Vraagje over FAT32 partities en NFTS

Loulou

Vraagje over FAT32 partities en NFTS
Kleindochter heeft enige weken terug een nieuwe pc gekocht bij Aldi
(Medion) met Vistabesturing erop.
Er steekt een hard disk in van 640 Gb verdeeld in 2 partities, C en D.
De C partitie is de grootste en is geformatteerd in NTFS.
Op de D partitie staan haar recovermappen die nodig zijn bij een
eventueel herstel. Deze partitie is geformatteerd in FAT32.
De C partitie heb ik gisteren nog eens verdeeld in 2 zodat ze nu in
totaal 3 partities heeft, C (NTFS) - D (FAT32) - H (NTFS)

Kan ik zonder probleem al de mappen van de D partitie overschrijven
naar haar H partitie? Dus bestanden van FAT32 naar NTFS en eventueel
later in geval van problemen of zo bij de D partitie deze van de H
(NTFS) naar D (FAT32) terug overzetten. Het is maar om de nodige
bestanden dubbel te hebben in geval van nood. Is samen een 26 Gb
groot.
Deze bestanden moeten in FAT32 blijven bestaan want anders is het niet
mogelijk meer om een eventueel herstel naar de fabrieksinstellingen
uit te voeren.
Is misschien een domme vraag maar kan hierover geen gegevens van
terugvinden op het net.

Hartelijk dank bij voorbaat
Greetings
Loulou
HEs

Re: Vraagje over FAT32 partities en NFTS

"Loulou" <vandael.ludoNospam@pandora.be> wrote in message
newsfr6i4dkft56ohr26sdkkt4l312iokvpng@4ax.com...
> [...]
> uit te voeren.
> Is misschien een domme vraag maar kan hierover geen gegevens van

Nee, en waarom toch??
Niet aan D komen dat maakt simpele recovery onmogelijk! RDFM!
Je zult maar zo'n "handige" opa hebben!!
Groet, HEs

Vantomme Ronny

Re: Vraagje over FAT32 partities en NFTS

"Loulou" <vandael.ludoNospam@pandora.be> schreef in bericht
> [...]
> uit te voeren.
> Is misschien een domme vraag maar kan hierover geen gegevens van

je kan toch ook een recovery dvd/cd maken en daarna alles dr af gooien of
heb ik het mis

QPC

Re: Vraagje over FAT32 partities en NFTS

"HEs" <hes@nowhere.xx> schreef in bericht
news:EKqdnbQEAN2QCb7UnZ2dnUVZ_qOdnZ2d@giganews.com ...

> Nee, en waarom toch??
> Niet aan D komen dat maakt simpele recovery onmogelijk! RDFM!
> Je zult maar zo'n "handige" opa hebben!!
> Groet, HEs

Nou, nou, wordt het niet eens tijd voor een pilletje?

Voor Loulou: Ik begrijp dat u een kopie wilt maken van hetgeen op de
d-schijf staat?
Zo ja, dat moet gewoon kunnen. Maak gewoon op die H-schijf (of op een
externe schijf) een mapje aan met de naam Backup d-schijf of zo en kopieer
daar alle bestanden van de d-schijf naartoe.

Indy

> [...]

> uit te voeren.
> Is misschien een domme vraag maar kan hierover geen gegevens van

Tricky...resume.
Je hebt de C: schijf opgedeeld.
Voorheen had je C: en D:
D: was de Recovery.
Als ik het nu goed lees is de partitie van de Recovery nu veranderd in H:
Hier vermeld je nu dat die NTFS geformatteerd is.
Als het waar is dat een recovery alleen van een FAT32 partitie mogelijk is
dan heb je nu een probleem.

Sterkte,Indy

Loulou

Op Tue, 18 Nov 2008 21:20:24 -0700 schreef "HEs" <hes@nowhere.xx>:

> [...]

>Nee, en waarom toch??
>Niet aan D komen dat maakt simpele recovery onmogelijk! RDFM!
>Je zult maar zo'n "handige" opa hebben!!

Sorry maar deze "handige opa" weet wel iets af van computers.

Dat men niet aan de D-schijf mag komen weet ik ook omdat er anders
geen herstel meer mogelijk is.
Als u goed gelezen zou hebben kon u eruit opmaken dat ik enkel de
vraag had gesteld of het mogelijk was om bestanden geschreven in FAT
32 over te zetten (te kopiëren) naar een partitie in NTFS en nadien
(in geval van verlies of wat dan ook wat er zou kunnen gebeuren aan de
D-schijf) deze terug over te zetten naar de D-schijf wat dus in FAT
32 geformatteerd is.
De 3 recoverybestanden die op de D-schijf staan zijn samen 26 Gb
groot, dus teveel om op een dvd-schijfje te zetten (kopiëren).

Groeten
Loulou
Loulou

Re: Vraagje over FAT32 partities en NFTS
Op Wed, 19 Nov 2008 11:08:17 +0100 schreef "Vantomme Ronny"
<info@ronny-vantomme.be>:

>je kan toch ook een recovery dvd/cd maken en daarna alles dr af gooien of
>heb ik het mis

De drie recovery bestanden die op de D-schijf staan zijn samen 26 Gb
groot, dus iets teveel om op dvd-schijfjes te branden.

Van de D-schijf moet niets afgesmeten worden, het is enkel de
bedoeling om deze bestanden op een andere partitie te zetten (te
kopiëren) zodat deze veilig staan voor in geval er ooit iets mis moest
lopen met de bestanden die nu op de D-schijf staan, zo heb ik dan nog
een reserve.

De vraag was enkel of dit kon van een FAT 32 geformatteerde partitie
naar een NTFS geformatteerde partitie en dan eventueel later terug
naar de FAT 32 partitie

Groetjes en bedankt voor uw antwoord
Loulou
Loulou

Op Wed, 19 Nov 2008 11:14:48 +0100 schreef "QPC" <qpc@xs4all.nl>:

> [...]

>externe schijf) een mapje aan met de naam Backup d-schijf of zo en kopieer
>daar alle bestanden van de d-schijf naartoe.

Voila, een persoon die begrijpt wat mijn bedoeling is.

Ik vroeg me enkel af of het later geen probleem zou geven om van een
FAT32 geformatteerde partitie naar een NTFS geformatteerde partitie te
schrijven en dan eventueel later terug naar de FAT32 partitie over te
brengen.
Hartelijk dank voor uw antwoord

groeten
Loulou

Loulou schreef op 19-11-2008 18:24:

> De vraag was enkel of dit kon van een FAT 32 geformatteerde partitie
> naar een NTFS geformatteerde partitie en dan eventueel later terug
> naar de FAT 32 partitie

Daar is geen enkel probleem mee.

Loulou

Re: Vraagje over FAT32 partities en NFTS
Op Wed, 19 Nov 2008 13:59:57 +0100 schreef "Indy" <tris63@home.nl
<invalid>>:

> [...]
>Hier vermeld je nu dat die NTFS geformatteerd is.
>Als het waar is dat een recovery alleen van een FAT32 partitie mogelijk is

Neen, zo is het niet.
Ik heb van de C partitie 2 partities gemaakt die nu de letter C en H
hebben. Van de D-schijf ben ik afgebleven omdat anders een herstel
niet meer mogelijk is.
De pc wordt, in geval van problemen, opgestart met de herstel DVD en
daarna worden de recoverybestanden, die op de D-schijf staan, geladen
om de installatie te voltooien.
De bedoeling is om deze recoverybestanden te kopiëren en veilig te
stellen op een andere partitie of externe schijf.