiets gehad,
>een bios update heeft dat bij mij verholpen.
>
>Bij een warme herstart bleef hij dikwijls hangen na het bios scherm.
>hardware reset of afzetten en dan starte hij wel normaal op.

@Mamamegs

Ik heb hem nu een minuut of 3 zo laten staan, gebeurt niets, fan loopt
op rustige snelheid, ik zie ook het verklikkerlichtje van de Diskette
drive permanent branden. Ik krijg de indruk dat de processor misschien
iets heter wordt aan de temp. van de uigaande lucht te voelen. Toch is
er geen processor activiteit te zien aan het controle lampje.

@André

Tot voor kort stond Windows XP pro op deze PC.
Daar was dit probleempje niet.
Er is geen BIOS update beschikbaar is bij HP.

Hans
Planky

Hans schreef:

> [...]
>
> Tot voor kort stond Windows XP pro op deze PC.
> Daar was dit probleempje niet.
> Er is geen BIOS update beschikbaar is bij HP.

Kapotte of brakke hardware kan dit ook veroorzaken.
Dus kast open alle kabel loshalen die je niet nodig hebt, FDD, DVD,
CD-rom, etc.

Laatst heb ik hetzelfde probleem bij een computer gehad en hier was de
cd-rom brander het probleem, kabel los probleem opgelost.

Frank
Hans

On Tue, 11 Aug 2009 00:13:25 +0200, Planky <Ikke@onzin.invaled> wrote:

> [...]
>
>Laatst heb ik hetzelfde probleem bij een computer gehad en hier was de
>cd-rom brander het probleem, kabel los probleem opgelost.

Heb ik inmiddels geprobeerd maar heeft niet geholpen Frank.
Ik keek nog of hij van een bootable CD opstart en plaatste mijn
Acronis emergency CD vóór het Opnieuw opstarten commando.
En ja, hij boot vrolijk van deze CD.
Geef ik dan in het keuze scherm het commando 'Windows starten' wordt
het scherm zwart en gebeurt er verder niets...
Blijkbaar vindt hij het besturingssysteem niet op deze manier.
Nogmaals, het is geen ramp, maar wel merkwaardig.

Hans

USER JB is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Windows7 Opnieuw opstarten
Quote:
Originally Posted by Hans View Post

> [...]

Blijkbaar vindt hij het besturingssysteem niet op deze manier.
Nogmaals, het is geen ramp, maar wel merkwaardig.

En Hans heb je er wat op gevonden? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Heb overigens ook een HP echter een DC7600, draaiend op Windows 7 Ultimate.

Bij het opnieuw opstarten een zwart scherm, het vreemde is echter dat het scherm niet op standby gaat. Vreemd is ook het direct uitschakelen van het systeem bij het indrukken van de start/uit knop.

Een normale start gaat vlekkeloos. Het probleem doet zich enkel voor bij een herstart.

USER JB is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Windows7 Opnieuw opstarten
Hey Hans,

Heb je inmiddels het euvel kunnen verhelpen, Indien ja, hoe?
Ik kamp namelijk met hetzelfde probleem. Bij het herstarten enkel een zwart scherm.
Het vreemde is dat het systeem direct afsluit bij het indrukken van de aan/uit knop, verder valt ook op dat de monitor niet op standby gaat.

Normaal opstarten gaat vlekkeloos, het probleem doet zich enkel voor bij een herstart.

Ik heb Windows 7 op een HP Dc7600.

Grt!
Hans

Re: Windows7 Opnieuw opstarten
On Mon, 9 Nov 2009 18:12:44 +0000, USER JB
<USER.JB.41ecg1@no-mx.forums.vistaheads.com> wrote:

> [...]
>aan/uit knop, verder valt ook op dat de monitor niet op standby gaat.
>
>Normaal opstarten gaat vlekkeloos, het probleem doet zich enkel voor

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, maar nu komt het gekke:
Ik heb 3 identieke d530SFF HP/Compac 's.
Recent installeerde ik Win7 op de derde machine (tot dan WinXP pro
sp3) en tot mijn verrassing geeft deze géén probleen bij een herstart.
Deze laatste heeft de oude (2004) BIOS versie 2.5, de 2 andere de
nieuwere (2.44), al zou je dat gezien het nummer niet denken, versie
uit 2008.
Ik accepteer het probleem op de 2 andere machines.
Ben een beetje bang om een oudere BIOS versie over de nieuwere heen te
zetten, te meer daar ik niet zeker ben dat dit het probleem zou
verhelpen. Bovendien is het geen ramp...

Gr. Hans