Laptop hapert/blokeert

gr.azerty

Laptop hapert/blokeert
Ik heb nu al 8 maanden mijn Medion MD96630 Akoya laptop, en heb geen enkel
probleem ermee gehad. Maar sinds begin vorige week hapert hij. Meestal is het
wanneer ik naar een "grote" site ga (zoals ebay, livexscores.com,...). Ook de
muziek die eventueel speelt hapert, en blokeert even. Meestal duurt dat een
halve minuut, en is er een interval van zowat tien minuten (het varieert).
Het is erger als ik dingen stream bv. Als ik op youtube ga, duurt het een
tijdje voor het filmpje in gang schiet en blokeert de pagina ook eventjes.
Toch, als het filmpje volledig gestreamd heb, kan de laptop ook wel eens
haperen, maar de kans is gewoon minder klein. Eerst dacht ik dat het was
omdat hij overhit raakte, maar ik merk nu dat het ook wel gebeurt als de pc
niet zo heel warm is. Toch lijkt het alleen maar te gebeuren als mijn laptop
al een halfuurtje aanligt. Ik heb al eens gekeken naar de logboeken maar daar
merk ik niets vreemds, maar ik weet eigenlijk ook niet goed waar ik daar
ergens moet gaan kijken. Ik heb alleszins niets nieuws geïnstalleerd, dus dat
kan het niet zijn. Toch heb ik het gevoel dat het te maken heeft met de hitte
van de laptop. Hij lijkt me iets warmer te worden als vroeger. Maar aan de
andere kant raakte hij vroeger ook wel af en toe heel warm, zonder dat er
toen iets gebeurde.

Iemand een idee hoe ik de oorzaak hiervaan kan ontdekken?
Alvast bedankt.
Blackbird

Re: Laptop hapert/blokeert

"gr.azerty" <grazerty@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> toen iets gebeurde.
>
> Iemand een idee hoe ik de oorzaak hiervaan kan ontdekken?

virtueel geheugen groot genoeg?

Cnut

> [...]
> toen iets gebeurde.
>
> Iemand een idee hoe ik de oorzaak hiervaan kan ontdekken?

Is dit je laptop?
http://www.medion.de/md96630/uk/noflash.html
Wat wordt er allemaal automatisch geladen?
<Utvoeren MSconfig > tab opstarten">
Weet je zeker dat je virusvrij bent?
Gebruik je IE of een andere browser?
Update de codecs eens.
http://www.softpedia.com/get/Multime...-Package.shtml
Opschonen met Ccleaner en/of schijfopruiming kan ook geen kwaad.

gr.azerty

Re: Laptop hapert/blokeert
Dat is inderdaad mijn laptop. Ik gebruik IE en veronderstel wel dat ik
virusvrij ben. Iedere week gebeurt er een virusscan (GDATA) van de hele
computer en er wordt nooit iets groots gedetecteerd. Ik heb eens gekeken naar
wat er automatisch geladen wordt en heb niets vreemds ontdekt. De programma's
die geladen worden zijn o.a. MSN, GDATA, Skype,... Maar die programma's
hebben altijd al automatisch geladen.

Wat gebeurt er eigenlijk als ik naar configuratiescherm ga, dan "systeem en
onderhoud", en vervolgens klik op "schijfruimte vrijmaken"? Wat wordt er dan
zoal gewist?

Bedankt voor de hulp

news5D0F8EC-69F2-456C-BE0C-54CAF25F55AE@microsoft.com...
> [...]
> en
> onderhoud", en vervolgens klik op "schijfruimte vrijmaken"? Wat wordt er

Hier staan alle opties verwoord, om een lang verhaal kort te maken ;-)
http://windowshelp.microsoft.com/win...292441043.mspx
Zelf gebruik ik Ccleaner en na elke computersessie wordt dit programma
uitgevoerd. Het voordeel is dat je m.n. de onvermijdelijke internet rotzooi
(cache) en meer na elke sessie wegwerkt.
Waarom gebruik je niet es een andere wat vlottere browser?, Firefox is heel
populair, al prefereer ikzelf Opera en al kom je niet helemaal om IE heen,
maar naast elkaar gaat prima.
Terug naar je oorspronkelijke vraag:
Met up to date codecs, een schoon systeem, een vlotte browser zou dit
systeem uitstekend moeten lopen zonder hick-ups.
Ik maak zelf nooit gebruik van Quicktime en realmedia omdat ik daar slechte
ervaringen mee heb.
Natuurlijk kan er ook altijd nog een verborgen of beginnend hardware
probleem zijn, dus let erop of e.e.a. verergert, want als je garantie hebt
(8 maanden <=>1 jaar?), zou ik daar zeker, indien het verergert, een beroep
op doen.

> Bedankt voor de hulp

gr.azerty

Re: Laptop hapert/blokeert
Heel erg bedankt Cnut, alles lijkt opgelost te zijn door dat programmatje met
die codecs :-)