mijn eerder draadje over besmetting PC met winguard.exe resp winguards.exe

BlackNikon

mijn eerder draadje over besmetting PC met winguard.exe resp winguards.exe
Inmiddels heb ik op 29 december jl. Prevx Edge 3.0 gekocht en deze heeft
binnen 5 min alle rottigheid verwijderd. Alle andere PC's in huis bleken
gelukkig wel schoon te zijn. Bij Norman gaven ze dezelfde 29 dec jl.
toe dat dit virus Winguards.exe nog niet herkend werd en zsm alsnog
hiervoor een virusdefinitie gemaakt moest worden.
Volgens virustotal.com zie
http://www.virustotal.com/nl/analisi...6c9431114b5623
zijn er momenteel pas 4 van de 39 antivirusprogramma's in staat om dit
virus te verwijderen. Hulde dus voor Prevx CSI dat deze al op 29 dec jl.
in staat was om dit virus te verwijderen, twee dagen nadat de eerste
virusmelding hierover naar buiten kwam.

Groet,

Eric
Cnut

Re: mijn eerder draadje over besmetting PC met winguard.exe resp winguards.exe
"BlackNikon" <blacknikon@nospam.nl> schreef in bericht
> [...]
> virus te verwijderen. Hulde dus voor Prevx CSI dat deze al op 29 dec jl.
> in staat was om dit virus te verwijderen, twee dagen nadat de eerste

Ik kan dit beamen, zelden zo'n snelle en trefzekere AV oplossing gezien!

QPC

Re: mijn eerder draadje over besmetting PC met winguard.exe resp winguards.exe

"Cnut" <cnut@flap.org> schreef in bericht
> "BlackNikon" <blacknikon@nospam.nl> schreef in bericht
>>

> Ik kan dit beamen, zelden zo'n snelle en trefzekere AV oplossing gezien!

Hmmm...... ik kan het fout hebben hoor, Maar Prevx is volgens mij geen
virusscanner maar een mallware scanner.........

"QPC" <qpc@xs4all.nl> schreef in bericht

> "Cnut" <cnut@flap.org> schreef in bericht

> Hmmm...... ik kan het fout hebben hoor, Maar Prevx is volgens mij geen
> virusscanner maar een mallware scanner.........

Uhhhh?
"We find and fix rootkits, spyware, information stealers, trojans,
*viruses*, bots and adware..."
http://www.prevx.com/
Completer kan niet dacht ik zo.
http://www.prevx.com/

QPC

> "QPC" <qpc@xs4all.nl> schreef in bericht

> Uhhhh?
> "We find and fix rootkits, spyware, information stealers, trojans,
> [...]

Ja, dat had ik ook gelezen, maar nergens in de overige informatie kan ik ook
maar iets vinden over de manier van virusverwijderen..... alleen
spyware/mallware etc....
Sterker nog, hieronder een pagina waar ze er prat op gaan dat ze ellende
hebben verwijderd van pc's die door andere programma's beveiligd werden,
maar nergens werd een virus verwijderd, alleen maar spyware, adware,
mallware en rootkits.....

http://www.prevx.com/avgraph/1/AVG.html

Klik boven op de andere blauwe balken om de overige programma's te zien.

blacknikon

QPC schreef:

> [...]

> http://www.prevx.com/avgraph/1/AVG.html
>
> Klik boven op de andere blauwe balken om de overige programma's te zien

Ik heb Prevx Edge gekocht bij www.idealsoftware.nl. Hier staat een
uitgebreid verhaal over de werking ervan, zie:
http://www.idealsoftware.nl/edge/index.html.
Ook ik had eerst mijn bedenkingen, maar die zijn inmiddels verleden
tijd. Het is gewoon een goed concept dat mijn huidige virusprotectie
aanvult.

> [...]

> http://www.prevx.com/avgraph/1/AVG.html
>
> Klik boven op de andere blauwe balken om de overige programma's te zien.

Ik heb bij mijn "klantjes" met geinfecteerde computers al 10 tallen *echte*
virussen verwijderd met PrevX, + de nodige andere rotzooi!, prettig, want
het gaat razendsnel
Dit programma werkt anders dan een "gewone" scanner
Hier staat hoe:
http://netsecurity.about.com/od/read...aapr091904.htm
Trouwens, wat versta jij onder "malware"?, het lijkt net of jij daar geen
virussen onder verstaat.
Malware is een verzamelnaam voor kwaadaardige en/of schadelijke *software* .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Malware

Wim Hekken ;-)

Cnut schreef:
> "QPC" <qpc@xs4all.nl> schreef in bericht

<KNIP>

> Uhhhh?
> "We find and fix rootkits, spyware, information stealers, trojans,
> [...]

De beste virusbestrijder bevindt zich nog altijd tussen de stoel en het
toetsenbord.
--

Wim Hekken ;-)
Carpe Diem
Peter Pors

Re: mijn eerder draadje over besmetting PC met winguard.exe resp winguards.exe

"Wim Hekken ;-)" <a@b.invalid> schreef in bericht

> <KNIP>

> De beste virusbestrijder bevindt zich nog altijd tussen de stoel en het
> [...]

Nee, dat is de afdeling viruspreventie, wim...

Wim Hekken ;-)

Peter Pors schreef:

> "Wim Hekken ;-)" <a@b.invalid> schreef in bericht

> Nee, dat is de afdeling viruspreventie, wim...

FUP gezet naar nl.taal :-(
--

Wim Hekken ;-)
Carpe Diem