Cardreader werkt niet meer

Karel

Cardreader werkt niet meer
Mijn interne laptop cardreader werkt niet meer en deze heeft het altijd wel
gedaan.
Als ik er een Sd-kaartje (2 Gb) in stop dan klinkt wel het bekende
pling-plong geluid maar er gebeurt verder niets. Ook bij een 256 Mb kaartje
niets. In "verkenner" is ook geen station te zien.
De registersleutel: NoDriveTypeAutorun was niet aanwezig en deze heb ik weer
aangebracht. Geen resultaat.
Als ik er een cd-rom in stop dan werkt alles prima. en krijg ik het bekende
"autoplayvenster".
Wie weet een oplossing?

Karel

Jan V

Re: Cardreader werkt niet meer

"Karel" <Karel@mail.com> schreef in bericht
news:20119$4927f724$524b09bb$20646@cache4.tilbu1.n b.home.nl...
> [...]
> weer aangebracht. Geen resultaat.
> Als ik er een cd-rom in stop dan werkt alles prima. en krijg ik het

Het kabeltje van de cardreader op het moederbord losnemen en weer
aansluiten.

Karel schreef op 22-11-2008 13:12:
> [...]
> weer aangebracht. Geen resultaat.
> Als ik er een cd-rom in stop dan werkt alles prima. en krijg ik het

Is in Apparaatbeheer wél iets van die cardreader te zien (met een
foutsymbool erbij)?

Karel

Re: Cardreader werkt niet meer

news:2d7f7$49281cf7$5353d4bc$13564@cache110.multik abel.net...

> Is in Apparaatbeheer wél iets van die cardreader te zien (met een
> foutsymbool erbij)?

In apparaatbeheer is er onder schijfstations ook geen cardreader(s) te zien.
Alleen de harddisk.

Karel

Karel schreef op 22-11-2008 18:59:

> news:2d7f7$49281cf7$5353d4bc$13564@cache110.multik abel.net...

> In apparaatbeheer is er onder schijfstations ook geen cardreader(s) te
> zien. Alleen de harddisk.

En blijkbaar ook niets bij USB-apparaten? Nergens een foutsymbool? Geen
'Onbekend apparaat'?

Kijk ook eens bij Schijfbeheer [Rechtsklik Computer - Beheren -
Schijfbeheer]. Daar ook geen spoor van die sd-kaart-lezer?

En een gewone USB-stick, zie je die ook niet meer terug als drive??

Karel

Re: Cardreader werkt niet meer

news:bde2$49285c34$5353d4bc$2847@cache100.multikab el.net...

> [...]
> Schijfbeheer]. Daar ook geen spoor van die sd-kaart-lezer?
>
> En een gewone USB-stick, zie je die ook niet meer terug als drive??

Als ik er een usb stick in doe dan zie ik alles en werkt alles goed en ik
kan alles in verkenner terugvinden in tegenstelling tot de SD card.
Bij computerbeheer > apparaatbeheer zie ik hem wel (SD memory card).
Bij computerbeheer > schijfbeheer zie ik hem ook (verwisselbaar medium)
Bij computerbeheer > apparaatbeheer > Opslagvolumes zie ik Algemeen volume
met een geel warschuwingsdriehoekje. Als ik dan onder eigenschappen kijk dan
staat er
"Dit apparaat start niet" (code 10). Ik heb het stuurprogramma laten
bijwerken maar hij geeft aan dat het meest recente is geďnstalleerd.
Verder geen waarschuwingstekens te vinden

Karel

Frits

Re: Cardreader werkt niet meer
Dankjewel Karel. Ik ga het proberen. Maar...waarom stuurt Home dat bericht
niet aan mij? Ik ben al jaren abonnee! Groeten, Frits
"Karel" <Karel@mail.com> schreef in bericht
news:9400d$49294d1d$524b09bb$22722@cache6.tilbu1.n b.home.nl...

> [...]

> bijwerken maar hij geeft aan dat het meest recente is geďnstalleerd.
> Verder geen waarschuwingstekens te vinden

Karel

Re: Cardreader werkt niet meer

"Frits" <histokrt@home.nl> schreef in bericht
> Dankjewel Karel. Ik ga het proberen. Maar...waarom stuurt Home dat bericht
> niet aan mij? Ik ben al jaren abonnee! Groeten, Frits
> [...]

Ik weet niet wat Frits bedoelt (verkeerd draadje?) maar ik heb problemen met
'n cardreader (zie eerder).

Karel

Karel schreef op 23-11-2008 13:31:

> [...]
> bijwerken maar hij geeft aan dat het meest recente is geďnstalleerd.
> Verder geen waarschuwingstekens te vinden

Het zal wel een open deur zijn: die SD-kaartjes doen het in een andere
pc wél?
Helaas ... verder nu (nog??) geen beter idee :-( :-(

Marius

news:dac1b$4929a33b$524b09bb$6772@cache1.tilbu1.nb .home.nl...

> "Frits" <histokrt@home.nl> schreef in bericht

> Ik weet niet wat Frits bedoelt (verkeerd draadje?) maar ik heb problemen
> met 'n cardreader (zie eerder).
>
> Karel

Frits reageert inderdaad in het verkeerde draadje (had probleem met "news")