Netwerk

Walter Van Bijlen

Netwerk
Ben maar een leek. Dus vergeef mij een misschien domme vraag.
Mijn computer wordt met het Internet verbonden via een Netwerk. Is dit
standaard, of heb ik dat destijds per vergissing aldus geïnstalleerd. Ik zou
namelijk liever dat netwerk uitschakelen, en rechtstreeks verbonden worden
met Internet. Ik wacht op een reactie.
Walter

Rudolpho

Re: Netwerk
Walter Van Bijlen schreef:
> [...]
> zou namelijk liever dat netwerk uitschakelen, en rechtstreeks verbonden
> worden met Internet. Ik wacht op een reactie.

Jouw ene computer vormt op zich een netwerk. Zonder, dat netwerk kan je
geen verbinding met het internet krijgen, tenzij je terug gaat naar een
telefoonmodem.
(Nee, er bestaan geen domme vragen)
--

Rudolpho
Carpe Diem
Mike

Re: Netwerk

"Walter Van Bijlen" <walter.vb@telenet.be> schreef:

> [...]
> zou namelijk liever dat netwerk uitschakelen, en rechtstreeks verbonden
> worden met Internet. Ik wacht op een reactie.

Geen domme vraag, maar de info is wat beperkt..
Heb jij een moderne WiFi (draadloze) router met meerdere computers
aangesloten dan zal de internetverbinding al snel iets weergeven verbonden
met PC- (draadloos) netwerk- Gateway - Internet oid.

Walter Van Bijlen

Re: Netwerk

"Mike" <privacy.invalid@privacy.invalid> schreef in bericht
news:4a634eb2$0$8758$e4fe514c@dreader27.news.xs4al l.nl...

> [...]
> aangesloten dan zal de internetverbinding al snel iets weergeven verbonden
> met PC- (draadloos) netwerk- Gateway - Internet oid.

Bedankt voor jouw mailtje. Als ik het goed begrijp dan is het een normale
situatie. Maar toch nog een vraagje: is een directe verbinding PC <-->
Internet ook mogelijk, dus zonder Netwerk? Momenteel heb ik volgende
situatie: PC <--> Netwerk <--> Internet.
Mijn configuratie: PC met 2GB werkgeheugen - Windows Vista - Intel 82562V
10/100 MBit/s LAN controler - GEEN draadloos netwerk.
Walter

Jan V

Re: Netwerk

"Walter Van Bijlen" <walter.vb@telenet.be> schreef in bericht

> [...]

> Mijn configuratie: PC met 2GB werkgeheugen - Windows Vista - Intel 82562V
> 10/100 MBit/s LAN controler - GEEN draadloos netwerk.

Blijkbaar is je computer direct, dus via een kabel, aangesloten op een modem
of router.
Dan hoeft er geen netwerk ingesteld te zijn.

--
Jan V

Rudolpho

Re: Netwerk
Jan V schreef:

> "Walter Van Bijlen" <walter.vb@telenet.be> schreef in bericht

> Blijkbaar is je computer direct, dus via een kabel, aangesloten op een
> modem of router.
> Dan hoeft er geen netwerk ingesteld te zijn.

Maar het is *wel* een netwerk.
--

Rudolpho
Carpe Diem
Walter Van Bijlen

Re: Netwerk

"Jan V" <Jan@huppeldepup.invalid> schreef in bericht

> [...]

> modem of router.
> Dan hoeft er geen netwerk ingesteld te zijn.

Heb inderdaad internet via de kabel met modem. Dan herhaal ik de vraag: kan
ik het Netwerk verwijderen en mijn PC rechtstreeks verbinden met het
Internet. Nu heb ik blijkbaar een LAN-verbinding tussen Netwerk en Internet.
Als ik het netwerk uitschakel en rechtstreeks verbinding wil maken met
Internet dan wil de PC dat doen via een WAN-verbinding en PPPoE. Wat is dat
in godsnaam ? Maar hij kan geen vebinding gemaakt krijgen. Dus terug maar
Netwerk inschakelen.
Ik wik eigelijk een lAN-verbinding tussen PC en Internet.

Walter

Andre

Re: Netwerk
Op Mon, 20 Jul 2009 08:44:32 +0200 schreef Walter Van Bijlen , :

> [...]
>Netwerk inschakelen.
>Ik wik eigelijk een lAN-verbinding tussen PC en Internet.

ik begrijp niet waarom je dat zou willen, maar

Lan = netwerk
Wan = Wireless Lan = Draadloos netwerk
PPPoE = Point-to-Point Protocol over Ethernet (voor ADSL)

Ethernet (IEEE 802.3) is een netwerk protocol waarmee computers
in een Local Area Network (LAN) met elkaar communiceren. ...

Via een netwerkkaart (lan) heb je altijd netwerk,
ook al is er maar één pc.

--
Groetjes
André (VB)
~PCfreak ©~

Re: Netwerk
Op Mon, 20 Jul 2009 08:54:15 +0200, schreef Andre <me@privacy.invalid>
het volgende.

>ik begrijp niet waarom je dat zou willen, maar
>
>Lan = netwerk

Local Area Network

>Wan = Wireless Lan = Draadloos netwerk

Heeft niets met draadloos te maken.
WAN=Wide area network

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
Walter Van Bijlen

Re: Netwerk

"Andre" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> [...]
> in een Local Area Network (LAN) met elkaar communiceren. ...
>
> Via een netwerkkaart (lan) heb je altijd netwerk,

Blijkbaar is de situatie van mijn PC dus standaard, en is die
netwerk-toestand normaal. Dan ben ik gerustgesteld. Bedankt.

Walter