Fouten ontstaan bij systeemherstel

Janine

Fouten ontstaan bij systeemherstel
Vorige week deed mijn Word2000 het ineens niet meer. Programma opnieuw
geinstalleerd. Nog niet. De rest van de office programma's deden het goed.
Als oplossing systeemherstel gedaan. Weer geen werkende Word en ook mijn AVG
virusprogramma deed het niet meer. Die probeer ik nu, zonder succes te
verwijderen maar ik krijg steeds een foutmelding. Ook de verwijdertool van
AVG gedownload maar die doet niks. Kan de map ook niet verplaatsen. Ik
overweeg een schone installatie uit te voeren en wil Windows Vista Home
Premium aanschaffen, maar ik zie bij de diverse winkels alleen maar de
upgrade met sp2 (kosten 119 euro). Is dit het goede programma? Wie kan en wil
mij helpen want ik ben een leek op computergebied.
Gandalf Gladstone

Re: Fouten ontstaan bij systeemherstel

"Janine" <Janine@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> wil
> mij helpen want ik ben een leek op computergebied

Anderhalf of twee weken geleden was er een ernstig probleem met AVG.
Door een fout in een update bestand kwam het bij een groot aantal gebruikers
voor dat Windows of AVG niet meer op wilden starten.
Kan dat bij jou de oorzaak zijn?
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...+met+AVG&meta=

http://translate.google.nl/translate...ions%26hl%3Dnl

Cnut

> [...]
> Vorige week deed mijn Word2000 het ineens niet meer. Programma opnieuw
> geinstalleerd. Nog niet. De rest van de office programma's deden het goed.

Je hebt Office 2000 SP3 nodig, die kun je downloaden.
http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=NL
Office 2000 SP3
Office 2003 SP3
Office 2007
Office XP (2002 SP3)
MS Works
http://www.iexbeta.com/wiki/index.ph...atibility_List

> [...]
> verwijderen maar ik krijg steeds een foutmelding. Ook de verwijdertool van
> AVG gedownload maar die doet niks. Kan de map ook niet verplaatsen.

Misschien is er een virus actief op je computer, die de virusscanner
blokkeert?
Maar er kunnen ook vele andere oorzaken zijn.
Wat voor foutmeldingen krijg je?

> Ik overweeg een schone installatie uit te voeren en wil Windows Vista Home
> Premium aanschaffen, maar ik zie bij de diverse winkels alleen maar de
> upgrade met sp2 (kosten 119 euro). Is dit het goede programma?

Er bestaat (nog) geen Vista SP2, bedoel je SP1?
En Vista is geen programma maar een besturingssysteem.
Je kunt toch gewoon *of* je huidige Vista schoon herinstalleren *of* via
Anytime Upgrade, upgraden?
http://windowshelp.microsoft.com/Win...93bb81043.mspx
http://www.microsoft.com/belux/nl/wi.../overview.mspx
Als je home basic hebt en je wilt naar home premium kost dit 92 euro, niet
119 euro.

> Wie kan en wil
> mij helpen want ik ben een leek op computergebied.

Ooit is iedereen "leek" geweest op computergebied! ;-)

Janine

"Cnut" wrote:

> [...]

> 119 euro.

> Ooit is iedereen "leek" geweest op computergebied! ;-)

Hoi Cnut,
Bedankt voor al je inlichtingen maar ik snap er geen hout meer van.
Herinstalleren wil niet. Heb via veilige modus ook geprobeert, maar hij ziet
mijn dvd schijfjes niet (had zelf 4 schijven gebrand van de C-schijf) waarop
Vista dus staat. En een optie om dit Vista te laten doen is er niet. Ik
gebruik Vista home premium.

als ik AVG wil verwijderen geeft hij als foutmelding: Installer
initialization failed due to following error:
Error: @AvgErrorCode_0x0253 %FILE% = "C:\Program Files\AVG\AVG8"
@AvgErrorCode_0x0020

Heb je nog tips?
Anders ga ik er maar mee terug naar het bedrijf waar ik de pc heb gekocht.
Moeten zij het maar voor mij fixen.

Janine

"Janine" wrote:

> [...]
>
> Heb je nog tips?
> Anders ga ik er maar mee terug naar het bedrijf waar ik de pc heb gekocht.

Willem de V

Re: Fouten ontstaan bij systeemherstel

Hoe / waarmee heb je die 4 dvd's gebrand ?
Was het via een optie: Maak recover dvd's ?

Dan moet je naar het programma of bijv. boot F8 F8 en dan de 4 dvd's
terugzetten.
(het laatste slaat op wat ik zag bij een Fuji laptop .
..die via opstarten F8 ..herstel ---F8 dvd's liet maken..en ooit evt. de
recovery terug kunnen zetten)

ALs je een Merk heb zou ik dat hier even vermelden..sommige merken hebben
eigen procedures

WIllem de V

"Willem de V" wrote:

> [...]
> recovery terug kunnen zetten)
>
> ALs je een Merk heb zou ik dat hier even vermelden..sommige merken hebben

Mijn computer is een Acer Aspire 7520G.
Is het mogelijk ook een installatie cd van Windows Vista Home premium aan te
schaffen en zo ja wat zijn dan de kosten ongeveer en waar koop ik zo,n cd?
Ik ben er namelijk van overtuigd dat er een virus in zit. Wilde vanmiddag
scannen met een online virusscanner (diverse geprobeerd) maar omdat ze
allemaal AtiveX of zoiets willen downloaden weigerde mijn computer dat.
Handmatig toegestaan maar het downloaden wil maar niet beginnen.
Ben nu al vier dagen aan het zoeken naar een oplossing dus ik denk dat de
aanschaf van zo,n installatiecd de kortste klap is. Kan ik er een hele schone
pc van maken en heb ik die problemen in de toekomst niet.

Peter Annegarn

news4248A71-933D-4244-8AEB-DB7C83AB14E0@microsoft.com

> [...]

> dat de aanschaf van zo,n installatiecd de kortste klap is. Kan ik er
> een hele schone pc van maken en heb ik die problemen in de toekomst

Die originele DVD kost bij Acer inclusief vrachtkosten EUR 60,00 . Bel
ze op en bestel er een. Goedkoper kan niet en er zitten alle drivers in
die je ook nodig hebt.

--
Peter Annegarn
Antwoord a.u.b. _onder_ het relevante deel van de quote en knip het

Cnut

> [...]

> schone
> pc van maken en heb ik die problemen in de toekomst niet.

Nou, problemen kan je nog genoeg krijgen, maar als je Vista + alle andere
programma's hebt geinstalleerd, maak dan b.v. een exacte kopie van je PC
(meestal alleen de C: schijf/partitie) voor een volledige back-up.
Dat gaat heel gemakkelijk met Acronis True Image. Dit programma zet z.n. je
C: schijf vanuit een eerder zelf gemaakte "image" in een minuut of 10/15
terug, als er iets is wat niet goed gaat. Het kost veel meer tijd om naar
oorzaken te zoeken, dan een image terug te zetten. Lees de informatie.
http://www.easycomputing.com/product.asp?ref=4313
http://pchulptips.nl/kb/entry/233/

Marius

> [...]

> schone
> pc van maken en heb ik die problemen in de toekomst niet.

Deze info heb ik van Acer zelf dus:

Hieronder vindt U de informatie hoe U uw toestel kan recoveren.

U kunt uw systeem voor dit probleem het beste herinstalleren naar zijn
standaardinstellingen.
Hiervoor heeft u geen herstel CD of DVD nodig. Het kan uiteraard wel als u
deze heeft aangemaakt, maar
de nieuwste Acers kunnen dit ook zonder herstel CD of DVD.

Belangrijk: Sla alle bestanden die u wilt behouden (denk aan muziek, foto's,
documenten en emailhistorie van bijv. Outlook of Windows Mail) op op
een CD, DVD, Externe harde schijf of op de D partitie van uw computer vóór u
deze handleiding volgt.

Om het systeem te herstellen naar zijn standaardinstellingen volgt u de
volgende stappen:

1. Zet de computer uit.
2. Zet de computer weer aan en blijf goed opletten.
3. Zodra (dus niet voordat) het witte scherm tevoorschijn komt met
het groene Acer logo drukt u de Linker ALT en de F10
toets gelijktijdig in en laat u ze direct weer los.
4. De herstelmethode van de verborgen partitie gaat nu laden.
5. Nadat het laden klaar is krijgt u een scherm waarin u 4 keuzes
onder elkaar ziet staan.
6. Kies hier voor de bovenste keuze, Systeem herstellen naar
standaard instellingen.
7. Lees de aanwijzingen die tevoorschijn komen aandachtig door en
bevestig uw keuze door op Ok te klikken.
8. Het systeem gaat zich nu herinstalleren.

Een andere optie is met recovery cd's bij het ACER boot logo op F12 drukken,
vanaf DVD het systeem herstellen.
Deze heeft u aan kunnen maken met het programma eRecovery van de ACER
Empowering Technology suite.

Mocht u de recovery cd's niet in uw bezit hebben, dan kunt u deze bestellen
voor 60 euro.
Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Link:
http://www.acerpanam.com/synapse/for...ds=&areaid= 2

Mocht dit uw vraag niet volledig beantwoorden, dan verzoeken wij u om via
onderstaande link te reageren:
When your request is not answered to your satisfaction, please respond by
using the link mentioned below :

http://support.acer-euro.com/request/nl/index.html

Met vriendelijke groet,
Kind regards,