kopieeren naar usb-stick, SD kaart

J Smid

kopieeren naar usb-stick, SD kaart
Als ik onder Vista bestanden naar een usb-stick of een SD kaart kopieer
wordt er meestal na hele lange tijd 1 bestand gekopieerd en geeft het
systeem dan eindeloos aan dat er wordt gekopieerd. Ik kan dit eigenlijk
alleen maar onderbreken door de kabel los te halen. Dit probleem treedt niet
alleen op bij Verkenner maar ook bij Total Commander en Free Commander. Bij
XP had en heb ik dit probleem niet. Wat kan ik hier aan doen.

J Smid

Indy

Re: kopieeren naar usb-stick, SD kaart

"J Smid" <jfsmid@hetnet.nl> schreef in bericht
> [...]
> niet alleen op bij Verkenner maar ook bij Total Commander en Free
> Commander. Bij XP had en heb ik dit probleem niet. Wat kan ik hier aan

Ik heb dit euvel ook op mijn Vista en ik geloof dat er meer zijn die
hier/daar last van hebben.
Wat precies de oorzaak is weet ik ook niet maar het lijkt dat Vista alle
gekopieerde bestanden
eerst controleert op deugdelijkheid voordat ie ze overzet naar een ander
medium.
Dus wat jij nog hier aan kan doen is dit: Meer geduld hebben....:-)

Indy

Huib

Re: kopieeren naar usb-stick, SD kaart

"Indy >" <tris63@home.nl <invalid> schreef in bericht

> [...]

> medium.
> Dus wat jij nog hier aan kan doen is dit: Meer geduld hebben....:-)

Hallo,
Ik heb geen enkel probleem met het kopieren naar USB-sticks, uiteraard moet
hij geschikt zijn voor Vista.
PS: ik gebruiker enkel de Vista Verkenner en geen total commander en ook
geen Free Commander....

Mvg
Huib

Blackbird

Re: kopieeren naar usb-stick, SD kaart

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]

> moet hij geschikt zijn voor Vista.
> PS: ik gebruiker enkel de Vista Verkenner en geen total commander en ook

hier ook geen probleem

mijn naam

> [...]
> niet alleen op bij Verkenner maar ook bij Total Commander en Free
> Commander. Bij XP had en heb ik dit probleem niet. Wat kan ik hier aan

De oorzaak weet ik niet en 't boeit me ook totaal niet (meer), maar ik kwam
het volgende tegen: de ingebouwde cardreader heeft moeite met een bepaald
merk SD-card 1GB groot. Een kleiner kaartje van dezelfde fabrikant wordt
zonder moeite geaccepteerd. De printer, waar ook een cardreader zit
ingebouwd, levert geen problemen op, ook niet met die 1GB card.

Het lijkt me derhalve een compatibiliteitsprobleem te zijn. Ik hoop dat je
dezelfde luxe hebt als ik: een alternatief slot. En anders kan je wellicht
eens met een kennis wat hardware uitwisselen om zo te zien of een ander merk
reader en/of card soelaas biedt.

"mijn naam" <whatever@hotmail.invalid> schreef in bericht
news:41702$491b599d$53565551$12119@cache100.multik abel.net...
> [...]

> wellicht eens met een kennis wat hardware uitwisselen om zo te zien of een
> ander merk reader en/of card soelaas biedt.

Die USB 2.0 stick die ik heb is van het fabrikaat Kingston
Type Traveller en 4 GB inhoud en NTFS geformatteerd.
Kostte bijna 18 euro.
Mag toch wel aannemen dat dat snor zit.
Ging 'm laden met de maximale capaciteit...
Ik zag toen een langwerpige balk waarbij de opmerking stond :"Bestanden
controleren"
Ik had toen toch het idee dat dit van Vista afkomstig was.
Het laden duurde nogal vrij lang en de tijdindicator had een nogal wat
wispelturig karakter.
Eerst 20 minuten dan opeens 7 minuten ...zo van hak op de tak.
Vreemd en traag.
k'Zou zo niet weten waar ik dit geval moet lokaliseren om dat te verbeteren.

Groet , Indy