Adresbalk geeft weer wat ik verwacht

Piet Sch

Adresbalk geeft weer wat ik verwacht
Beste,

Als ik via start naar documenten ga of naar gebruiker of wat ook, en ik klik
op het vinkje aan het eind van de adresbalk (vorige locaties) dan krijg ik
geen enkel document of map te zien. Wel krijg ik ieder keer allemaal url's
te zien.
Vanuit XP ben ik gewend om via de adres balk snel een hoger gelegen map te
kiezen, maar ook andere drives. Dit gaat bij mij nu alleen maar via het
verkenner gedeelte (links staande mappen). Dus ik vraag mij af waar dient de
adresbalk voor, of moet er iets ingesteld worden om daarin eerder gebruikte
mappen te krijgen?
Piet

karelV [MS MVP]

Re: Adresbalk geeft weer wat ik verwacht
Piet Sch schreef op 19-3-2009 21:37:
> [...]
> adresbalk voor, of moet er iets ingesteld worden om daarin eerder gebruikte

Wat jij ziet is 'by design', de werking van verkenner in Vista is anders
dan in XP.
Wat nu wÚl kan:
- In de adresbalk staat het 'kruimelpad', bijv. Piet > Afbeeldingen
Als je klikt op die 'Piet' ga je 1 stapje omhoog in verkenner
- Direct links naast de adresbalk staat een (blauw) 'pijltje omlaag'.
Als je daarop klikt kun je snel springen naar een map die je daarvoor
bezocht had.
- Voor een andere partitie kun je in de adresbalk typen d: (of e: enz)
nadat je de tekst in de adresbalk geselecteerd hebt door 1 keer in het
lege deel te klikken. [Of natuurlijk via de mappenlijst links]

Piet Sch

Re: Adresbalk geeft weer wat ik verwacht

"karelV [MS MVP]" <karelV@degroeten.local> schreef in bericht

> [...]
> nadat je de tekst in de adresbalk geselecteerd hebt door 1 keer in het
> lege deel te klikken. [Of natuurlijk via de mappenlijst links]

OkÚ, dus het hoort zo. Ik was bang dat er iets niet goed was. Met vorige
locaties wordt dus echt URL's bedoeld.
No ja, dit wend ook wel weer.
Bedankt voor je antwoord.
Mvrg