Een externe HD delen

Jos

Een externe HD delen
Ik gebruik nu een pc met Vista maar heb nog een oud exemplaar staan met XP
er op. Aan die XP heb ik een externe HD (een MyBook van Western Digital)
aangesloten (met usb), met de bedoeling die combinatie te gebruiken om
backups op te zetten. Ik heb die MyBook gedeeld gezet, en die is zichtbaar
op de XP en ook op de Vista.
Vanop de XP kan ik de files op die ext. HD selecteren, maar vanop de Vista
kan ik dat niet (alle andere gedeelde files en directories op de XP zijn wel
toegankelijk). Ik krijg de melding dat ik daarvoor geen bevoegdheid heb.

Weet daar soms iemand een reden (en een remedie) voor?
Alvast bedankt,
Jos.

karelV [MS MVP]

Re: Een externe HD delen
Jos schreef op 1-4-2009 6:09:
> [...]
> bevoegdheid heb.
>
> Weet daar soms iemand een reden (en een remedie) voor?

Rechtsklik op een map van die HD - eigenschappen - tabblad
'Beveiliging'. Welke gebruikers en groepen hebben daar lees- en
schrijfrechten? Zet er maar bij de groep 'Iedereen' en geef voldoende
rechten.
[Dat tabblad beveiliging krijg je in XP Home alleen na opstarten in
Veilige modus als Administrator!
In XP Pro is het voldoende om bij Mapopties - Weergave 'eenvoudig delen
van bestanden' uit te zetten!]

Jos

Re: Een externe HD delen
"karelV [MS MVP]" <karelV@degroeten.local> schreef in bericht

> [...]
> Veilige modus als Administrator!
> In XP Pro is het voldoende om bij Mapopties - Weergave 'eenvoudig delen

Bedankt Karel, 'opstarten in veilige modus als Administrator' dat was het,
alles in orde nu.
Nogmaals bedankt, Jos.