vista wil niet afluiten

Jan Kruithof

vista wil niet afluiten
Onlangs eb ik vista opnieuw geinstalleerd.
Ik loop nu tegen het probleem, dat bepaalde programma als firefox en
mailwasher niet correct afluitend. Hierdoor blijft ook vista "hangen" bij het
afsluiten.
Via taakbeheer ka ik zowel firefox als mailwasher niet uitschakelen.
Is er een manier om Vista toch te laten afsluiten.
Bijkomend probleem is, dat als beide programma's blijven hangen, ook de
internetverbindingen sterk vertraagd.
Wie heeft een oplossing?

Re: vista wil niet afluiten
Jan Kruithof schreef op 22-11-2008 14:51:
> [...]
> Is er een manier om Vista toch te laten afsluiten.
> Bijkomend probleem is, dat als beide programma's blijven hangen, ook de

Ik zou me maar concentreren op het probleem dat Firefox en Mailwasher
niet wensen af te sluiten. Op een 'normaal' systeem kun je die altijd
via taakbeheer beeindigen.
Malware? Hiermee (met beide!) scannen:

- SuperAntiSpyware Free
http://www.superantispyware.com/download.html
(de onderste keuze)
en
- Malwarebytes' AntiMalware
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
(gebruik "Download")

Jan Kruithof

Re: vista wil niet afluiten
Ik heb inmiddels j advies opgevolg, maar ondanks het vinden van spyware
blijft het probleem zich voordoen.
Op één of andere manier blijft zowel firefox als mailwasher (en soms ook IE)
hangen.
Een oplossing is het het niet. Ik zoek dus een mogelijk om bij het afsluiten
dergelijke programma's te dwingen af te sluiten.
Jan

"karelV" wrote:

> Ik zou me maar concentreren op het probleem dat Firefox en Mailwasher
> niet wensen af te sluiten. Op een 'normaal' systeem kun je die altijd
> [...]

Re: vista wil niet afluiten
Jan Kruithof schreef op 23-11-2008 11:00:
> [...]
> Een oplossing is het het niet. Ik zoek dus een mogelijk om bij het afsluiten
> dergelijke programma's te dwingen af te sluiten.

Probeer dan de AutoEndTasks 'truc':
http://www.winkeyfinder.com/tips-and...ns-on-shut.php

Jan Kruithof

Re: vista wil niet afluiten
Het heeft even geduurd, maar ik kan nu poas verder met dit probleem.
Ik heb inmiddels gekeken naar deze site, maar in mijn register komt nergens
de waarde endtask voor. Ik kan hem dus ook niet aanpassen.
Ander idee?

Jan Kruithof schreef op 14-12-2008 10:37:
> [...]
> Ik heb inmiddels gekeken naar deze site, maar in mijn register komt nergens
> de waarde endtask voor. Ik kan hem dus ook niet aanpassen.

Maak dan zélf die AutoEndTasks aan (in het rechterdeel) van de genoemde
key HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop
Misschien doet 't wat.

Jan Kruithof

Re: vista wil niet afluiten
Ik begin me af te vragen of mijn internet verbinding niet de oorzaak is.
De laatste weken heb ik regelmatig dat er geen verbindingm is of wegvalt.
Alks explorer blijft hangen en ik open bijvoorbeeld mailwasher dan heb ik een
hele trage internetline (ofwel niet vooruit te branden, terwijl ik normaal
een lijn van 20mb heb).
ik gebruikt de adapter die in de pc zelf zit, maar ik begin me af te vragen
of de leverancier hem niet verkeerd heeft ingesteld.
Zou dit een oorzaak kunnen zijn?

Jan

"karelV" wrote:

> Maak dan zélf die AutoEndTasks aan (in het rechterdeel) van de genoemde
> key HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop
> Misschien doet 't wat.

Re: vista wil niet afluiten
Jan Kruithof schreef op 15-12-2008 13:43:
> [...]
> ik gebruikt de adapter die in de pc zelf zit, maar ik begin me af te vragen
> of de leverancier hem niet verkeerd heeft ingesteld.

Die 'leverancier' ben jijzelf. Je schreef immers dat je Vista opnieuw
hebt geinstalleerd.
Was die herinstallatie vanaf een Recovery DVD/partitie of met een echte
Vista DVD? In het laatste geval: ook moederbord-drivers (voor de
chipset) geinstalleerd?

Jan Kruithof

Re: vista wil niet afluiten
Eerlijk gezegd heb ik zelf niet geinstalleerd, maar door een proffesioneel
bedrijf laten doen. Ik heb een HP computer en ze hebben de recovery partitie
gebruikt.
Wat ik tot nu heb gedaan is het kaartmodem in de pc uitgeschakeld en een
draadloos modem via de usb aansluiting geinstalleerd. Maar het probleem
blijft het zelfde.
Of alles is geinstalleerd is kan ik dus niet zeggen.

Jan

"karelV" wrote:

> [...]
> Was die herinstallatie vanaf een Recovery DVD/partitie of met een echte
> Vista DVD? In het laatste geval: ook moederbord-drivers (voor de

Hank

Re: vista wil niet afluiten

"Jan Kruithof" <JanKruithof@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> blijft het zelfde.
> Of alles is geinstalleerd is kan ik dus niet zeggen.

Je zou eens in je logboeken kunnen kijken wat er fout gaat.
De logboeken kan je vinden in het systeembeheer.