Netwerk

Happy Live

Netwerk
Beste mernsen,

Ik heb een probleem met een netwerkje van een PC en een Laptop. De laptop
draait op XP Prof en de PC op Vista. Ik kan namelijk geen bestanden openen
vanaf de PC, Ik krijg steeds de melding geen toegang van de Laptop. Bestand
en printerdeling is ingeschakeld. Ook zitten beiden in dezelfde werkgroep.
Ik heb alles 3 keer vanaf niet weer opnieuw ingesteld maar het wil niet
werken. Een laptop met XP Home geeft geen problemen.

Wie heeft de oplossing.

Happy Life gkbnews at xs4all dot nl

Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding.

Nico

Re: Netwerk
> [...]
> heb alles 3 keer vanaf niet weer opnieuw ingesteld maar het wil niet werken.
> Een laptop met XP Home geeft geen problemen.

Maar heb je ook de bestanden gedeeld op de laptop??

--
Mvg. Nico

Happy Live

Re: Netwerk

"Nico" <master.man@nospam.invalid> schreef in bericht

> Maar heb je ook de bestanden gedeeld op de laptop??
>
> --
> Mvg. Nico

Ja dat heb ik. Het vreemde is dat het bij mijn andere laptop met XP Home wel
gaat!~

GKB

> [...]

> "Nico" <master.man@nospam.invalid> schreef in bericht

> Ja dat heb ik. Het vreemde is dat het bij mijn andere laptop met XP Home wel

Ik begrijp er uit, dat je een laptop xp home en een laptop xp pro hebt,
zou ik zeggen vergelijk die twee eens of de instellingen gelijk zijn.
Dus de pro gelijk aan de home, moet het lukken toch.

--
Mvg. Nico

Mike

Re: Netwerk

"Happy Live" <happylive@xxxxx.nl.invalid> schreef:
> [...]
> werkgroep. Ik heb alles 3 keer vanaf niet weer opnieuw ingesteld maar het
> wil niet werken. Een laptop met XP Home geeft geen problemen.

Op de XP Pro Eenvoudig delen van beatanden inschakelen?

> [...]
> zou ik zeggen vergelijk die twee eens of de instellingen gelijk zijn.
> Dus de pro gelijk aan de home, moet het lukken toch.

Ja, ja ik zie geen verschil tussen die twee, was het maar zo gemakkelijk.
..
GKB

Happy Live

Re: Netwerk

"Mike" <privacy.invalid@privacy.invalid> schreef in bericht
news:4a7f40fb$0$8843$e4fe514c@dreader27.news.xs4al l.nl...

> Op de XP Pro Eenvoudig delen van beatanden inschakelen?

Ja was het maar zo gemakkelijk.

GKB

Flash

Re: Netwerk
Happy Live formuleerde de vraag :
> "Mike" <privacy.invalid@privacy.invalid> schreef in bericht
> news:4a7f40fb$0$8843$e4fe514c@dreader27.news.xs4al l.nl...

> Ja was het maar zo gemakkelijk.
>
> GKB

Ja inderdaad ZO makkelijk is het, als je niet weet hoe het moet blijf
er dan vanaf!!!!

karelV [MS MVP]

Re: Netwerk
Happy Live schreef op 9-8-2009 22:32:
> [...]
> beiden in dezelfde werkgroep. Ik heb alles 3 keer vanaf niet weer
> opnieuw ingesteld maar het wil niet werken. Een laptop met XP Home geeft

"Ik krijg steeds de melding geen toegang van de Laptop" is niet de
letterlijke en volledige foutmelding!
Hoe luidt die *volledig* ?

Happy Live

Re: Netwerk

"Flash" <flashnot@cs.com> schreef in bericht news:4a7fb278$1_4@news4us.nl...
> Happy Live formuleerde de vraag :

> Ja inderdaad ZO makkelijk is het, als je niet weet hoe het moet blijf er
> dan vanaf!!!!

Ik weet drommels goed waar ik mee bezig ben (gebruik en stoei met windows
sinds W95), maar jij weet klaarblijkelijk ook niet wat de oplossing is