webcam probleem met Live Messenger

Eric

webcam probleem met Live Messenger
Zowel met Windows Live Messenger 8.5 als de laatste nieuwe wordthet
programma afgesloten zodra ik de camera activeer. Bij het instellen van
audio en video gaat het audio gedeelte (geluid afspelen en microfoon
afregelen) goed, maar zodra de webcam moet worden ingesteld gaat het fout.
Wat kan hievan de oorzaak zijn?

Ik werk met een Acer Aspire 8930 en met Acer Chrystal Eye werkt de ingeboude
camera naar behoren.

Graag hulp.

Eric

Mamamegs [MVP]

Re: webcam probleem met Live Messenger
Op dinsdag 3-3-2009 tiepte Eric de volgende wijze woorden :
> [...]
> van audio en video gaat het audio gedeelte (geluid afspelen en
> microfoon afregelen) goed, maar zodra de webcam moet worden ingesteld

Kijk eens op de site van Acer of er een update is voor de webcamdriver.
Verder kun je ook eens proberen of het in Live Messenger 9 wel goed
gaat:
http://download.live.com/messenger

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Monica

Re: webcam probleem met Live Messenger

"Eric" <eric@microsoft.invalid> schreef in bericht
> [...]
> Wat kan hievan de oorzaak zijn?
>
> Ik werk met een Acer Aspire 8930 en met Acer Chrystal Eye werkt de

mcafee geeft een storing op messenger 2009, net gesproken met acer nederland
en die geeft je dan een email waar je het mee kan filteren en dan is het
probleem opgelost. Ligt zeker niet aan de afbeeldingen dus niet verwijderen,
das zonde.

bellen met acer nederland.

groeten monica

Marius

> [...]

> Wat kan hievan de oorzaak zijn?
>
> Ik werk met een Acer Aspire 8930 en met Acer Chrystal Eye werkt de

Nieuwe laptop betekent nieuwe software bijgeleverd en is dat waarschijnlijk
als anti-virus: McAfee.. ?

Is dit het geval dan hebben wij dezelfde probleem, althans ik niet meer..
Ik heb een mailtje naar microsoft gestuurd hierover en dit als antwoord
gekregen! (Let op: Werkt alleen als je een McAfee als anti virus hebt!):

Dit probleem wordt veroorzaakt door een comptabiliteitsprobleem met software
programma's van McAfee's Site Advisor.

Bekijk dan de onderstaande website om een tijdelijke oplossing voor dit
probleem te vinden. Aan de permanente oplossing wordt momenteel nog gewerkt.

http://service.mcafee.com/faqdocument.aspx?id=TS100601

We verwijzen naar de Mcafee website voor details over de patch die door hen
zal worden uitgebracht.

Hoop dat t helpt!

webcamjan

"Marius" wrote:

> [...]

> http://service.mcafee.com/faqdocument.aspx?id=TS100601
>

> We verwijzen naar de Mcafee website voor details over de patch die door hen

Vergeet het maar, dit gaat niet helpen, heb zelf de nieuwe msn door me strot
gekregen maar hier werkt ineens audio en video ook niet meer zoals het was,
oude msn er weer op en het werkt wel,, firewall is hardware hier dus dat is
het niet..
Dit is gewoon een brakke versie van msn,,sorry tis geen microsoft pesten
verhaal maar gewoon een feit, getets op meerdere systemen op meerdere
plekken,, het gaat fout zodra er twee versies zijn die een gesprek willen
voeren, is 1 van de 2 een oude versie dan werkt het ineens wel weer... puur
een fout in msn en niets anders dan dat.
dit poorten verhaal ken ik nog van lang geleden toen was het ook poorten en
poorten,,, en nu willen ze weer met hetzelfde wegkomen..???

sorry folks tis niet anders dit is gewoon een brakke msn...
Gerben

Re: webcam probleem met Live Messenger
Ik heb hier ook last van.
Als ik de webcam opstart in msn, dan gaat hij me**** uit. Ik kan wel een
videogesprek voeren... Maar dit schokt zo, dat het heel erg storend is. Maar
ik werk met een Acer 7720G met een ingebouwde ACER CRYSTAL EYE WEBCAM.
Heeft iemand al een idee hoe dit opgelost kan worden?

Groet,
Gerben