Windows update werkt niet meer

Huug

Windows update werkt niet meer
Ik heb vista home premium sp1.
Sinds eergisteren krijg ik de melding dat defender niet meer is geupdated.
Windows update blijkt - na 3 jaren - plots niet meer te werken. Melding is :
er kan niet naar nieuwe updates worden gezocht foutmelding 80072efd.
Uiteraard op internet gegoogled en van alles gevonden en van alles
geprobeerd : handmatig, leegmaken softwaredistribution map, firewall
uitzetten, dll's rerunnen, reeds dagen bezig, terug naar eerder herstelpunt,
niets werkt. Het vreemde is dat tegelijkertijd ook messenger niet meer
werkte maar die heb ik weer aan de praat door controle op certificaten uit
te zetten. Dit heeft echter geen invloed op het probleem van updaten. Ik
weet dat op internet heel veel hierover te vinden is, maar ik ben ten einde
raad. Gouden tip?
Huug

karelV [MS MVP]

Re: Windows update werkt niet meer
Huug schreef op 19-3-2009 22:34:
> [...]
> het probleem van updaten. Ik weet dat op internet heel veel hierover te
> vinden is, maar ik ben ten einde raad. Gouden tip?

De 'gouden' tip bestaat niet ...

- LAN-instellingen gechecked? [ in IE - extra - internetopties -
Verbindingen - knop LANinstellingen: alle 3 vinkjes weglaten]

- Malware scannen met
Malwarebytes' AntiMalware
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
(gebruik blauwe "Download")

Huug

Re: Windows update werkt niet meer

"karelV [MS MVP]" <karelV@degroeten.local> schreef in bericht

> [...]
>
> - LAN-instellingen gechecked? [ in IE - extra - internetopties -
> Verbindingen - knop LANinstellingen: alle 3 vinkjes weglaten]

Bedankt voor reactie, echter LAN staat goed, malwarebytes reeds gebruikt
(deze heeft enkele dagen geleden nfr.dll in quarantaine gezet, kan toch niet
de oorzaak zijn?).
Huug

Mamamegs [MVP]

Re: Windows update werkt niet meer
Op donderdag 19-3-2009 tiepte Huug de volgende wijze woorden :
> [...]

> Bedankt voor reactie, echter LAN staat goed, malwarebytes reeds
> gebruikt (deze heeft enkele dagen geleden nfr.dll in quarantaine

Die nfr.dll is wel een teken van een virusbesmetting:
http://www.prevx.com/filenames/X4265.../NFR2EDLL.html

Laat MWB eens een _volledige_ scan uitvoeren, dus geen quick scan.
Laat ook een geupdate virusscanner en volledig z'n werk doen.

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Huug

> [...]
>
> Laat MWB eens een _volledige_ scan uitvoeren, dus geen quick scan.
> Laat ook een geupdate virusscanner en volledig z'n werk doen.

Helaas ook dit werkt niet; heb nu bij microsoft ondersteuningssite prbleem
aangekaart, ben benieuwd of hier iets uitkomt..

Huug

jubbels

Re: Windows update werkt niet meer
Huug formuleerde de vraag :
> [...]
> echter geen invloed op het probleem van updaten. Ik weet dat op internet heel
> veel hierover te vinden is, maar ik ben ten einde raad. Gouden tip?

Enkele weken geleden, na installatie van SP1 werkte de update bij mij
ook niet meer.
De boosdoener was Zonealarm Firewall. Gebruik jij die misschien ook?
Na de´nstallatie van Zonealarm werkte de update weer. (uitschakelen was
niet voldoende)

Huug

Re: Windows update werkt niet meer

"jubbels" <jubbels@gmail.com> schreef in bericht
news:1092c$49c54a18$d53378e6$32667@cache5.tilbu1.n b.home.nl...
> [...]

>Helaas is het ook dat niet, ik gebruik de firewall van vista zelf, zou geen
>probleem mogen zijn...bedankt voor het meedenken.

Huug

Re: Windows update werkt niet meer

"Huug" <Hugo.Laveaux@telenet.be> schreef in bericht
> [...]
> van updaten. Ik weet dat op internet heel veel hierover te vinden is, maar

Inmiddels heb ik een script van microsoft helpdesk (zip-bestand)
toegezonden gekregen en het werkt weer als vanouds! Perfecte klantenservice!

handbalzot is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Windows update werkt niet meer
Quote:
Originally Posted by Huug View Post
"Huug" schreef in bericht
> [...]

Inmiddels heb ik een script van microsoft helpdesk (zip-bestand)
toegezonden gekregen en het werkt weer als vanouds! Perfecte klantenservice!
HÚ , kan je die zip-bestand doorsturen aub. ik heb hetzelfde probleem.
dank u
Tim S

Re: Windows update werkt niet meer
Beste Huug,

Ik heb hetzelde probleem als jij. Zou je mij dat script van de microsoft
helpdesk ook eens kunnen bezorgen?

Mvg & alvast bedankt,

Tim