cardreader niet meer toegankelijk

W. Weemaes

cardreader niet meer toegankelijk
Mijn interne cardreader deed het niet meer. Waarschijnlijk had ik het
apparaat in zijn geheel verwijderd via "hardware veilig verwijderen" (ik wou
alleen het sd kaartje veilig uitwerpen). Het enige wat hielp om het apparaat
weer aan de praat te krijgen was de aansluiting op het moederbord los te
maken en weer aan te sluiten. Mijn vraag is of dit ook minder omslachtig
kan, voor het geval dat dit zich nog eens een keer voordoet.
vr. gr.

Re: cardreader niet meer toegankelijk
Op Friday 1/2/2009 tiepte W. Weemaes de volgende wijze woorden :
> [...]
> het moederbord los te maken en weer aan te sluiten. Mijn vraag is of
> dit ook minder omslachtig kan, voor het geval dat dit zich nog eens

Hielp gewoon opnieuw opstarten niet?

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

W. Weemaes

> Op Friday 1/2/2009 tiepte W. Weemaes de volgende wijze woorden :

> Hielp gewoon opnieuw opstarten niet?

Ik had ook verwacht dat dat voldoende zou zijn, maar dat was niet het geval!

Cnut

Re: cardreader niet meer toegankelijk
"W. Weemaes" <w.weemaes@gmail.com> schreef in bericht
news:447ce$495e1b4a$5ed418d7$4687@cache5.tilbu1.nb .home.nl...
> [...]
> los te maken en weer aan te sluiten. Mijn vraag is of dit ook minder
> omslachtig kan, voor het geval dat dit zich nog eens een keer voordoet.

Ja, verwijderen in Apparaatbeheer > Draagbare apparaten > de daar aanwezige
USB apparaten verwijderen en herstarten.

W. Weemaes

Re: cardreader niet meer toegankelijk
"Cnut" <cnut@flap.org> schreef in bericht
> [...]

> Ja, verwijderen in Apparaatbeheer > Draagbare apparaten > de daar
> aanwezige USB apparaten verwijderen en herstarten.

Ik zie ze daar nu staan, evenals bij schijfstations overigens. Echter, toen
ik het hele geval "kwijt" was, stonden ze daar niet en kon ik ze dus ook
niet verwijderen en herstarten. Pas bij het losmaken en opnieuw aansluiten
op het moederbord werkte de cardreader weer en was ie dus ook in
apparaatbeheer weer zichtbaar.
vr. gr.

Cnut

news:56c36$495e3700$5ed418d7$13085@cache2.tilbu1.n b.home.nl...
> [...]

> ook niet verwijderen en herstarten. Pas bij het losmaken en opnieuw
> aansluiten op het moederbord werkte de cardreader weer en was ie dus ook

Als in dat geval in apparaatbeheer > universal serial bus-controllers >
USB-apparaat voor massaopslag nog aanwezig is kun je die verwijderen (bij
mij op poort 5).
Tip: om zeker te zijn, wat waarvoor staat in apparaatbeheer heb je eigenlijk
Everest of iets dergelijks nodig, om geavanceerde systeembronnen goed te
bekijken, voor je iets op veilige wijze verandert.
http://www.lavalys.com/