Windows update foutmelding: "Kan de pagina niet laden"

SteeJe

Windows update foutmelding: "Kan de pagina niet laden"
In mijn Windows Vista Enterprise geeft Windows update uitsluitend nog de
melding "Kan de pagina niet laden"...
Met systeemherstel een versie van 1 november teruggezet, maar helaas...
Enig idee?

GJ.Oomens

Re: Windows update foutmelding: "Kan de pagina niet laden"

Op weg wellicht:
http://www.updatexp.com/0x8007007E.html
http://support.microsoft.com/kb/942967
--
Gérard
SteeJe

Re: Windows update foutmelding: "Kan de pagina niet laden"
Nee, helaas...
Het maakt niet uit hoe ik Windows Update start; via het configuratiescherm
en dan Windows Update, vanuit IE 7 in het menu Extra, vanaf de Office
Update-site.
Iedere keer komt er een leeg scherm met "Kan de pagina niet laden".

Groet, Jeroen

"GJ.Oomens" wrote:

> [...]
> Gérard

GJ.Oomens

Re: Windows update foutmelding: "Kan de pagina niet laden"
On Thu, 13 Nov 2008 08:54:01 -0800, SteeJe
> [...]

>Update-site.
>Iedere keer komt er een leeg scherm met "Kan de pagina niet laden".

Je hebt alle suggesties nagelopen en je hebt geen nadere informatie
over wat er fout gaat? Logs of iets dergelijks...
--
Gérard

Re: Windows update foutmelding: "Kan de pagina niet laden"
Op donderdag 13-11-2008 tiepte SteeJe de volgende wijze woorden :
> [...]
> Update-site.
> Iedere keer komt er een leeg scherm met "Kan de pagina niet laden".

Staat er verder geen foutcode bij, bijvoorbeeld 0x80070070?
Is er genoeg vrije ruimte op de C;\ schijf?
Helpt het als je je firewall uitzet?
Misschien helpt dit:
http://support.microsoft.com/?scid=k...3614&x=11&y=14

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

SteeJe

Re: Windows update foutmelding: "Kan de pagina niet laden"
HeHelaas, geen foutcode en 24 Gb vrij op C:. Heb McAfee gedeïnstalleerd
(incl. de firewall) maar het zit niet in die hoek, denk ik. Het
WindowsUpdate.log geeft aan dat er data opgehaald wordt

COMAPI ----------- COMAPI: IUpdateServiceManager::RemoveService -----------
COMAPI - ServiceId = {27a02b0f-6181-4865-8148-d01e49149cd4}
COMAPI IUpdateService removing volatile scan package service, serviceID =
{27A02B0F-6181-4865-8148-D01E49149CD4}
Agent WARNING: WU client fails CClientCallRecorder::RemoveService with error
0x80248014
COMAPI WARNING: ISusInternal::RemoveService failed, hr=80248014

Verder ook nog:

Misc =========== Logging initialized (build: 7.2.6001.784, tz: +0100)
===========
Misc = Process: C:\Windows\System32\wuapp.exe
CltUI FATAL: Failed to open Microsoft.WindowsUpdate page "<home>", hr=80004005

Groet, Jeroen

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]

> Misc = Process: C:\Windows\System32\wuapp.exe
> CltUI FATAL: Failed to open Microsoft.WindowsUpdate page "<home>",

Heb je de suggesties in de link die ik je gaf nog geprobeerd?

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

SteeJe

Re: Windows update foutmelding: "Kan de pagina niet laden"
Ja, beide services draaien gewoon. Heb ze gestopt en weer gestart, maakt
helaas niets uit...

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]

Op donderdag 13-11-2008 tiepte SteeJe de volgende wijze woorden :
> Ja, beide services draaien gewoon. Heb ze gestopt en weer gestart, maakt

Ik heb nog twee suggesties...
Ga naar start, typ cmd en rechtklik erop, Uitvoeren als admin.
Achter de prompt typ sfc /scannow en laat dit eens helemaal uitlopen.

Deze komt van collega MVP MowGreen:
Navigate to Documents and Users\All
Users\ApplicationData\Microsoft\Network\Downloader
There should be 2 files in there, qmgr0.dat and qmgr1.dat
Delete both of those files
Now go to Start > Run > type these commands in and click OK after *each
one*
(Je kunt deze opdrachten ook in het zoekvlak typen)

regsvr32 oleaut32.dll
regsvr32 jscript.dll
regsvr32 vbscript.dll
regsvr32 msxml.dll
regsvr32 softpub.dll
regsvr32 wintrust.dll
regsvr32 initpki.dll
regsvr32 cryptdlg.dll

Restart the system and see if it can access WU now.

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

SteeJe

Re: Windows update foutmelding: "Kan de pagina niet laden"
De scan heeft gedraaid en vond geen fouten...
Daarna heb ik qmgr0.dat en qmgr1.dat gewist (lastig te vinden in Vista ;-)
en de dll-tjes geregistreed. Alleen msxml.dll en inipki.dll waren niet te
vinden...
Reboot gedaan maar helaas... nog steeds geen Windows Update.
Ik ben bang dat ik de komende week het ding maar moet formatteren en
herinstalleren (XP misschien).

Dank voor alle moeite en suggesties, dat waardeer ik zeer.

Groet, Jeroen