Lokale printer niet beschikbaar in RDC sessie

Gijs

Lokale printer niet beschikbaar in RDC sessie
Ik maak vaak gerbruik van RDC sessies naar mijn kantoor pc. Als ik een pc met
XP gebruik is mijn lokale printer thuis 'gewoon' beschikbaar en kan ik vanuit
mijn RDC sessie snel prints maken.
Wanneer ik echter mijn nieuwe Vista machine gebruik, is mijn lokale printer
ineens NIET meer beschikbaar. Als ik dan wil printen, moet ik kunstgrepen
uithalen die teveel tijd kosten.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Alvast dank voor de moeite

Gijs Scholten
Jetze Mellema [MS MVP]

Re: Lokale printer niet beschikbaar in RDC sessie
"Gijs" <Gijs@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> Ik maak vaak gerbruik van RDC sessies naar mijn kantoor pc. Als ik een pc
> met

RDP. :-)

> [...]
> uithalen die teveel tijd kosten.
>
> Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

In de Remote Desktop client (start, mstsc, <enter>) kun je aangeven welke
lokale bronnen je in de sessie beschikbaar wilt hebben. Kijk eens of het
vinkje bij Printers is geplaatst.

Jetze Mellema (MS MVP)

Gijs

Re: Lokale printer niet beschikbaar in RDC sessie
Haha!
Vergeten erbij te vermelden dat ik daar extra op heb gelet....
Vinkje staat aan maar desondanks doet 'ie 't dus niet...

> Haha!
> Vergeten erbij te vermelden dat ik daar extra op heb gelet....
> Vinkje staat aan maar desondanks doet 'ie 't dus niet...

Wat verschijnt er in het application log van de server nadat je via RDP
ingelogd bent? Daar zou de reden moeten staan waarom de server je printer
niet toe kan voegen in de sessie.

Jetze Mellema (MS MVP)

Gijs

Re: Lokale printer niet beschikbaar in RDC sessie
Het probleem is opgelost; zo voor de hand liggend dat ik eroverheen gekeken
heb....

Drivers van de betreffende thuisprinter waren niet geinstalleerd op de
doelcomputer op kantoor.....