iexplorer blijft in geheugen na afsluiten iexplorer

ton

iexplorer blijft in geheugen na afsluiten iexplorer
Acer laptop Aspire 5715Z met Vista.. regelmatig is internet onbereikbaar
ondanks dat de (draadloze) verbinding staat en 100% bereik aangeeft..

Wat me opvalt is dat wanneer ik Internet Explorer afsluit iexplorer.exe
steeds resident in het geheugen blijft.. te zien in Windows Taakbeheer..

Voor opschonen van eea. gebruik IE Privacy Keeper, die meldt dit dan..

Wie kan mijn laptop weer op het goede been krijgen?

Alvast bedankt, Ton

karelV [MS MVP]

Re: iexplorer blijft in geheugen na afsluiten iexplorer
ton schreef op 9-4-2009 23:46:
> [...]
>
> Wat me opvalt is dat wanneer ik Internet Explorer afsluit iexplorer.exe
> steeds resident in het geheugen blijft.. te zien in Windows Taakbeheer..

iexploreR.exe ? Dat is spyware.
[internet explorer is iexplore.exe ; verkenner is explorer.exe]
http://www.spywareremove.com/removeiexplorerexe.html

ton

Re: iexplorer blijft in geheugen na afsluiten iexplorer
Excuus... het bestandje iexplore.exe blijft in het geheugen 'hangen'..

ton schreef op 10-4-2009 0:57:
> "karelV [MS MVP]" <karelV@degroeten.local> schreef in bericht

> Excuus... het bestandje iexplore.exe blijft in het geheugen 'hangen'..

En als je IE opstart zonder invoegtoepassingen en dan weer afsluit,
blijft hij dan ook in het geheugen hangen?
Start - typ iexplore.exe -extoff <enter>

En: we beantwoorden hier berichten bij voorkeur *onderaan*, dan blijft
het geheel misschien nog leesbaar.

ton schreef op 10-4-2009 0:57:
> "karelV [MS MVP]" <karelV@degroeten.local> schreef in bericht

> Excuus... het bestandje iexplore.exe blijft in het geheugen 'hangen'..

Nog iets om te proberen: start Vista op in Veilige Modus. blijft
iexplore.exe nu ook hangen?

ton

> [...]
> Start - typ iexplore.exe -extoff <enter>
>
> En: we beantwoorden hier berichten bij voorkeur *onderaan*, dan blijft het

In het geheugen staat steeds 2x iexplore.exe.. meestal gaan ze vanzelf uit
het geheugen als ik internet explorer afsluit.. een enkele keer er blijft er
één staan. Ik denk nu dat ik meestal te ongeduldig ben want de 2e
iexplorer.exe sluit namelijk wat later waardoor een handmatig geactiveerde
IE Privacy Cleaner dit opmerkt..

ton schreef op 10-4-2009 23:35:

> [...]
> 2e iexplorer.exe sluit namelijk wat later waardoor een handmatig
> geactiveerde IE Privacy Cleaner dit opmerkt..

Als je (per ongeluk) 2* op Internet Explorer klikt komt iexplore.exe 2*
voor bij taakbeheer. Maar ze zijn beide dan ook gewoon op de taakbalk
aanwezig en te activeren. De tweede verdwijnt ook niet spontaan.
Dat is dus een ander patroon dat wat jij ondervindt.

ton

> [...]
> aanwezig en te activeren. De tweede verdwijnt ook niet spontaan.
> Dat is dus een ander patroon dat wat jij ondervindt.

@karelV: Sowieso dank voor het meedenken.. ik klik éénmaal op icoontje
iexplorer. Iexplorer start ook maar éénmaal op en toch 2 verwijzingen in het
geheugen.. na afsluiten van iexplorer verdwijnt de eerste verwijzing me****
en de anders (meestal) na ca. 6 seconden.. meestal dus, soms blijft ie
echter staan en is dan ook met de interne knop "Proces beëindigen" niet uit
het geheugen te krijgen..
Wat ik al eerder schreef lijkt dat dan de oorzaak dat iexplorer geen
verbinding krijgt met het internet ondanks dat de verbinding staat en bijv.
100% of 96% aangeeft..

ton schreef op 11-4-2009 8:53:
> [...]
> Wat ik al eerder schreef lijkt dat dan de oorzaak dat iexplorer geen
> verbinding krijgt met het internet ondanks dat de verbinding staat en

Allemaal hoogst verdacht gedrag .....
1. In Veilge Modus met netwerkondersteuning al geprobeerd?
2. IE zonder invoegtoepassingen geprobeerd?

Floyd

Re: iexplorer blijft in geheugen na afsluiten iexplorer

... ik klik éénmaal op icoontje
> iexplorer. Iexplorer start ook maar éénmaal op en toch 2 verwijzingen in
> het geheugen..

Ik gebruik IE8 bij Vista Home Premium en ook bij mij staat iexplore.exe 2x
in het geheugen (te zien via Windows Taakbeheer). Open ik 4 tabbladen in het
zelfde IE-scherm, dan heb ik ook 4x iexplore.exe in het Taakbeheer-scherm
staan.

IExplorer Javi microsoft.public.es.windowsvista 5 03-12-2009 02:29
iexplorer xavwat Introduce Yourself 0 12-15-2008 04:01
Iexplorer Yacco microsoft.public.fr.windows.vista.general 17 03-11-2008 14:56
Afsluiten Vista, scherm gaat uit, computer blijft aan AP microsoft.public.nl.windows.vista 4 01-23-2008 21:26