Niet meer ontwaken uit slaapstand

Yf

Niet meer ontwaken uit slaapstand
De meeste mensen schijnen het probleem te hebben dat de computers spontaan
uit de slaapstand komt.
Ik heb echter het tegenovergestelde: de computer ontwaakt niet meer met een
muisklik of via toetsenbord. Dit leidt tot herhaaldelijk opnieuw opstarten.
Ik heb nu alle instellingen uitgezet bij energiebeheer (geen slaapstand meer
enz), maar nog valt de computer uit en moet deze opnieuw worden opgestart.

heeft iemand idee├źn waar dit aan zou kunnen liggen?
Gandalf Gladstone

Re: Niet meer ontwaken uit slaapstand

"Yf" <Yf@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> enz), maar nog valt de computer uit en moet deze opnieuw worden opgestart.
>
> heeft iemand ideeŰn waar dit aan zou kunnen liggen?

Nog twee mogelijkheden nalopen: Kijk naar de instellingen in het BIOS?
Voer een memory (geheugen) test uit, mogelijk dat een van de repen een
defect heeft?

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...mem+test&meta=

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...a=lr%3Dlang_nl

QPC

> [...]

> enz), maar nog valt de computer uit en moet deze opnieuw worden opgestart.
>
> heeft iemand idee├źn waar dit aan zou kunnen liggen?

Kan het zijn dat in het BIOS de MOUSE USB en KEYBOARD USB beiden op DISABLE
staan?
Hoe bedoel je "maar nog valt de computer uit". Bedoel je dat de pc toch in
de slaapstand komt? Kan het niet zo zijn dat de pc gewoon 'echt' uitvalt,
dus een ander probleem heeft?

bevertje

"Yf" wrote:

> [...]
> enz), maar nog valt de computer uit en moet deze opnieuw worden opgestart.
>
> heeft iemand idee├źn waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt en het bleek een kapotte videokaart te
zijn.
Videokaarten hebben de vervelende neiging om te heet te worden en dit
probleem kan zich dan voor doen onder windows vista.
Zorg voor een nieuwe videokaart en voldoende luchtcirculatie in en om je pc.
succes!