administrator

chvb

administrator
Ik weet niet of ik hetzelfde bedoel met mijn vraag als in de vorige threads,
en daarom stel ik hem toch maar. Ik hoor dan wel of de oplossing via
vistabits hier ook op van toepassing is.
Op mijn laptop heb ik 1 gebruikersaccount nl. die van mezelf. deze heeft
administratorrechten. Volgens mij betekent dat, dat ik automatisch elke keer
opstart (ik heb geen wachtwoord ingesteld) als administrator. Toch krijg ik
een enkele keer bij het opstarten van bijvoorbeeld een nieuw programma of het
verwijderen/toevoegen van een bestand de melding dat dit alleen mag met
administrator rechten. Hoe kan ik dit voorkomen en/of verhelpen?
dank alvast,
chvb
Jan V

Re: administrator

"chvb" <chvb@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> verwijderen/toevoegen van een bestand de melding dat dit alleen mag met
> administrator rechten. Hoe kan ik dit voorkomen en/of verhelpen?

Dat wordt veroorzaakt door het UAC-systeem (Users Account Control).
Je kunt dit uitschakelen via: Configuratiescherm > Gebruikersaccounts >
Gebruikersaccountbeheer in- uitschakelen.

--
Jan V

Mark Veldhuis

Re: administrator
After serious thinking Jan V wrote :
> Dat wordt veroorzaakt door het UAC-systeem (Users Account Control).
> Je kunt dit uitschakelen via: Configuratiescherm > Gebruikersaccounts >
> Gebruikersaccountbeheer in- uitschakelen.

Zie ook http://vistabits.nl/optimalisatie/UAC_uitzetten.htm (met link
naar TwaekUAC) en evt.
http://vistabits.nl/nieuws/symantec_..._voor_UAC.html
als alternatief.

Mark Veldhuis.

Cnut

> [...]
> verwijderen/toevoegen van een bestand de melding dat dit alleen mag met
> administrator rechten. Hoe kan ik dit voorkomen en/of verhelpen?

Da's nou UAC ;-)
Meer info hierover:
http://www.schoonepc.nl/vista/gebrui...untbeheer.html
en
http://tinyurl.com/7e3zoe
Niet aan te bevelen om het helemaal uit te zetten.
Met het handige programmaatje "TweakUAC" - quiet mode, kun je de meldingen
verminderen.
http://www.tweak-uac.com/home/
Vervolgens wel iets doen aan de manier waarop Vista je waarschuwd i.v.m.
beveiliging.
Beveiligingscentrum > waarschuwingen van het beveiligingscentrum wijzigen.
http://windowshelp.microsoft.com/Win...64af61043.mspx

chvb

Re: administrator

"Cnut" wrote:

> [...]

> Inderdaad, na het installeren van tweakUAC krijg ik een vervelend rood icoontje rechts onderin beeld.....

Ik heb dat nu verholpen, maar vista geeft nu aan dat gebruikresaccountbeheer
is üitgeschakeld, terwijl het op de achtergrond zou moeten werken?
chvb

> Ik heb dat nu verholpen, maar vista geeft nu aan dat
> gebruikresaccountbeheer
> is üitgeschakeld, terwijl het op de achtergrond zou moeten werken?
> chvb

Dan heb je dat niet juist ingevoerd "Beveiligingscentrum > waarschuwingen
van het beveiligingscentrum wijzigen."
De onderste (niet aanbevolen) optie voorkomt dat eindeloze gezeur! ;-)