Formatteren van HD

The Patriotİ

Formatteren van HD
Hallo, weet U nog?
Dat ging niet meer nadat de voeding van de externe HD stuk was gegaan.
De Comp.Shop heeft hem uit de casing gehaald die ik daar nieuw gekocht had
en hem op een andere comp. geformateerd.
Thuis gekomen werkte het prima zo te zien op mijn laptop.
Totdat ik er iets heen wilde schrijven en ik de mededeling kreeg dat ik hem
eerst moest formatteren?????
En toen begon de ellende weer van voren af aan zoals beschreven in een
vorige posting.
Conclussie dus, de HD was niet meer oke. Een andere aangeschaft en in
dezelfde casing gezet en alles werkt weer 100%.
Zo zie je maar weer wat een voedingsprobleem allemaal teweeg kan brengen.

Een andere vraag, ik heb nu "Norton Internet Security 2007", maar heb de
indruk dat dit vertragend werkt.
Heb eens wat rondgekeken en "Avast Dutch Pro" gedownload. Een 60 dagen
gratis versie die alles doet wat een gekochte doet.
Zou het verstandig zijn deze erop te zetten?
Vriendelijke groeten,
Geert

Cnut

Re: Formatteren van HD
"The Patriotİ" <TodoPorLaPatria-NO Spam-@zeelandnet.nl> schreef in bericht
> [...]
>
> Een andere vraag, ik heb nu "Norton Internet Security 2007", maar heb de

Ja, dit is een waardeloos en veroudert pakket, helaas heeft Norton de eens
goede naam verprutst.
deinstalleren met hun speciale verwijder programma anders blijft 3/4 gewoon
staan.
http://service1.symantec.com/Support...05033108162039

> Heb eens wat rondgekeken en "Avast Dutch Pro" gedownload. Een 60 dagen
> gratis versie die alles doet wat een gekochte doet.
> Zou het verstandig zijn deze erop te zetten?

Uitproberen of het bevalt, zou ik zeggen, Avast komt redelijk goed uit de AV
tests.
http://www.virusbtn.com/news/2008/09_02

> Vriendelijke groeten,
> Geert

Massimo

Re: Formatteren van HD
Hallo,

On Sun, 16 Nov 2008 17:29:36 +0100, The Patriotİ <TodoPorLaPatria-NO
Spam-@zeelandnet.nl> wrote:

> [...]
>
>Een andere vraag, ik heb nu "Norton Internet Security 2007", maar heb de

Die indruk hadden meer mensen. ;-) De nieuwste versie is 2009.

>Heb eens wat rondgekeken en "Avast Dutch Pro" gedownload. Een 60 dagen
>gratis versie die alles doet wat een gekochte doet.
>Zou het verstandig zijn deze erop te zetten?

Verstandiger dan aan Norton vast te houden! Ik heb zelf Avast op de
ene comp gehad en Avira Antivir op de andere. Omdat Avira in
tegenstelling tot Avast steevast in de hogere regionen in tests
eindigt heb ik nu op beide comps alleen nog Avira Personal editie
(o.i.d.: de gratis versie).

Bedenk wel dat als je een hele suite van Norton had dat die dan
misschien nog allerlei andere taakjes voor je verrichtte: malware
opruimen, de computer schoonhouden van achtergebleven rommel, etc.

De gratis versies van Avast en Avira doen dat niet allemaal: ze
scannen op virussen en doen dat ook bij je e-mail en verder niets, dus
moet je wel voor die andere taken die Norton erbij deed even wat
aparte freeware progjes bijeen Googlen. Bijvoorbeeld Superantispyware
of Spybot S & D om andere malware dan virussen te verwijderen en b.v.
EasyCleaner voor het schoonhouden van de harde schijf. En evt. een
firewallprogramma als dat ook bij Norton zat: b.v. Comodo (gratis) of
de in Vista ingebouwde firewall van MS ('gratis').

>Vriendelijke groeten,
>Geert

Groet,

Massimo