windows mails

mariet

windows mails
windows mails blokkeert voor mij vertrouwde bijlage zoals fotos van digitale
camera als zijnde onveilig. ze zijn oke. hoe kan ik deze foto's c.q. bijlage
toch openen en deze beveiliging indien nodig en oke verwijderen.

Re: windows mails
mariet schreef op 17-11-2008 12:54:
> windows mails blokkeert voor mij vertrouwde bijlage zoals fotos van digitale
> camera als zijnde onveilig. ze zijn oke. hoe kan ik deze foto's c.q. bijlage
> toch openen en deze beveiliging indien nodig en oke verwijderen.

extra - opties - tabblad Beveiliging, een vinkje weghalen.

mariet

Re: windows mails
hallo karelV
ga ik proberen en is dat voor toekomstige mails alleen van toepassing of
moet ik nu die ene met fotos ook weer kunnen openen, want dat gebeurd dan
niet.

mariet schreef op 17-11-2008 15:20:
> [...]
> moet ik nu die ene met fotos ook weer kunnen openen, want dat gebeurd dan

Het zou ook effect moeten hebben op bestannde mails. Ik bedoelde dus die
regel 'opslaan of openen .... virus bevatten niet toestaan'.

Je kunt ook die regel met 'externe inhoud .... HTML ... blokkeren' eens
ont-vinken.

> [...]
> moet ik nu die ene met fotos ook weer kunnen openen, want dat gebeurd dan

Eigenlijk blokkeert Windows Mail helemaal geen 'normale' foto's met de
extensie .JPG .
1. Gaat het inderdaad om gewoon .jpg - foto's?
2. Heb je nog een ander beveiligingsprogramma draaien dat email op
virussen scant? Norton/McAfee/enz ???

mariet

Re: windows mails
hallo KarelV,
ik heb dat laatste opslaan en zo gedaan en inderdaad nu komen de foto's
gewoon door. ik heb ook agv (de gekochte versie) geinstalleerd, maar daar heb
ik e-mail scannen uitgezet.
he bedankt ik hoop dat het nu goed blijft gaan.

"karelV" wrote:

> [...]
> 1. Gaat het inderdaad om gewoon .jpg - foto's?
> 2. Heb je nog een ander beveiligingsprogramma draaien dat email op

Marius

Re: windows mails

"mariet" <mariet@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> heb
> ik e-mail scannen uitgezet.
> he bedankt ik hoop dat het nu goed blijft gaan.

Ik zou het e-mail scannen toch maar aanzetten.
Tenzij je ervan overtuigd bent nooit "foute" bijlagen te openen.

Re: windows mails
Marius schreef op 18-11-2008 15:01:

> "mariet" <mariet@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
>>

> Ik zou het e-mail scannen toch maar aanzetten.
> Tenzij je ervan overtuigd bent nooit "foute" bijlagen te openen.

En met of zonder email-scanner zal de Residente Shield van de
virusscanner 'piepen' als het een foute bijlage is.
Het *enige* voordeel van een email-scanner is dat je daarmee iets eerder
weet dat de bijlage besmet is.

mariet

Re: windows mails
hallo luitjes,
ik heb dan de virusscanner van agv uit staan, maar ik heb een abonnement bij
mijn provider voor virus, firewall en zo. daarnaast staat de scanner van
windowsvista aan. en ik open geen mails waarvan ik de afzender niet ken en
alleen die ik vetrouw dat ze goede bestanden hebben. dus ik ben wel
beveiligd. bedankt voor jullie goede raad.
mariet

> [...]
> alleen die ik vetrouw dat ze goede bestanden hebben. dus ik ben wel
> beveiligd. bedankt voor jullie goede raad.

Hallo Mariet,

Het ligt er een beetje aan wat voor soort virusscanprotectie jouw provider
biedt.
Ook dan is het nog opletten, want vaak moet per mailox de virusprotectie
zelf worden geactiveerd, dit gebeurt niet automatisch!
Vaak is het zo dat alleen de mailbox(en) bij deze provider worden
gecontroleerd, maar heb je daarnaast ook nog andere (gratis) pop3-mailboxen
bij andere providers (bijv. Gmail, Versatel, 12move etc), dan worden deze
mailboxen door jouw ISP niet gecontroleerd. Tenzij jouw provider een
Internet Security suite heeft geleverd die je zelf op je PC hebt moeten
installeren.
Verder moet worden opgemerkt dat de meeste virussen vaak via mailtjes van
"bekenden" worden verspreid.
Dus een bijlage bij een mailtje van een bekende is geen garantie dat deze
bijlage virusvrij is.
Beter is om bijlagen eerst op je computer in een speciale map op te slaan en
vervolgens de inhoud van die map door de virusscanner laten controleren.

Marius