Windows Vista Home premium

Roger

Windows Vista Home premium
Energiebeheer: in geavanceerde energie instellingen zou men de vaste schijf
kunnen uitschakelen na een zekere tijd maar dat lukt niet!
Scherbeveiliging ok, beeldscherm ok, slaapstand ok maar de PC uitschakelen
na 40 minuten geeft geen gevolg.
Er is wel een bijkomende externe harde schijf aangesloten. Zou dat de
oorzaak kunnen zijn?
Bij voorbaat dank.

RG
Mamamegs [MVP]

Re: Windows Vista Home premium
Op maandag 30-3-2009 tiepte Roger de volgende wijze woorden :
> [...]
> uitschakelen na 40 minuten geeft geen gevolg.
> Er is wel een bijkomende externe harde schijf aangesloten. Zou dat de

Mij even niet helemaal duidelijk wat je wilt, maar de vaste schijven
uitschakelen is iets anders dan de PC in de slaapstand zetten.
Met het uitschakelen van de vaste schijven gaat de PC niet vanzelf uit!
Dan moet je instellen dat het systeem dus in de slaap- of sluimerstand
gaat na 40 minuten.

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Roger

Re: Windows Vista Home premium
Ik bedoel hiermee dat de schermbeveiling werkt na 15 min, de slaapstand na 30
min maar de vaste schijf uitschakelen na 40 min geeft geen reactie. In Xp
viel de PC volledig uit, maar met Vista blijkt dat niet te lukken. Wat ik
wens is dat de PC zichzelf afsluit na 40 min.
--
RG

"Mamamegs [MVP]" wrote:

> [...]

> geeft geen reactie. In Xp viel de PC volledig uit, maar met Vista
> blijkt dat niet te lukken. Wat ik wens is dat de PC zichzelf afsluit

Je moet dan instellen dat de PC na 40 minuten in de 'hibernate'
ofterwijl de sluimerstand gaat. Dan wordt de inhoud van het
werkgeheugen
naar de HDD geschreven en lijkt het alsof de PC zichtzelf uitschakelt,
omdat alle fan e.d. stoppen. Als je dan de schakelaar van de PC indrukt
staat de PC binnen no time weer klaar.
Helemaal uitschakelen gaat niet via Energiebeheer en heeft niets met
het
uitschakelen van de vaste schijven te maken.

Mocht de sluimerstand niet werken, lees dan dit even door:
http://vistabits.nl/probleemoplossin...hibernate.html

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Roger

Re: Windows Vista Home premium
Hartelijk dank voor de tip die mij geholpen heeft de oplossing te vinden,maar
ik denk dat de ene PC de andere niet is.
Het instellen van de sluimerstand bracht ook geen oplossing; ik ben dan maar
verder gaan zoeken en kom tot de conclusie dat de 3 standaard energieschema’s
een rol spelen.
Hier volgen de standaard instellingen van beide opdrachten.
gebalanceerd: standaard instellingen: beeldscherm uitschakelen: nooit
slaapstand: nooit
Standaard geavanceerde instellingen: vaste schijf: 20 min.
Slaapstand: nooit
Hybride slaapstand toestaan: ingeschakeld
Sluimerstand: nooit
Energie besparend: standaard beeldscherm: 20 min.
Slaapstand: 1 uur
Standaard geavanceerde instellingen: vaste schijf: 20 min.
Slaapstand: 1 uur
Hybride ingeschakeld
Sluimerstand: nooit.
Hoge prestaties: standaard beeldscherm: 20 min.
Slaapstand: nooit
Standaard geavanceerde instellingen: vaste schijf: 20 min.
Slaapstand: nooit
Hybride: ingeschakeld
Sluimerstand: nooit
Alleen het energieschema “ energie besparend’’ zal het scherm en de computer
uitschakelen wanneer via de knop start, de knop slaapstand wordt aangeklikt.
De knop aan/uit op de PC blijft nu wel knipperen. Ik vermoed dat na verloop
van de ingestelde tijd het knipperen zal uitgeschakeld worden. Een druk op
een toets of een klik met de muis en het scherm is weer aan.
Het energieschema “gebalanceerd “ geeft de knop “ uitschakelen” weer en niet
de knop slaapstand.
DE slaapstand aanklikken in het menu schakelt alleen het scherm uit.
Het energieschema “ hoge prestaties” geeft wel de knop slaapstand weer maar
eens aangeklikt zal alleen het scherm uitgeschakeld worden.

--
RG

"Mamamegs [MVP]" wrote:

> [...]

> het
> uitschakelen van de vaste schijven te maken.
>
> Mocht de sluimerstand niet werken, lees dan dit even door:

mijn naam

Re: Windows Vista Home premium
"Roger" <Roger@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]
> verloop
> van de ingestelde tijd het knipperen zal uitgeschakeld worden.

Je hebt nu de slaapstand gevonden. Wellicht dat er biosen zijn waar het
knipperen ophoudt na verloop van tijd, maar ik ken ze niet.

Meer info over de diverse standen is te vinden op het net, onder andere:

http://www.computertotaal.nl/web/Art...nden-Vista.htm

Let goed op: de slaapstand is het snelste maar dan kan de computer niet uit.
Het verbruik is wel erg laag dan. Sluimerstand duurt langer maar dan kan de
computer wel zonder stroom. Als je regelmatig de computer gebruikt, zeker
als dit voor een korte tijd is, dan is de slaapstand stukken prettiger
werken.

Het maakt voor mij niet uit of ik de knop op m'n toetsenbord gebruik of via
{start, 3 keer rechts, slaapstand} deze mode activeer.

Ik ben er niet zeker van (en ik wordt zonodig ongetwijfeld gecorrigeerd)
maar denk dat de knop op de computer ingesteld kan worden op een andere
stand dan slaapstand. Ik weet niet eens wat die momenteel bij mij doet, ik
heb 'm al vele maanden (wellicht al veel langer dan een jaar) niet gebruikt.

Marius

Re: Windows Vista Home premium

"mijn naam" <whatever@hotmail.invalid> schreef in bericht
news:422ad$49d16f24$53565551$3361@cache120.multika bel.net...
> "Roger" <Roger@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Je hebt nu de slaapstand gevonden. Wellicht dat er biosen zijn waar het
> knipperen ophoudt na verloop van tijd, maar ik ken ze niet.

Als het een laptop betreft, dan zal het knipperen ophouden als de accu leeg
is ;-)

mijn naam

Re: Windows Vista Home premium
"Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht

> [...]
> news:422ad$49d16f24$53565551$3361@cache120.multika bel.net...

> Als het een laptop betreft, dan zal het knipperen ophouden als de accu

Ja, en het knipperen zal ook ophouden bij een desktop wanneer deze weer
ontwaakt, wanneer de stroom uitvalt en wanneer de led stuk is.

Ik denk dat de OP zeer goed snapt wat ik schreef.