Formatteren externe HD

The Patriot©

Formatteren externe HD
Hallo,
In meer dan tien jaar dat ik aan het computeren ben heb ik dit nog nooit
meegemaakt.
Ik had plotseling een kapotte voeding in een externe HD. Geen probleem dacht
ik.
Even een nieuwe case gehaald in de computer winkel voor "weinig" en na
inbouw van de HD aangesloten op de USB ingang zoals het hoort.
Wat denk je? 500 G aan foto's en films weg. Daar kom ik gelukkig wel
overheen, het is geen levens belang, hoe het kon gebeuren is me een raadsel.
Hij vraagd om opnieuw te formatteren en dat lukt niet!
In schijfbeheer ziet hij de HD als "G" bestandstype RAW en als primaire
partitie.
Ik kan er "alles" mee doen, vergroten en verkleinen andere naam geven, maar
niet formatteren om te zorgen dat ik er wat mee kan doen.
Als ik formatteer stopt hij en zegt Format niet voltooid en is teven weg uit
schijfbeheer.
Uit en aan zetten en hup, daar istie weer.
Zie ik iets over het hoofd of zo?
Ik wil hem graag formatteren, zo heb ik er niets aan.
Wie weet er een oplossing.
Heb het ook al geprobeerd op een XP laptop met hetzelfde resultaat.
Vriendelijke groeten,
Geert.

Re: Formatteren externe HD
The Patriot© schreef op 12-11-2008 10:16:
> [...]
> Wie weet er een oplossing.
> Heb het ook al geprobeerd op een XP laptop met hetzelfde resultaat.

In schijfbeheer de partitie verwijderen en een nieuwe partitie aanmaken ??

The Patriot©

Re: Formatteren externe HD

news:cc1f5$491aa1dd$5353d4bc$17530@cache100.multik abel.net...

> In schijfbeheer de partitie verwijderen en een nieuwe partitie aanmaken ??

Hallo KarelV,
maakt niets uit.
Wat ik ook doe, formatteren stopt na één seconde.
Geert

Marius

Re: Formatteren externe HD

"The Patriot©" <TodoPorLaPatria-NO Spam-@zeelandnet.nl> schreef in bericht
> [...]
> Wie weet er een oplossing.
> Heb het ook al geprobeerd op een XP laptop met hetzelfde resultaat.

Formateer je wel in het juiste formaat? NTFS of FAT32?

Re: Formatteren externe HD
The Patriot© schreef op 12-11-2008 11:23:

> [...]

> Hallo KarelV,
> maakt niets uit.
> Wat ik ook doe, formatteren stopt na één seconde.

Dan ga ik toch twijfelen aan die 'case' :-(

Cnut

> [...]
> Wie weet er een oplossing.
> Heb het ook al geprobeerd op een XP laptop met hetzelfde resultaat.

Die casing is niet goed, de aansluiting tussen disk en casing deugt niet,
terug ermee!
Waarschijnlijk staat alles er gewoon nog op.
Check wel even of er op de HD geen aansluitpennen verbogen zijn of los
zitten, 1 kapotte pen is al genoeg om de HD waardeloos te maken.

The Patriot©

Re: Formatteren externe HD

"Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht

> "The Patriot©" <TodoPorLaPatria-NO Spam-@zeelandnet.nl> schreef in bericht

> Formateer je wel in het juiste formaat? NTFS of FAT32?

Op het moment dat ik ga formatteren verschijnd er een schermpje waar alles
al juist is ingevuld.
In mijn geval o.a. NTFS
Ik ga morgen even naar de Comp.Shop, misschien dat ze dat daar kunnen
oplossen.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Geert.