favorieten werken niet meer in IE

koos

favorieten werken niet meer in IE
Hallo,

Ik gebruik Vista Home Premium.
Opeens werken mijn favorieten niet meer in Internet Explorer.
Wanneer ik een link aanklik gebeurt er niets.
Als ik een adres invoer werkt het wel.

Koos
Mamamegs [MVP]

Re: favorieten werken niet meer in IE
Op donderdag 5-3-2009 tiepte koos de volgende wijze woorden :
> Hallo,
>
> Ik gebruik Vista Home Premium.
> Opeens werken mijn favorieten niet meer in Internet Explorer.
> Wanneer ik een link aanklik gebeurt er niets.
> Als ik een adres invoer werkt het wel.

Deze even lezen:
http://vistabits.nl/probleemoplossing/IE_favorieten.htm

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

koos

Re: favorieten werken niet meer in IE

"Mamamegs [MVP]" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
> Op donderdag 5-3-2009 tiepte koos de volgende wijze woorden :

> Deze even lezen:
> http://vistabits.nl/probleemoplossing/IE_favorieten.htm

Dank voor je antwoord.
Ik kan echter wel favorieten toevoegen.
Alleen de bestaande werken niet meer.

Koos

karelV [MS MVP]

koos schreef op 5-3-2009 21:29:

> "Mamamegs [MVP]" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht

> Dank voor je antwoord.
> Ik kan echter wel favorieten toevoegen.
> Alleen de bestaande werken niet meer.

En zo'n nieuwe favoriet werkt ook wel gewoon?
Bestaande favoriet: rechtsklik - Eigenschappen, is de opgegeven URL nog
intact?

koos

Re: favorieten werken niet meer in IE

"karelV [MS MVP]" <karelV@degroeten.local> schreef in bericht

> En zo'n nieuwe favoriet werkt ook wel gewoon?
> Bestaande favoriet: rechtsklik - Eigenschappen, is de opgegeven URL nog
> intact?

Bij de "dode" favoriten geeft ie bij eigenschappen drie tabbladen:
Algemeen, beveiliging en details. Geen URL dus.
Bij een nieuwe, werkende favoriet geeft ie ook een tabblad Webdocument. Met
een URL.

Koos

karelV [MS MVP]

koos schreef op 5-3-2009 21:48:

> [...]
> Algemeen, beveiliging en details. Geen URL dus.
> Bij een nieuwe, werkende favoriet geeft ie ook een tabblad Webdocument.

Het lijkt erop dat de extensie van die dode snelkoppelingen
verdwenen/veranderd is.
Kijk met verkenner in de map c:\Users\Koos\Favorites\ , daar staan ze.
Een favoriet moet als extensie hebben .url . Helpt hernoemen ('naam
wijzigen')?

karelV [MS MVP]

koos schreef op 5-3-2009 21:48:

> [...]

Kijk met verkenner in de map c:\Users\Koos\Favorites\ , daar staan ze.
Een favoriet moet als extensie hebben .url . Helpt hernoemen ('naam

Aanvulling: natuurlijk wel bij Mapopties - Weergave vinkje weghalen voor
'extensies van bekende bestandstypen verbergen'.

koos

> [...]
>
> Aanvulling: natuurlijk wel bij Mapopties - Weergave vinkje weghalen voor
> 'extensies van bekende bestandstypen verbergen'.

Helpt ook niet. In het tabblad Algemeen geeft-ie wel aan dat het een .url
is.
"Naam wijzigen" wijzigt alleen de naam van de koppeling, niet de
eigenschappen.

Koos

karelV [MS MVP]

koos schreef op 5-3-2009 22:55:

> Helpt ook niet. In het tabblad Algemeen geeft-ie wel aan dat het een
> .url is.

Ik wil wel eens snuffelen aan zo'n .url . Stuur er eens een op
(gezipped, anders gaan virusscanners misschien mekkeren) aan
karel1PUNTvosATgmailPUNTcom

koos

> Ik wil wel eens snuffelen aan zo'n .url . Stuur er eens een op (gezipped,
> anders gaan virusscanners misschien mekkeren) aan
> karel1PUNTvosATgmailPUNTcom

Ik kan de uls's niet eens zippen.

Koos