sfc /scannow werkt niet

Nard

sfc /scannow werkt niet
Bij het intype van sfc /scannow in de balk van uitvoeren reageerd de pc
helemaal niet op.
Ook niet als ik het intype onder de knop 'Starter'/sfc /scannow en dan
bovenaan rechts klik en Als administrator uitvoeren,
krijg ik alleen het venster om door te gaan klik dan op doorgaan en verder
gebeurd er niets.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn in vista ultimate 32bit..?
Groetjes, Nard.

karelV [MS MVP]

Re: sfc /scannow werkt niet
Nard schreef op 31-7-2009 9:13:
> [...]
> verder gebeurd er niets.
> Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn in vista ultimate 32bit..?

En als je sfc /scannow opstart vanuit een Elevated Command prompt?:

Start - typ onderin in het 'zoekvak' ('Zoekopdracht starten' staat er)
cmd . *Geen* <enter> geven. Dan komt linksboven te staan cmd.exe .
Rechtsklik daarop en kies voor 'als Administrator uitvoeren' .
Als het goed gegaan is knippert de cursor nu in het zwarte 'dos'-scherm
achter c:\windows\system32>_

Of:
Start - Alle Programma's - Bureauaccessoires - Opdrachtprompt.
Rechtsklik daarop en kies voor 'als Administrator uitvoeren' .
Als het goed gegaan is knippert de cursor nu in het zwarte 'dos'-scherm
achter c:\windows\system32>_

En dan daar sfc /scannow <enter> invoeren. Verschil? Foutmelding?

Nard

Re: sfc /scannow werkt niet

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> [...]
> achter c:\windows\system32>_
>
> En dan daar sfc /scannow <enter> invoeren. Verschil? Foutmelding?

Hoi KarelV
Heb de eerste optie gedaan met deze medelingen:
Systeemcontrole wordt gestart.
Dit proces kan enige minuten duren.
Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.
Verificatie is 100% voltooid
Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal
worden hersteld.
De details zijn opgenomen in CBS.Log Windir\Logs\CBS\CBS.log Bijvoorbeeld
C:/Windows/systeem32
Nu ben ik naar het pad gegaan C:/Windows/Logs/CBS/CBS.log
klik dubbel en krijg de melding van: Toegang geweigerd.
Wat zou ik nu het beste kunnen doen om toch toegang te krijgen in dat
CBS.log bestand?

karelV [MS MVP]

Re: sfc /scannow werkt niet
Nard schreef op 31-7-2009 12:54:

> [...]

> klik dubbel en krijg de melding van: Toegang geweigerd.
> Wat zou ik nu het beste kunnen doen om toch toegang te krijgen in dat

Misschien helpt het om UAC tijdelijk uit te zetten:
http://www.vistabits.nl/optimalisatie/UAC_uitzetten.htm
Maar ik vrees dat de inhoud van cbs.log een onleesbare brij is :-(

> Misschien helpt het om UAC tijdelijk uit te zetten:
> http://www.vistabits.nl/optimalisatie/UAC_uitzetten.htm
> Maar ik vrees dat de inhoud van cbs.log een onleesbare brij is :-(

Heb UAC tijdelijk uitgeschakeld.
Ik dacht dat het voor jou wel leesbaar zou zijn Karel
maar het log bestand is 50.233kb groot
zou ik het privé naar je kunnen sturen als bijlage?
Zo ja en naar welk e-mail adress.
Gr. Nard.

J. de Vriendt

Re: sfc /scannow werkt niet

"Nard" <nard@noreply.invalid> schreef in bericht

> [...]
> klik dubbel en krijg de melding van: Toegang geweigerd.
> Wat zou ik nu het beste kunnen doen om toch toegang te krijgen in dat

Volgens mij zoek je problemen die er helemaal niet zijn.

Nard

Re: sfc /scannow werkt niet

"J. de Vriendt" <jdevriendt@gmail.nl> schreef in bericht

> "Nard" <nard@noreply.invalid> schreef in bericht

> Volgens mij zoek je problemen die er helemaal niet zijn.

Waarom zijn er dan beschadigde bestanden gevonden?

> "J. de Vriendt" <jdevriendt@gmail.nl> schreef in bericht

> Waarom zijn er dan beschadigde bestanden gevonden?

Die zijn er altijd te vinden, maar heb je er last van?

> "Nard" <nard@noreply.invalid> schreef in bericht

> Die zijn er altijd te vinden, maar heb je er last van?

Het gebeurd de laaste tijd regelmatig dat ik een zwart scherm krijg met het
opstarten en dat er dan gevraagd wordt naar instal dvd om het
besturingssysteem te herstellen.

> [...]

> Het gebeurd de laaste tijd regelmatig dat ik een zwart scherm krijg met
> het opstarten en dat er dan gevraagd wordt naar instal dvd om het

Dan zou ik dat maar doen, zeker als je op een externe harddisk braaf je
updates hebt bijgehouden met Windows Update.
Die scannow logfile daar heb je niets aan, of je moet er een paar maanden
voor uittrekken!