Windows 7 beta 64bit scannerdriver

Hannes

Windows 7 beta 64bit scannerdriver
Zaterdagnacht heb ik mijn persoonlijke (???) product keys weten te
bemachtigen voor Windows 7 beta,
De installatie verliep vlot, maar helaas wil de 64bit versie niet
samenwerken met mijn scanner (Epson Perfection 2580 Photo). Raadplegen van
de Epson site bracht ook geen oplossing. Er is daar geen Vista 64bit driver
te vinden. Onder Ubuntu x64 werkt alles wel "out of the box". (boehoehoe)

Weet iemand een goede oplossing, anders dan aanschaf van een nieuw scanner
of van VueScan. (Ondersteunt VueScan überhaupt deze combinatie?)
--
Hannes
P.S. Is er al een Windows 7 nieuwsgroep?

~PC-freak©~

Re: Windows 7 beta 64bit scannerdriver
Op Mon, 12 Jan 2009 14:28:34 +0100, schreef "Hannes"
<nospam@nowhere.invalid> het volgende.

> [...]
>
>Weet iemand een goede oplossing, anders dan aanschaf van een nieuw scanner
>of van VueScan. (Ondersteunt VueScan überhaupt deze combinatie?)

Ik heb geen oplossing, maar nieuwe hardware aanschaffen voor een OS wat
er nog lang niet is lijkt mij een tikkie overdreven.

Of er al een W7 groep is weet ik niet.

groetjes Henk
--
#Laat altijd staan op wie en wat je reageert, en antwoord
altijd onderaan waarbij je het overbodige knipt.#
Andre

> [...]

>Weet iemand een goede oplossing, anders dan aanschaf van een nieuw scanner
>of van VueScan. (Ondersteunt VueScan überhaupt deze combinatie?)

Deze al geprobeerd

http://www.epson.com/cgi-bin/Store/s...atform=Windows

[-] Epson Scan ICM Updater v1.20
Windows Vista 32-bit Edition, Windows Vista 64-bit Edition, Windows
XP, Windows XP 64-bit Edition
epson12688.exe - 1.2MB - posted on 07/18/08

This self-extracting file contains the Epson Scan ICM Updater v1.20.
Please refer to the Epson Scan ICM Updater bulletin (PSB.2008.07.001)
for additional information.
--
Groetjes
André (VB)
Hannes

Re: Windows 7 beta 64bit scannerdriver
"Andre" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> [...]
>
> This self-extracting file contains the Epson Scan ICM Updater v1.20.
> Please refer to the Epson Scan ICM Updater bulletin (PSB.2008.07.001)

Bedankt, maar dat ding lost volgens de beschrijving alleen maar een
compatibiliteitsprobleem met het Adobe kleurenmanagement op. Het is wel
vreemd dat er naar 64bit wordt verwezen.
--
Hannes
Denkt met weemoed terug aan de 8bit tijd.....

Cnut

Re: Windows 7 beta 64bit scannerdriver
"Hannes" <nospam@nowhere.invalid> schreef in bericht
> [...]

> compatibiliteitsprobleem met het Adobe kleurenmanagement op. Het is wel
> vreemd dat er naar 64bit wordt verwezen.

Ik gebruik als noodoplossing in Vista, Windows XP als VM client in VMware
Workstation. Dat werkt perfect met mijn zeer bejaarde flatbed scanner met
Win2K / XP drivers.
Zo vaak gebruik ik een scanner niet (meer) dus prima oplossing (voor mij)

Hannes

Re: Windows 7 beta 64bit scannerdriver
"Cnut" <cnut@flap.org> schreef in bericht

> [...]
> Win2K / XP drivers.
> Zo vaak gebruik ik een scanner niet (meer) dus prima oplossing (voor mij)

Met Microsoft Virtual PC kan ik niet bij de USB-poorten komen. Kennelijk
lukt dat met VMware wel.

Ik werk momenteel met een multiboot configuratie, dus scannen lukt toch wel.
Desnoods installeer ik (in de definitieve versie) de 64bit en de 32bit
versie van Win 7 naast elkaar. Hopelijk lukt dat met één licentie (vraagje
voor de MS-spe******ten).
Of ik sluit de scanner aan op een van mijn oudere machines.

Maar zo langzamerhand zouden deze problemen toch eens fundamenteel opgelost
moeten worden. We hebben nog bijna een jaar te gaan, dus misschien .....
--
Hannes
Windows 8 wordt het nog mooier...

Cnut

> [...]

> Maar zo langzamerhand zouden deze problemen toch eens fundamenteel
> opgelost moeten worden. We hebben nog bijna een jaar te gaan, dus

Nou ik denk dat hardware fabrikanten weinig zullen blijven doen om voor in
hun ogen oude apparatuur drivers te gaan leveren.
M$ begrijpt waarschijnlijk niet dat dit beleid regelrecht hun marktaandeel
voor Vista (en wellicht Windows 7) treft. Zeker het MKB blijft lekker bij XP
als hun soms al wat oudere apparaten het niet doen in een nieuw OS.
Inderdaad, Microsoft dient iets fundamenteels te bedenken. De hardware
ondersteuning in sommige linux versies is vaak al beter dan onder Vista.

Re: Windows 7 beta 64bit scannerdriver
Op dinsdag 13-1-2009 tiepte Hannes de volgende wijze woorden :
<knip>
> Desnoods installeer ik (in de definitieve versie) de 64bit
> en de 32bit versie van Win 7 naast elkaar. Hopelijk lukt dat met één
> licentie (vraagje voor de MS-spe******ten).

Nee, beide versies hebben één en dezelfde product key, dus activeren
zal niet lukken.

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Mark Veldhuis

Re: Windows 7 beta 64bit scannerdriver
Hannes expressed precisely :
> Desnoods installeer ik (in de definitieve versie) de 64bit en de 32bit versie
> van Win 7 naast elkaar. Hopelijk lukt dat met één licentie

Je kunt één voor 1 versie gebruiken. Dus OF 32, of 64 bits.
Naast elkaar draaien van deze versies gaat dus niet met 1 licentie.
Zo is het althans bij vorige versies altijd geweest, en ik heb nergens
gelezen dat het met 7 anders zou zijn.

--

Kind regards,
Mark Veldhuis.

Andre

Op Tue, 13 Jan 2009 12:53:04 +0100 schreef Mark Veldhuis , :

> [...]

>Naast elkaar draaien van deze versies gaat dus niet met 1 licentie.
>Zo is het althans bij vorige versies altijd geweest, en ik heb nergens

nochtans geeft/gaf het geen problemen met
Vista home Premium 32 en 64 bit,
heb ze beide op mijn pc gehad en beide geactiveerd
met dezelfde originele key.
--
Groetjes
André (VB)