USB?

Hebbes

USB?
Kunnen USB poorten ( als ze tenminste zo heten) ook vertraagd raken? Als ik
mijn USB stick (4GB) in zo'n poort stop, duurt het een hele poos voordat
alle bestanden ingelezen worden. En er staat nog geen 1GB aan data op.
Hetzelfde gebeurd ook met de externe HD. Het lijkt alsof de 'groene zoek
balk' boven in beeld eeuwig blijft zoeken waardoor het heel lang duurt eer
de "iconen" voor de bestandsnamen hun juiste vorm krijgen. He he, ik hoop
dat iemand dit begrijpt ( ben niet zo technisch) en me kan uitleggen of er
wat aan te doen is.
Ik gebruik een PC met Vista Home Premium SP1 en heb 2GB aan geheugen.

Jawade

Re: USB?
Op Zondag 7 Juni 2009 21:52:08 +0200, schreef Hebbes <whisperer@nietgoed.com> in artikel <#0q2Gm65JHA.676@TK2MSFTNGP06.phx.gbl>:
> [...]
> wat aan te doen is.
> Ik gebruik een PC met Vista Home Premium SP1 en heb 2GB aan geheugen.

Je hebt USB 1.0, 1.1 en 2.0 voor zover ik weet. Alleen die laatste
heeft een redelijke snelheid. Het komt wel voor dat om de een of
andere reden, bv het niet goed geinstalleerd zijn van drivers, de USB
in een trage modus werkt. Een oplossing kan zijn om in apparaatbeheer
USB te verwijderen en opnieuw op te starten.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 1 juni: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
pleerol

Re: USB?
Jawade schreef:

> [...]
> in een trage modus werkt. Een oplossing kan zijn om in apparaatbeheer
> USB te verwijderen en opnieuw op te starten.

Maar het kan toch ook aan de USB-sticks zelf liggen? Dat die gewoon
"traag" zijn.....

--
groeten, pleerol (pleelol, in het Chinees) :-)
Iedereen heeft gelijk, want niet iedereen IS gelijk.
Massimo

Re: USB?
Hallo,

On Mon, 08 Jun 2009 00:26:34 +0200, pleerol <pleerol@gmail.com> wrote:

>Maar het kan toch ook aan de USB-sticks zelf liggen? Dat die gewoon
>"traag" zijn.....

Kan zeker ook, daarom heb ik altijd nauwkeurig gelet op de specs
voordat ik een stick aanschafte, vooral die voor de schrijfsnelheid
worden er vaak -ook op de site van de fabrikant!- niet bij gezet. Dit
kan enorm veel uitmaken voor de snelheid waarmee een bepaalde stick te
gebruiken is.

Massimo
Hebbes

Re: USB?
"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]

> Bootmanager (+Vista +Linux +Engels), ClrMBR, SDir(DIRsize), POP3lezer,
> Console-filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.

Ja klopt, ik gebruik USB 2.0. De CDRom van de externe HD heb ik niet meer,
maar zal op de site van de fabrikant kijken of daar wat te halen is. Als die
'stick' bij het volgende gebruik nog zo traag is, dan zal ik maar een andere
moeten kopen en kijken hoe die het doet. Allereerst in apparaatbeheer kijken
of die verandering kan brengen.
Bedankt voor de tip.