McAfee & Internet Explorer 8 beta 2

Bert van Veggel

McAfee & Internet Explorer 8 beta 2
Na het installeren van IE8 werkt McAfee Total Protection nog wel maar als
ik McAfee opstart krijg ik een blanco scherm te zien. Wie heeft er een
oplossing?

Re: McAfee & Internet Explorer 8 beta 2
Bert van Veggel schreef op 16-11-2008 14:46:
> Na het installeren van IE8 werkt McAfee Total Protection nog wel maar als
> ik McAfee opstart krijg ik een blanco scherm te zien. Wie heeft er een
> oplossing?

IE8 weer de-installeren. Wat jij schrijft is een bekend fenomeen met
McAfee i.c.m. IE8. McAfee weigert er (voorlopig, zolang IE8 nog beta is)
er iets aan te doen.

Wim Hekken ;-)

karelV schreef:

> IE8 weer de-installeren. Wat jij schrijft is een bekend fenomeen met
> McAfee i.c.m. IE8. McAfee weigert er (voorlopig, zolang IE8 nog beta is)
> er iets aan te doen.

Daar hebben ze bij McAfee gelijk aan.
Ik heb zelf inderdaad IE8 beta 2 gede´nstalleerd. (Ik gebruik het toch
al niet)
--

Wim Hekken ;-)
Carpe Diem
Hannes

Re: McAfee & Internet Explorer 8 beta 2

"Bert van Veggel" <bvveggel@home.nl> schreef in bericht
news:e223e$49202458$541f0355$31515@cache5.tilbu1.n b.home.nl...
> Na het installeren van IE8 werkt McAfee Total Protection nog wel maar als
> ik McAfee opstart krijg ik een blanco scherm te zien. Wie heeft er een
> oplossing?

Het de-installeren van McAfee is natuurlijk ook een mogelijkheid. Ik ben
overgestapt naar Windows Live Onecare. Dat draait bij mij een stuk soepeler.

IE8-beta2 heb ik inmiddels ook verwijderd, omdat het slecht samenwerkt met
Windows Live Mail (de laatste beta-versie!). Het versturen van foto's gaat
niet helemaal goed. Dat vind ik toch wel slordig van Microsoft.

~PC-freakę~

Re: McAfee & Internet Explorer 8 beta 2
Op Sun, 16 Nov 2008 20:08:49 +0100, schreef "Hannes"
<nospam@nowhere.invalid> het volgende.

> [...]

>Windows Live Mail (de laatste beta-versie!). Het versturen van foto's gaat
>niet helemaal goed. Dat vind ik toch wel slordig van Microsoft.

Slordig!!!!!!!!!!!
Je werkt met een beta-versie hoor, hou daar ff rekening mee simpele
ziel.

groetjes Henk
--
#Laat altijd staan op wie en wat je reageert, en antwoord
altijd onderaan waarbij je het overbodige knipt.#
Hannes

Re: McAfee & Internet Explorer 8 beta 2

> Slordig!!!!!!!!!!!
> Je werkt met een beta-versie hoor, hou daar ff rekening mee simpele
> ziel.
>
> groetjes Henk

En toch verwacht ik dat twee ontwikkelversies die zo dicht bij elkaar zitten
in hetzelfde bedrijf, een beetje op elkaar afgestemd worden. Het zijn toch
ook geen alfa-versies meer. Maar dat zal wel aan mijn simpelheid liggen ;-)

---
Groetjes,
Hannes

~PC-freakę~

Re: McAfee & Internet Explorer 8 beta 2
Op Sun, 16 Nov 2008 22:23:09 +0100, schreef "Hannes"
> [...]

>ook geen alfa-versies meer. Maar dat zal wel aan mijn simpelheid liggen ;-)

Zie het antwoord van KarelV.
Misschien dat het met de volgende beta of RC beter gaat, het beste is
natuurlijk gewoon wachten tot de final er is.

groetjes Henk

~PC-freakę~ schreef:
> [...]

> Misschien dat het met de volgende beta of RC beter gaat, het beste is
> natuurlijk gewoon wachten tot de final er is.

Toch vind ik het vreemd, dat een beta 1 van Mozilla Firefox 3.1 zonder
problemen draait en een beta 2 van Internet Exploder problemen opleverd :-(
--

Wim Hekken ;-)
Carpe Diem
Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: McAfee & Internet Explorer 8 beta 2
"Hannes" <nospam@nowhere.invalid> schreef in bericht
> [...]
> zijn toch ook geen alfa-versies meer. Maar dat zal wel aan mijn simpelheid

Ik denk dat je onderschat hou groot Microsoft is en hoe enorm complex het is
om die afdelingen op elkaar af te stemmen. Het is historisch zo gegroeid dat
tientallen, honderden of zelfs meer mensen een een product of
productfamillie werken. Ieder product is in een ander stadium van
volwassenheid en bestaat uit miljoenen regels code en allerlei
afhankelijkheden. Toch heeft alles met elkaar te maken en grijpt alles op
elkaar in. Er wordt wel steeds meer aan gewerkt om dit te stroomlijnen, zo
zie je tegenwoordig dat alle updates en hotfixes op een vergelijkbare manier
gemaakt zijn en gedistribueerd en ge´nstalleerd worden. Op deze manier
kunnen nu tientallen producten worden onderhouden door Microsoft Update, het
mechanisme wat ook wordt gebruikt door WSUS, MBSA, SCCM en verschillende
andere producten. Het is nog maar een paar jaar geleden dat je nog naar
Windows Update moest voor Windows en je SP voor Office handmatig op een
andere plek moest zoeken. Laat staan SQL, Exchange, Visual Studio, etc. Daar
kwam nog bij dat iedere productfamilie een eigen interface en visie op
updaten had.

Ik ben nu een paar keer bij Microsoft geweest, wat op zich een
indrukwekkende ervaring is, maar vooral de complexiteit van zo'n enorme
organisatie is me opgevallen.

Overigens sprak ik pas een solution architect bij Oracle, ook zo'n heel
breed bedrijf. Daar is het nog veel erger geworden omdat Oracle zo enorm
veel bedrijven en bedrijfjes heeft overgenomen. Als je daar iets wilt doen
met CRM bijvoorbeeld dan zijn er 3 productfamillies die daar iets in
hebben...

Jetze Mellema (MS MVP)

Hannes

Re: McAfee & Internet Explorer 8 beta 2

"Jetze Mellema (MS MVP)" <stoppen@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
> veel bedrijven en bedrijfjes heeft overgenomen. Als je daar iets wilt doen
> met CRM bijvoorbeeld dan zijn er 3 productfamillies die daar iets in

Eerlijk gezegd weet ik, uit jarenlange ervaring in een groot en complex
bedrijf, hoe moeilijk het is om de ontwikkelingen op elkaar af te stemmen.
Maar ik weet ook dat het helpt als er van buitenaf gereageerd wordt op
onvolkomenheden op dit gebied. Bij Microsoft gaat het gelukkig wel de goede
kant op. Consistentie en eenvoud vormen een groot goed. Maar de complexiteit
van echte eenvoud is vaak erg groot.
Hannes