Vista opnieuw installeren??

Qwerc

Vista opnieuw installeren??
Hallo,

IK heb veel (kleine) probleempjes met Vista.
Het is gewoon niet stabiel, mogelijk mijn eigen schuld doordat ik veel er
mee rommel enz.

Nu wil alles opnieuw installaren.
Let op dus niet een image terug zetten want dat lost niet veel op.
Ik heb allerlei bacp-ups.!

Mijn vraag wat is de beste (slimste) manier om Vista opnieuw en schoon te
installeren.
Onder de voorwaarde dat ik wel mijn data (zoals windows mail) en allerlei
doc's behoud.
Tja en dan wil ik ook graag windows7 installeren in een dual boot. Heb ik
reeds geprobeerd maar het ging niet goed. En als ik toch bezig ben vervang ik
mijn Harddisk ook maar even.

Wie heeft goede suggesties....
Mamamegs [MVP]

Re: Vista opnieuw installeren??
Op Tuesday 19-5-2009 tiepte Qwerc de volgende wijze woorden :
> [...]
> Heb ik reeds geprobeerd maar het ging niet goed. En als ik toch
> bezig ben vervang ik mijn Harddisk ook maar even.

Nieuwe HDD aanschaffen en deze partitioneren in tenminste 3 partities,
n voor Vista, n voor Seven en n voor je data.

Dan, eerst Vista installeren en daarna Seven. Van de oude HDD kun je je
data overzetten naar de nieuwe datapartitie.

Dan kun je ook je Gebruikersmap napluizen, vooral de verborgen map
AppData kan waardevol zijn. Programma's schrijven veel instellingen en
bestanden weg naar deze map. Hier bewaart Windows Mail ook alle
mailbestanden en Messenger bijvoorbeeld je profiel en custom emoticons.

Wat betreft Windows Mail: http://www.oehelp.com/backup.aspx

Succes ermee!

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Qwerc

"Mamamegs [MVP]" wrote:

> [...]

> bestanden weg naar deze map. Hier bewaart Windows Mail ook alle
> mailbestanden en Messenger bijvoorbeeld je profiel en custom emoticons.

Zo iets was ik idd ook van plan.
Echter... er is een maar.
Seven heb ik reeds een keer op een apparte schijf (fysiek) geinstalleerd.
Alleen toen startte Vista niet meer. Ik heb toen echt mijn Back-up (gelukkig
had ik die) terug moeten zetten. de schijf waar Seven op stand heb ik
uiteindelijk opnieuw geformateerd was het blijf vervelend doen.
Dus vandaar mijn vraag. Hoe kan ik nu de nette goede multi boot maken.
Ik wil dan met F8 zelf bepalen welke windows ik start.!

Overigens de email overzetten met windows mail is in elk geval heel anders
dat met Outlook. Ik bedoel dus moeilijker.

Mogelijk heb je over deze twee items nog interessante tips?

Qwerc.
Mamamegs [MVP]

Re: Vista opnieuw installeren??
Op Wednesday 20-5-2009 tiepte Qwerc de volgende wijze woorden :

> [...]
> blijf vervelend doen. Dus vandaar mijn vraag. Hoe kan ik nu de nette
> goede multi boot maken. Ik wil dan met F8 zelf bepalen welke windows

Als je eerst Vista installeert en daarna Seven dan wordt Vista gewoon
netjes in de bootloader opgenomen en krijg je een keuzemenu tijdens het
opstarten. Kan zo niet zeggen waarom dat bij jou niet het geval was,
maar waarschijnlijk had je de boel kunnen herstellen met Vistabootpro
of
EasyBCD. (zie ook de link hieronder)

Als je eerst Seven installeert en daarna Vista, dan zul je
waarschijnlijk dezelfde stappen moeten volgens als in dit artikel:
http://vistabits.nl/howto/dualboot_vista_xp.htm

> Overigens de email overzetten met windows mail is in elk geval heel
> anders dat met Outlook. Ik bedoel dus moeilijker.
>
> Mogelijk heb je over deze twee items nog interessante tips?

Op de link die ik je in mijn eerdere post gaf staat een uitbereide
uitleg over het backuppen en terugzetten van WM bestanden. In dit
artikel kun je in het NL lezen hoe je WM bestanden backuped en
terugzet,
het stukje over het herstellen van WM kun je dan vergeten:
http://vistabits.nl/probleemoplossin...instellen.html

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Qwerc

"Mamamegs [MVP]" wrote:

> [...]

> www.sevenbits.nl
>

>Heb e.e.a. met export en inport van Mail geprobeerd, maar ik vind het niet fijn gaan, veel te omslachtig.

Als ik nu de mapen %USERPROFIEL%/AppData/Local/Microsoft?windows Mail/
compleet kopieer. En nadat ik een geheel nieuwe installatie met alle
gebruikers ( 2 stuks) weer heb aangemaakt. Kan ik dan zonder probleem deze
map inhoud weer inkopieren. In het verleden die ik zoiets met XP wel altijd.!?

Wie hheft hiermee ervaring?

Qwerc