vista hapert

sphoon

vista hapert
Ik heb al altyd gewerkt met xp, maar sinds 2maanden ben ik over geschakelt
naar vista, in het begin leken er geen problemen te zijn, maar toen begon hij
om de 2min een paar sec te haperen, ik heb geprobeert vista opnieuw te
installeren maar dit hielp niet. Bij linux hapert mijn pc juist niets, en ik
heb een prestatie index van 5,9, dus aan mijn hardware ligt het ook niet, wat
kan dan het probleem zijn?

specs:
moederbord: asus p5ql-pro (juist nieuw)
ram: 3GB ddr2
geheugen: 1,5Tb
grafisch kaart: asus/nvidia 8800gt 1gb
voeding:500watt (juist nieuw)
processor: intel quad core 2,8Ghz (juist nieuw)
Cnut

Re: vista hapert
"sphoon" <sphoon@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
news89A9ABF-1E41-4D52-BB13-6EA6FCC4C002@microsoft.com...
> [...]
> grafisch kaart: asus/nvidia 8800gt 1gb
> voeding:500watt (juist nieuw)
> processor: intel quad core 2,8Ghz (juist nieuw)

Leuk systeem, maar..........
wat zeggen de logboeken na die "haperingen"?, daar hebben we hier meer aan.
Uitvoeren: %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s
"logboeken"

ciss

Re: vista hapert
Voor zover ik weet niets, waar moet ikaar precies kijken bij die logboeken,
want ik vind er niets in

"Cnut" wrote:

> [...]

> wat zeggen de logboeken na die "haperingen"?, daar hebben we hier meer aan.
> Uitvoeren: %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s

Cnut

Re: vista hapert
"ciss" <ciss@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> Voor zover ik weet niets, waar moet ikaar precies kijken bij die
> logboeken,
> want ik vind er niets in

Rode rondjes met uitroeptekens, met Fout, rondom de tijdstippen van de
haperingen.
Je zegt "in Linux hapert er niets" dus...... => Vista. Dat is veel te
eenvoudig geredeneerd, neem alleen maar eens de drivers van je hardware b.v.
je kunt dit niet zomaar vergelijken. Laat staan software die automatisch
opstart en bepaalde functies blokkeert of een virus enz. enz.
Virusscan uitvoeren met een andere scanner dan die je al gebruikt (online of
offline of vanuit Linux) en de nieuwste drivers en software van m.n. je
videokaart downloaden + alle Vista updates, om te beginnen. Trek die
netwerkkabel of je wireless er eens uit om te kijken of de fout zich dan
off-line ook nog voordoet, of juist erger maakt.
Kan best zijn dat je dit al hebt gedaan, maar ik heb geen glazen bol en jij
geeft als enige fout informatie "haperingen in Vista om de 2 minuten", da's
echt te weinig.
http://www.leren.nl/artikelen/2003/h...problemen.html

sphoon

Re: vista hapert
er zijn ernorm veel fouten als deze:
!fout 21-11-2008... servicing 4375 geen

Heb alles wat je net al hebt gevraagt al gedaan, en ik kijk wekelijks of er
andere drivers zijn, maar heb nu de nieuwste, als ik geen internet heb doet
hij het ook nog.
het spijt me dat ik weinig info geef, maar ik ken er zelf ook niet zoveel
van..

> er zijn ernorm veel fouten als deze:
> !fout 21-11-2008... servicing 4375 geen

Die melding komt nogal eens voor met verschillende oorzaken:
http://social.technet.microsoft.com/...ng%204375&ac=8
Heb jij eigenlijk Vista SP1?
Je meld alleen de fout, maar daaronder staat een venster met meer informatie
over de gebeurtenis, kun je die tekst selecteren, kopieren en in een
antwoord plakken?

> [...]
> hij het ook nog.
> het spijt me dat ik weinig info geef, maar ik ken er zelf ook niet zoveel

Massimo

Re: vista hapert
Hallo,

On Sat, 22 Nov 2008 17:06:11 +0100, "Cnut" <cnut@flap.org> wrote:

> [...]

>Je meld alleen de fout, maar daaronder staat een venster met meer informatie
>over de gebeurtenis, kun je die tekst selecteren, kopieren en in een

En aangezien het mij althans niet lukt om op de normale manier tekst
uit de logfile te kopiëren: evt. kopiëren door de tekst te selecteren
en dan 'Control' + 'C' in te toetsen, daarna kan je de tekst plakken
in Wordpad of een andere editor.

(Dit i.v.m. '"maar ik ken er zelf ook niet zoveel van.. ").

Massimo
===========
{KNIP]
Cnut

Re: vista hapert
"Massimo" <och@'tisnietwaar.nl> schreef in bericht
newsghgi41bvjca8m4lqa2asj4ghbd23chq9u@4ax.com...
> [...]

> uit de logfile te kopiëren: evt. kopiëren door de tekst te selecteren
> en dan 'Control' + 'C' in te toetsen, daarna kan je de tekst plakken

............... of in een usenet bericht ;-)

> (Dit i.v.m. '"maar ik ken er zelf ook niet zoveel van.. ").
>
> Massimo
> ===========
> {KNIP]

ciss

Re: vista hapert
Kan pakket KB938371 (Update) niet op status Tijdelijk opslaan(Staging)
instellen
Zo zijn het er een hele boel, en ja ik SP1, maar nu ik erover nadenk is dit
wel pas begonnen nadat hij updates downloade/installeerde, maar ik heb geen
flauw idee welke update dit zou kunnen doen

> Kan pakket KB938371 (Update) niet op status Tijdelijk opslaan(Staging)
> instellen
> Zo zijn het er een hele boel, en ja ik SP1,

Staat waarschijnlijk niet goed geinstalleerd..
http://blogs.microsoft.nl/blogs/tony.../19/14450.aspx
<4) KB938371* (Prerequisite pakket - Herstart vereist)>

> maar nu ik erover nadenk is dit
> wel pas begonnen nadat hij updates downloade/installeerde, maar ik heb
> geen
> flauw idee welke update dit zou kunnen doen

KB938371 is dus een update die nodig is om SP1 uberhaupt te kunnen
installeren en een notoir lastpak, zo te zien:
http://www.google.nl/search?num=100&...a=lr%3Dlang_nl
Ik zag hetvolgende:
<citaat>
"Vista DVD erin gestopt en vanuit Windows een upgrade installatie
uitgevoerd.
Dit komt in principe neer op de repair installatie van Vista en heeft de
bitjes
die waren omgevallen weer rechtgezet."
</citaat>
Een repair install uitvoeren dus, lees de aanwijzingen zorgvuldig.
<Engels met plaatjes>
http://www.vistax64.com/tutorials/88...all-vista.html
Als dit wellicht te technisch voor je is: schoon (laten) vegen en opnieuw
beginnen.