Klembord leegmaken

Chris

Klembord leegmaken
Hallo,

Ik krijg tegenwoordig, als ik wil kopiëren en plakken, steeds de melding dat
er héél veel op mijn klembord staat.
Hoe kan ik dat leegmaken?
Alvast bedankt!

Groetjes
Chris

karelV [MS MVP]

Re: Klembord leegmaken
Chris schreef op 3-6-2009 8:49:
> Hallo,
>
> Ik krijg tegenwoordig, als ik wil kopiëren en plakken, steeds de melding
> dat er héél veel op mijn klembord staat.
> Hoe kan ik dat leegmaken?

Zie instructies in
http://www.vistax64.com/tutorials/14...-shortcut.html

J. de Vriendt

Re: Klembord leegmaken

"Chris " <chris.1951@live.be> schreef in bericht
> [...]
>
> Ik krijg tegenwoordig, als ik wil kopiëren en plakken, steeds de melding
> dat er héél veel op mijn klembord staat.

Vreemd, er kan toch altijd maar 1 item op het klembord en dat altijd wordt
vervangen door het nieuwe item?

Leonardo

> [...]

> Ik krijg tegenwoordig, als ik wil kopiëren en plakken, steeds de melding
> dat er héél veel op mijn klembord staat. Hoe kan ik dat leegmaken?

Vraagt Vista dan niet of hij het toch beschikbaar moet houden voor een
andere toepassing? Dat is de normale procedure van/in Vista.
Dan kan je kiezen voor ja of nee.
Normaal wordt het klembord steeds bij elke bewerking vernieuwd.
Ik heb een icoon aangebracht om te zien wat er op mijn klembord staat.
C:\Windows\System32\clipbrd.exe Erg makkelijk omdat ik met het publiceren
van de ene naar de andere toepassing soms niet meer weet wat ik op het
klembord heb staan.
--
Vriendelijke groet,
Leonardo.

karelV [MS MVP]

Re: Klembord leegmaken
Leonardo schreef op 3-6-2009 17:38:
> [...]

> C:\Windows\System32\clipbrd.exe Erg makkelijk omdat ik met het publiceren
> van de ene naar de andere toepassing soms niet meer weet wat ik op het

Prima oplossing, maar dan moet je er wel even bij vertellen dat
clipbrd.exe geen standaard bestand van Vista is. Jouw methode werkt pas
als je de clipbrd.exe van Windows XP naar Vista gecopieerd hebt!

Leonardo

Re: Klembord leegmaken
"karelV [MS MVP]" <karelV@degroeten.local> schreef in bericht

> Prima oplossing, maar dan moet je er wel even bij vertellen dat
> clipbrd.exe geen standaard bestand van Vista is. Jouw methode werkt pas
> als je de clipbrd.exe van Windows XP naar Vista gecopieerd hebt!

Met excuus, inderdaad. Ik geloof dat ik zelfs die tip in deze nieuwsgroep
had gekregen. Mocht iemand er prijs opstellen kan men mij mailen.
--
Vriendelijke groet,
Leonardo.