Maximum van Movie Maker

Marnix

Maximum van Movie Maker
Mijn Windows Vista Movie Maker (MM) doet na verloop van mijn projecten
'raar'. Formaat van lettertypes is niet meer aanpasbaar. Timeline gaat
automatisch naar het eind scrollen wat heel lang kan duren.

Ik heb in totaal 2 uur aan video, foto's en Titles/commentaar. Ben
halverwege met het toevoegen van muziek. Daarna nog effecten toevoegen aan de
foto's en video's om alles soepeler over te laten lopen. Dan is alles klaar.

Is 2 uur teveel voor MM? Of: wat is de grens van MM?

Grt,
Mamamegs [MVP]

Re: Maximum van Movie Maker
Op woensdag 1-4-2009 tiepte Marnix de volgende wijze woorden :
> [...]
> lopen. Dan is alles klaar.
>
> Is 2 uur teveel voor MM? Of: wat is de grens van MM?

MM kan soms wel eens raar gaan doen als het filmbestand groter is dan
de hoeveelheid RAM beschikbaar op je systeem. Je kan proberen of het
helpt om je Page File (wisselbestand) te vergroten.

Andere suggestie is om de film in gedeelten te bewerken, volgens deze
methode:

De film in gedeelten opslaan:
Deel de film op in twee of drie delen, en sla de delen afzonderlijk op.
Hierdoor verkleint u de complexiteit van het storyboard of de tijdlijn
omdat het aantal clips per storyboard of tijdlijn afneemt. Ga als volgt
te werk om de film in delen op te slaan:
Deel 1: Een deel van de film verwijderen en opslaan

1. Selecteer een deel van de items op het storyboard of de tijdlijn.
2. Klik in het menu Bewerken op Knippen.
3. Klik op Filmbestand opslaan in het menu Bestand.

Opmerking Hiermee slaat u het deel van de film op dat zich nog op
de tijdlijn of het storyboard bevindt, niet het deel dat u in stap 2
hebt geknipt.
4. Volg de instructies in de wizard Film opslaan om het opslaan te
voltooien.
5. Klik op Meer opties weergeven op de pagina Filminstelling van de
wizard Film opslaan.
6. Klik achtereenvolgens op Overige instellingen, Video van hoge
kwaliteit (groot) en Volgende.

Deel 2: Importeer het geknipte deel en sla de hele film op

1. Klik, nadat de wizard Film opslaan is voltooid, op Importeren in
collecties in het menu Bestand.
2. Klik op het bestand dat u in stap 3 tot en met 5 van deel 1 hebt
opgeslagen en klik op Importeren.
3. Klik met de rechtermuisknop op het ge´mporteerde bestand en klik
op KopiŰren.
4. Klik op het gebied van het storyboard waar u het bestand wilt
importeren.
5. Klik op Plakken in het menu Bewerken.
6. Klik op Filmbestand opslaan in het menu Bestand.
7. Volg de aanwijzingen op in de wizard Film opslaan.
8. Schakel het selectievakje Film afspelen als ik op Voltooien heb
geklikt uit en klik op Voltooien.

Als het probleem blijft optreden, herhaalt u deze methode en
deelt u de film op in kleinere delen.

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Jan Haenen

Re: Maximum van Movie Maker

"Marnix" <Marnix@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> klaar.
>
> Is 2 uur teveel voor MM? Of: wat is de grens van MM?

Het probleem wordt wel meer gerapporteerd (Google). Is je RAM wel groot
genoeg? Desondanks is 2 uur video extreem lang, en opsplitsen in meerdere
projecten lijkt me verstandig en noodzakelijk, zie mijn antwoord in je
eerdere thread.

Marnix

Re: Maximum van Movie Maker
Bedankt voor jullie reactie.

Voor het volgende project zal ik daar eens op letten. Lange duur van 2 uur
is omdat het een bruidsreportage is voor mjin nicht. Soort van verslag van de
hele dag.

Mijn RAM is 4 GB. Ik dacht dat dit wel genoeg zou moeten zijn.

Wat is normaal gesproken het maximum voor Movie Maker, als jullie 2 uur ook
veel vinden?

Grt,

> [...]
>
> Mijn RAM is 4 GB. Ik dacht dat dit wel genoeg zou moeten zijn.
>
> Wat is normaal gesproken het maximum voor Movie Maker, als jullie 2 uur

Bruidsrapportage's e.d. kun je toch splitsen in meerdere scenes?
Mijn fotoseries duren meestal niet langer dan 30 minuten, maar deze zijn
niet zo veeleisend wat betreft RAM.
Video's beperk ik tot scenes van hooguit 5 minuten.

Marnix

Re: Maximum van Movie Maker
Beste Mamamegs,

ik stap 1, hoe kan ik selecteren op mijn tijdlijn? Als ik op de tijdlijn
klik, dan selecteert ie niet. Als ik op een foto-/videofragment klik met
shift en naar rechts druk, selecteert ie wel, maar weet ik niet tot waar hij
gaat.

Hoe selecteer jij?

Grt,

"Mamamegs [MVP]" wrote:

> [...]

> geklikt uit en klik op Voltooien.
>
> Als het probleem blijft optreden, herhaalt u deze methode en

Marnix

Re: Maximum van Movie Maker
Oh, heb net gemerkt dat op fragment klikken, hij dan audio/music en title
overlay niet meeneemt. Dat werkt dus niet.