Windows Media Player kan deze WMV niet afspelen

Marius

Windows Media Player kan deze WMV niet afspelen
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...nd=0:21:58.848
Als ik op de site van de VARA bovengenoemd videofragment aanklik, krijg ik
van mijn Windows Media Player de volgende melding:
Het bestand dat u probeert af te spelen, heeft een extensie (.wmv) die niet
overeenkomt met de bestandsindeling. Afspelen van het bestand kan resulteren
in onverwacht gedrag.

Als ik aangeef toch door te willen gaan krijg ik de melding:
Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de player geen ondersteuning
voor dit bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te
comprimeren.

Is er iets mis met mijn Windows Media Player, of betreft het hier een fout
WMV-bestand?
Mis ik een bepaalde codec? Hoe kan ik e.e.a. herstellen?

Marius

Peter B

Re: Windows Media Player kan deze WMV niet afspelen

"Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht
> [...]
> fout WMV-bestand?
> Mis ik een bepaalde codec? Hoe kan ik e.e.a. herstellen?

Hoi Marius,
Dat zal vermoeddelijk zijn omdat er een codec ontbreekt, dit kun je
aanvullen door onderstaande codec te installeren.

Groetjes, en succes

Peter

http://www.codecpackguide.com/klcodec.htm

Marius

Re: Windows Media Player kan deze WMV niet afspelen

"Peter B" <peter.bijnsdorp1 haalditweg@chello.nl> schreef in bericht

> [...]

> Dat zal vermoeddelijk zijn omdat er een codec ontbreekt, dit kun je
> aanvullen door onderstaande codec te installeren.

Bedankt voor je reactie echter:
Mijn SiteAdvisor begint te mekkeren over deze site:

codecpackguide.com
In onze test troffen wij op deze website downloads aan die sommigen
beschouwen als adware, spyware of andere ongewenste programma's.

Verder zie ik op deze site dat de codecs bedoeld zijn voor
* Media Player Classic 6.4.9.1 rev. 85
* Media Player Classic Home Cinema 1.1.891

Ik heb Winows Media Player versie 11.

In hoeverre bijt een en ander elkaar?

Marius

~PC-freakę~

Re: Windows Media Player kan deze WMV niet afspelen
Op Sun, 30 Nov 2008 15:50:37 +0100, schreef "Marius"
<anonymous@microsoft.invalid> het volgende.

> [...]
>
>Verder zie ik op deze site dat de codecs bedoeld zijn voor
>* Media Player Classic 6.4.9.1 rev. 85
>* Media Player Classic Home Cinema 1.1.891

Nee, die players zitten er bijgelevert maar hoef je niet te installeren.

groetjes Henk
--
#Laat altijd staan op wie en wat je reageert, en antwoord
altijd onderaan waarbij je het overbodige knipt.#

Marius schreef op 30-11-2008 15:50:

> "Peter B" <peter.bijnsdorp1 haalditweg@chello.nl> schreef in bericht

> Bedankt voor je reactie echter:
> Mijn SiteAdvisor begint te mekkeren over deze site:

Neem dan deze:
K-lite codec pack, meestal is de standard version genoeg.
Hier te downloaden:
http://www.free-codecs.com/K_Lite_Co...k_download.htm

Marius

Re: Windows Media Player kan deze WMV niet afspelen

news:b886d$4932aa30$5353d4bc$28834@cache110.multik abel.net...

> Neem dan deze:
> K-lite codec pack, meestal is de standard version genoeg.
> Hier te downloaden:
> http://www.free-codecs.com/K_Lite_Co...k_download.htm

Ik heb de standard K-lite version ge´nstalleerd, maar kan de genoemde wmv
nog steeds niet afspelen.
Voor het herstellen van Windows Media Player problemen word ik door K-Lite
doorverwezen naar het RegTool.
Als ik deze uitvoer vind ie meer dan 300 zogenaamde register problemen.
Een handje vol kan die repareren, maar voor het overgrote deel moet ik me
registreren (betalen) om de problemen op te lossen.
Ik heb een maand oude Acer Aspire 8930G met Windows Vista Ultimate en het
lijkt me sterk dat er nu al zoveel fouten in het register kunnen zitten.
Kunnen jullie de genoemde wmv wel afspelen, of is heeft dit bestand echt een
probleem en ligt het niet aan mijn WMP.

Marius

Bertje

> [...]
> Kunnen jullie de genoemde wmv wel afspelen, of is heeft dit bestand echt een

Je kunt een andere player installeren.. VLC media player
of installeer eens Firefox .. de url van je speelt gewoon hier
af in Firefox en als ik de url open in IE dan opend Media Player..

Moet wel zeggen dat die dan gewoon afspeeld..

--
Gr.
Bertje

Blackbird

Re: Windows Media Player kan deze WMV niet afspelen

"Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht

..
> Kunnen jullie de genoemde wmv wel afspelen, of is heeft dit bestand echt
> een probleem en ligt het niet aan mijn WMP.
>
> Marius

Kun je eens proberen om zelf een wmv movie aan te maken met Windows Movie
Maker? Een paar foto's is al genoeg. Als deze wel afspeelt op WMP ligt het
toch echt aan het Vara-filmpje. Een bekend verschijnsel met internetfilms.

Marius

Re: Windows Media Player kan deze WMV niet afspelen

"Blackbird" <Blackbird@nomail.com> schreef in bericht

> [...]

> Maker? Een paar foto's is al genoeg. Als deze wel afspeelt op WMP ligt het
> toch echt aan het Vara-filmpje. Een bekend verschijnsel met

Een met WMM aangemaakt filmpje wordt wel goed afgespeeld.
Het is me opgevallen dat ik problemen heb met alle filmpjes op de VARA site
waarvan de link begint met
cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?id/VARA enz... zie
http://omroep.vara.nl/Site-bites.1768.0.html?&tx_ttnews[pointer]=1&cHash=695cdbb033
De andere filmpjes op Site-bites
http://omroep.vara.nl/Site-bites.1768.0.html die met pauwenwitteman.vara.nl
of player.omroep.nl beginnen geven geen problemen.

Ook de IrfanView player speelt mijn zelfgemaakte wmv gewoon af.

Wat is hier aan de hand?

Marius

Blackbird

> [...]

> pauwenwitteman.vara.nl of player.omroep.nl beginnen geven geen problemen.
>
> Ook de IrfanView player speelt mijn zelfgemaakte wmv gewoon af.

Hier hetzelfde verschijnsel, dat heb je met die linkse omroepen ;-)