kb954430 error 643

mijn naam

kb954430 error 643
Ik krijg update kb954430 (Beveiligingsupdate voor MS XML Core Services 4.0
service pack 2) niet geinstalleerd. Telkens wordt er een herstelpunt
gemaakt, de installatieprocedure lijkt doorlopen te worden maar dan komt er
dus een error 643.

De zaken aangevoerd door windows help bieden helaas geen oplossing.

Een reboot en opnieuw proberen helpt ook niet.

vistabits.nl kent 'm niet. google site:.vistabits.nl 643 en
site:.vistabits.nl kb954430 geprobeerd alsmede door de site gebladerd.

Zoeken op de rest van internet levert weinig hits op, bovendien lijkt alles
met andere updates te maken te hebben (veel .net gerelateerd?)

Een van de zoekresultaten verwees naar een installer cleanup utility van MS
zelf, en die wil niet eens lopen op vista... ik heb 't maar niet in
compatibilitymode geprobeerd te draaien.

Wat kan ik verder nog proberen?

Re: kb954430 error 643
mijn naam schreef op 22-11-2008 15:11:
> [...]
> 4.0 service pack 2) niet geinstalleerd. Telkens wordt er een herstelpunt
> gemaakt, de installatieprocedure lijkt doorlopen te worden maar dan komt

Soms helpt het om de update handmatig te downloaden en te installeren:
http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

mijn naam

Re: kb954430 error 643
news:a246$49282229$5353d4bc$17228@cache120.multika bel.net...

> Soms helpt het om de update handmatig te downloaden en te installeren:
> http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

Bedankt Karel, wellicht weet jij 't volgende ook?

Er staat dus geen Nederlands tussen, ik heb helaas wel nederlandstalige
vista. Is dat misschien het probleem? Of moet ik gewoon engels kiezen?

Re: kb954430 error 643
mijn naam schreef op 22-11-2008 17:00:
> [...]

> Er staat dus geen Nederlands tussen, ik heb helaas wel nederlandstalige
> vista. Is dat misschien het probleem? Of moet ik gewoon engels kiezen?

Er bestaat blijkbaar alleen maar een engelse versie (voor alle talen
geschikt).

mijn naam

Re: kb954430 error 643
news:d19a7$49282dd4$5353d4bc$4818@cache120.multika bel.net...

> Er bestaat blijkbaar alleen maar een engelse versie (voor alle talen
> geschikt).

Nope, meerdere talen maar geen nederlands.

Installatie van de engelse versie gaat ook mis:

"
An error occured during the installation of assembly
component
{7B30B69B-0E6C-B7E0-A06B-D6B9ABF34537}.
HRESULT: 0x80070003.
"

Even snel zoeken levert op dat dir een probleem met een directory zou zijn.

Tijdens de handmatige installatie zie je waar er geinstalleerd zou moeten
gaan worden. Er zou iets moeten worden ge´nstalleerd in C:\Program
Files\MSXML 4.0\
Deze directory bestaat al, datum/tijd 21-2-2007 13:34, en is leeg.

In configuratie->programma's en onderdelen vind ik MSXML 4.0 SP2 drie keer,
met verschillende nummers: KB927978, KB936181 en KB941833. Dit lijkt me niet
juist?

Ga ik mezelf verschikkelijk in de knoei helpen wanneer ik die hele msxml er
gewoon af gooi en dan nog eens ga kijken of'ie dan wel die nieuwe wil laden?

Re: kb954430 error 643
mijn naam schreef op 23-11-2008 0:13:

> [...]
> worden maar dan komt er dus een error 643.
>
> C:\Program Files\MSXML 4.0\
> Deze directory bestaat al, datum/tijd 21-2-2007 13:34, en is leeg.

Die is bij mij ook aanwezig en ook leeg, dus dat zal wel kloppen.

Bekijk dit artikel van MS eens:
http://support.microsoft.com/kb/954430/en-us
dat behandelt problemen bij de installatie van KB954430. Jouw fout 643
is dezelfde als fout 1603 die in dat artikel genoemd wordt (643hex =
1603decimaal)

mijn naam

Re: kb954430 error 643
news:eb186$492928d0$5353d4bc$30226@cache100.multik abel.net...

> [...]
> dat behandelt problemen bij de installatie van KB954430. Jouw fout 643 is
> dezelfde als fout 1603 die in dat artikel genoemd wordt (643hex =

Inderdaad, misschien kan ik hier nog iets mee, bedankt voor het meedenken.
Helaas is de rest van de informatie niet op mijn probleem van toepassing
("ignore" is helaas geen aangeboden keuze) maar wellicht kan ik 1603 nog
ergens anders vinden.

Voorlopig wil het allemaal niet lukken. Ik ben er inmiddels wel achter dat
wanneer ik de dll rename naar msxml4.old update kb954430 niet meer nodig zou
zijn (dit is natuurlijk geen oplossing).

Die dll is een oude file, versie 4.20.9849.0 datum 24-8-2007.

Ik zie die hele core services niet als ge-installeerd programma staan.
Wellicht kan ik 't ergens anders vinden en dan herstellen, of verwijderen en
opnieuw installeren?

Ik geef het even op, morgen weer verder.

mijn naam

Re: kb954430 error 643
"mijn naam" <whatever@hotmail.invalid> schreef in bericht
news:30f3c$4929599e$53565551$28153@cache100.multik abel.net...
> [...]

> en opnieuw installeren?
>
> Ik geef het even op, morgen weer verder.

Ik ben er mee naar MS gegaan. De oplossing van MS: msxml4.0 is niet nodig
voor vista. Haal het er maar af door c:\windows\system32\msxml4.dll te
renamen.

Ik ga voor alle zekerheid toch ook msxml4a.dll en msxml4r.dll renamen, en
waarschijnlijk in de zeer nabije toekomst ook msxml3.dll, msxml3a.dll en
msxml3r.dll maar pas nadat ik enige dagen gezien heb dat 't systeem nog
steeds probleemloos werkt zonder msxml4*.dll

Re: kb954430 error 643
mijn naam schreef op 27-11-2008 11:56:

> [...]
> en msxml3r.dll maar pas nadat ik enige dagen gezien heb dat 't systeem
> nog steeds probleemloos werkt zonder msxml4*.dll

In mijn Vista zijn aanwezig msxml3.dll en msxml3r.dll en de msxml6.dll
msxml6r.dll.

mijn naam

Re: kb954430 error 643
news:79a2a$492e9227$5353d4bc$23272@cache100.multik abel.net...

> In mijn Vista zijn aanwezig msxml3.dll en msxml3r.dll en de msxml6.dll
> msxml6r.dll.

Bedankt Karel.

Inderdaad heb ik al een programma gevonden wat msxml 3.0 nodig heeft:
Betrouwbaarheids- en prestatiecontrole.

Geeft veel vertrouwen in "Vista gebruikt msxml 6.0" :-(

Ik heb ook nog msxml3a.dll, heb jij die per ongeluk over het hoofd gezien
wellicht?