problemen met zip in vista

Lennard

problemen met zip in vista
Hallo!,

Ik hoop dat iemand kan helpen!
Ik heb een tijdje Winrar geinstalleerd gehad. Dat heb ik vandaag verwijderd
en nu krijg ik, als ik met de rechtermuisknop klik op een document, niet meer
de optie 'kopieren naar - gecomprimeerde folder'. Ook kon ik een zip file
niet meer openen. Dan kreeg ik een scherm met 'openen met' in plaats dat het
document geopend werd. Vervolgens heb ik dit probleem gegoogled en heb ik via
een engelstalige nieuwsgroep deze link gevonden:
http://www.winhelponline.com/article...ows-Vista.html
Nadat ik dit geinstalleerd heb openden de zip files in explorer en ik had
bij rechtsklikken ook de optie 'kopieren naar - gecomprimeerde folder' weer.
In eerste instantie dus in orde. Helaas was een half uur later de optie
'kopieren naar - gecomprimeerde folder' weer verdwenen. Wel kan ik zip files
nog gewoon openen! Ik heb daarna die link weer geprobeerd maar helaas zonder
resultaat. Ik wil graag de ingebouwde zip mogelijkheid gebruiken dus geen
extra programma. Hoe kan ik ervoor zorgen dat 'gecomprimeerde folder' weer in
het rijtje staat bij 'kopieren naar'? Op zich kan ik het in het register
wijzigen als iemand heel duidelijk kan zeggen wat ik precies moet doen...
Wie kan me helpen? Alvast super bedankt!
Lennard

Re: problemen met zip in vista
Lennard schreef op 16-11-2008 1:52:
> [...]
> wijzigen als iemand heel duidelijk kan zeggen wat ik precies moet doen...
> Wie kan me helpen? Alvast super bedankt!

Die optie wordt geregeld door de aanwezigheid van een bestandje met de
naam "Compressed (zip) Folder.ZFSendToTarget" , inhoud 3 bytes, nl Zip,
in de map
C:\Users\Lennart\AppData\Roaming\Microsoft\Windows \SendTo\
Een zelfde bestandje hoort te staan in
C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows \SendTo\

Als dat bestandje in jouw profiel verdwenen is kun je
1. proberen het te copieren vanuit het 'Default' profiel , of
2. het met Kladblok aan te maken
Wel verborgen EN systeembestanden zichtbaar maken in Mapopties:
- vinkje weg voor 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen'
- en een vinkje zetten voor 'Verborgen bestanden ... weergeven'