logbestanden - sluimerbestanden

Pepijn

logbestanden - sluimerbestanden
In mijn 'logboek' heb ik heel veel logbestanden met waarschuwingen, fouten,
informatie etc.
Kan ik deze bestanden ongestraft verwijderen, of dienen zij nog ergens voor.
Het is behoorlijk wat, duizenden).

Ook de sluimer bestanden, die ik volgens mij nooit gebruik (waar dienen ze
voor?) lijken ramgeheugen te bezetten.

In ieder geval was mijn PC vandaag behoorlijk bezig (en niet met virussen
oid). Vandaar mijn zoektocht.

Heeft iemand een tip of suggestie?

Groet,
Pepijn

pleerol

Re: logbestanden - sluimerbestanden
Pepijn schreef:
> [...]
> voor?) lijken ramgeheugen te bezetten.
>
> In ieder geval was mijn PC vandaag behoorlijk bezig (en niet met virussen

Was Vista niet bezig met defragmenteren? Dat gebeurt gewoon en daar merk
je nix van, behalve dan
dat je schijven "in beweging" zijn.
Kijk trouwens eens naar Configuratiescherm->Systeembeheer->Services en
je ziet wat er allemaal op de achtergrond
"loopt" ;-)

--
groeten, pleerol (pleelol, in het Chinees) :-)
Iedereen heeft gelijk, want niet iedereen IS gelijk.
Pepijn

Re: logbestanden - sluimerbestanden

"pleerol" <pleerol@gmail.com> schreef in bericht

> [...]
>
> --
> groeten, pleerol (pleelol, in het Chinees) :-)
> Iedereen heeft gelijk, want niet iedereen IS gelijk.

Nee, defragmenteren is netjes op een vast moment geregeld.
Blijft mijn vraag staan over de logbestanden en sluimerbestanden?!

karelV [MS MVP]

Pepijn schreef op 13-5-2009 7:25:
> "pleerol" <pleerol@gmail.com> schreef in bericht

>>> Pepijn

> Nee, defragmenteren is netjes op een vast moment geregeld.
> Blijft mijn vraag staan over de logbestanden en sluimerbestanden?!

Die 5 windows logboeken kun je gewoon leegmaken [Start - eventvwr.msc
<enter> , menu Actie]
Maar wat bedoel je met 'sluimerbestanden'?

Pepijn

Re: logbestanden - sluimerbestanden

"karelV [MS MVP]" <karelV@degroeten.local> schreef in bericht

> Die 5 windows logboeken kun je gewoon leegmaken [Start - eventvwr.msc
> <enter> , menu Actie]
> Maar wat bedoel je met 'sluimerbestanden'?

Bij het schermpje 'Schijfopruiming voor Systeemschijf' staat ook een bestand
'Sluimerstandbestand' (3,24GB).
Ik weet niet waar het voor dient en vroeg mij af of het geen geheugen in
beslag nam.
Groet,
Pepijn

karelV [MS MVP]

Pepijn schreef op 13-5-2009 9:25:

> [...]
> 'Sluimerstandbestand' (3,24GB).
> Ik weet niet waar het voor dient en vroeg mij af of het geen geheugen in

Nee, dat neemt geen RAMgeheugen in beslag. Het verwijst naar
hiberfil.sys, dat is een verborgen systeembestand in c:\ en dat is
*nodig* als je de sluimerstand (onder XP heette dat slaapstand) wilt
kunnen gebruiken.

Pepijn

> Nee, dat neemt geen RAMgeheugen in beslag. Het verwijst naar hiberfil.sys,
> dat is een verborgen systeembestand in c:\ en dat is *nodig* als je de
> sluimerstand (onder XP heette dat slaapstand) wilt kunnen gebruiken.

Ah, als het verder geen 'storende plek' inneemt, dan laat ik het.
De logbestanden kunnen dus weg? Begrijp ik, dat het alleen om ruimtewinst
gaat?

Pepijn

karelV [MS MVP]

Pepijn schreef op 13-5-2009 9:47:
> [...]

> Ah, als het verder geen 'storende plek' inneemt, dan laat ik het.
> De logbestanden kunnen dus weg? Begrijp ik, dat het alleen om ruimtewinst

Ja, als je al deze opruimacties doet bij 'Schijfopruiming' gaat het
alleen om ruimte op de schijf. Op het RAM-geheugen heeft dat geen enkele
invloed.

Pepijn

> Ja, als je al deze opruimacties doet bij 'Schijfopruiming' gaat het alleen
> om ruimte op de schijf. Op het RAM-geheugen heeft dat geen enkele invloed.

Dank voor de info
Pepijn