Norton

Jo Engelen

Norton
Regelmatig lees ik hier de antipathie ten opzichte van Norton.
Kan en wil iemand mij uitleggen waarom Norton niet/minder geschikt zou zijn?

Jo

Blackbird

Re: Norton

"Jo Engelen" <jo.engelen@home.nl> schreef in bericht
news:962de$491d6a41$541d1c1d$29866@cache4.tilbu1.n b.home.nl...
> Regelmatig lees ik hier de antipathie ten opzichte van Norton.
> Kan en wil iemand mij uitleggen waarom Norton niet/minder geschikt zou
> zijn?
>
> Jo

Norton op zich is niet slecht, doch zeer gebruiksonvriendelijk, gebruikt
veel geheugen, elk jaar weer betalen, zeer lastig te verwijderen,
bemoeizuchtig, hoop onnodige functies, maar het ergste:
-----> Norton vertraagt je systeem !!!!!!

Re: Norton
Op Friday 11/14/2008 tiepte Blackbird de volgende wijze woorden :
> [...]

> geheugen, elk jaar weer betalen, zeer lastig te verwijderen, bemoeizuchtig,
> hoop onnodige functies, maar het ergste:

Helemaal mee eens. Plus dat Norton ook nog wel eens voor allerlei vage
problemen wil zorgen. :-( Als ik een systeem van iemand ter 'reparatie'
krijg en ik zie Norton erop staan, dan is het eerste wat ik doe Norton
uitzetten. Vaak zijn dan al een heleboel problemen ineens automagisch
opgelost. Ik raad mensen dan vaak een ander viruspakket aan, of zet er
de gratis Avast! op. Vaak krijg ik dan naderhand van deze mensen te
horen dat hun PC-tje ineens veel sneller is...

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

C@limero

Re: Norton
On Fri, 14 Nov 2008 13:08:23 +0100, "Jo Engelen" <jo.engelen@home.nl>
wrote:

>Regelmatig lees ik hier de antipathie ten opzichte van Norton.
>Kan en wil iemand mij uitleggen waarom Norton niet/minder geschikt zou zijn?
>
>Jo

Omdat Norton "bloatware" is geworden: in plaats van basisfuncties aan
te bieden, nestelt het zich helemaal vast in je systeem en gooit het
vanalles overhoop. McAfee is in hetzelfde bedje ziek.

Goede gratis scanners zijn bijvoorbeeld Avast Antivir (maar de servers
zijn dikwijls overbelast bij het downloaden van de nieuwe
virusdefinities), AVG (maar die hebben recent voor een blunder gezorgd
met een "false positive") en tenslotte mijn grote liefde voor wat
betreft Antivirussoftware: Avast! (ik heb nog nooit een beter product
gehad dan dit!!!).
Rob

Re: Norton
C@limero bracht volgend idée uit :

> [...]
> met een "false positive") en tenslotte mijn grote liefde voor wat
> betreft Antivirussoftware: Avast! (ik heb nog nooit een beter product

Hier sluit ik me volledig bij aan.

--
Rob

** Hoe groter het ego, hoe kleiner de geest. **

C@limero

Re: Norton
On Fri, 14 Nov 2008 15:05:40 +0100, "C@limero" <nospam@nep.invalid>
wrote:

> [...]
>vanalles overhoop. McAfee is in hetzelfde bedje ziek.
>
>Goede gratis scanners zijn bijvoorbeeld Avast Antivir (maar de servers

^^^^^^
Sorry, ik bedoel Avira Antivir! :-(

> [...]
>met een "false positive") en tenslotte mijn grote liefde voor wat
>betreft Antivirussoftware: Avast! (ik heb nog nooit een beter product

Detmer

> [...]

> Regelmatig lees ik hier de antipathie ten opzichte van Norton.
> Kan en wil iemand mij uitleggen waarom Norton niet/minder geschikt zou

Er is mijns inziens weinig reden om een antipathie tegen Norton te hebben.
Duizenden gebruikers (waaronder ik) werken er probleemloos mee. Sterker nog,
ik vind het zéér gebruiksvriendelijk Je moet wel elk jaar betalen. Of mijn
computer zonder Norton (nog) sneller is kan ik niet beoordelen. (Norton
Internet Security 2009).
Detmer