Bestanden versleutelen

Swordfish

Bestanden versleutelen
Hallo,

Misschien niet de juiste discussiegroep voor mijn vraag, maar ik hoop/
denk dat hier wel de juiste mensen zitten!

Weet iemand misschien een goed freeware progje om bestanden (zoals bv.
foto's) te versleutelen mbv een wachtwoord?

Alvast bedankt!
Jawade

Re: Bestanden versleutelen
Op Zondag 15 Maart 2009 08:47:11 -0700 (PDT), schreef Swordfish <bjornbrouns@googlemail.com> in artikel <eb7db521-9e6b-4760-96dc-f74f3e6b657b@s20g2000yqh.googlegroups.com>:
> [...]
>
> Weet iemand misschien een goed freeware progje om bestanden (zoals bv.
> foto's) te versleutelen mbv een wachtwoord?

Het makkelijkst lijkt me om ze te ZIPpen of te RARren en er dan een
wachtwoord op te zetten.

Met vriendelijke groeten, Jawade.
--
http://jawade.nl/ Veel vernieuwd! Diskeditors met MBR-rebuilders!
Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, SDir v DIRgrootte, POP3lezer,

Swordfish

Re: Bestanden versleutelen
On 15 mrt, 17:45, Jawade <Henk_Jaw...@hotmail.com> wrote:
> [...]

> Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, SDir v DIRgrootte, POP3lezer,
> DOS_filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.

Ja, ook een optie, maar ik bedoel eigenlijk ook iets met versleutelen.
Een soort van encryptie, of hoe noemen ze dat.
In het verleden heb ik wel eens gebruik gemaakt van easycrypto, maar
dit werkt niet goed met vista. Tenminste, ik krijg steeds vervelende
meldingen bij het opstarten van windows ivm "programma's die willen
opstarten"
Dit is een file van easycrypto die "update" heet en steeds verbinding
wilt maken. (heb ik op een forum gelezen). (Eerst dachten mensen dat
het een virus was....)
Daarom heb ik easycrypto verwijderd en zoek ik een nieuw vergelijkbaar
programma!

Groet
Bert Konings

Re: Bestanden versleutelen

"Swordfish" <bjornbrouns@googlemail.com> schreef in bericht
> [...]
>
> Weet iemand misschien een goed freeware progje om bestanden (zoals bv.
> foto's) te versleutelen mbv een wachtwoord?

Ik wet niet of dit iets voor je is maar ik gebruik het altijd voor zulke
dingen,
ˇˇk ideaal voor USB sticks endergelijke namelijk " Truecrypt "
http://www.truecrypt.org/

Bert

PauL

> [...]

> Weet iemand misschien een goed freeware progje om bestanden (zoals bv.
> foto's) te versleutelen mbv een wachtwoord?

http://www.axantum.com/AxCrypt/

Swordfish

Re: Bestanden versleutelen
On 16 mrt, 02:21, "PauL" <mi...@skynet.be.del> wrote:
> "Swordfish" <bjornbro...@googlemail.com> schreef in berichtnews:eb7db521-9e6b-4760-96dc-f74f3e6b657b@s20g2000yqh.googlegroups.com...

> http://www.axantum.com/AxCrypt/

Hoi

Ik heb zowel Truecrypt als AxCrypt gedownload, ik ga ze beide ff
testen!

Hartelijk dank!