Foutmeldingen in logboek "beveiliging"

Robert9

Foutmeldingen in logboek "beveiliging"
Onderstaande fouten komen steeds terug en ik heb geen idee wat het probleem
is. De files waar het over gaat zijn van programma's die door de leverancier
van de computer zijn geïnstalleerd en die ik misschien (n)ooit nodig heb. Kan
ik volstaan met die files 000.fcl gewoon te wissen of moet ik nog bij de
softwareleverancier HomeCinema informeren of het kwaad kan?

Logboeknaam: Security
Bron: Microsoft-Windows-Security-Auditing
Datum: 11-11-2008 7:28:04
Gebeurtenis-id:5038
Taakcategorie: Systeemintegriteit
Niveau: Informatie
Trefwoorden: Controle mislukt
Gebruiker: n.v.t.
Computer: P4
Beschrijving:
De kopie-hash van een bestand is ongeldig. Mogelijk is het bestand
beschadigd vanwege een onbevoegde wijziging of duidt de ongeldige hash op een
schijffout.

Bestandsnaam: \Device\HarddiskVolume1\Program
Files\HomeCinema\PlayMovie\000.fcl

Datum: 11-11-2008 7:28:04
Gebeurtenis-id:5038
[...]

Files\HomeCinema\PowerDVD\000.fcl

Alvast bedankt,

Rob
Indy

Re: Foutmeldingen in logboek "beveiliging"

"Robert9" <Robert9@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> een
> schijffout.
>
> Bestandsnaam: \Device\HarddiskVolume1\Program

Weet je zeker dat PowerDVD compatibel is met Vista ?
Over het wissen van bestanden durf ik niets te zeggen...maar over die
foutmelding 538 over de security wel.
Je hebt de UAC uit staan.
Ik ook..en als ik het aantal foutmeldingen tel met dezelfde gebeurtenis-id
dan kom ik op 970 keer tot nog toe.

Indy

Robert9

"Indy" wrote:

> [...]

> Je hebt de UAC uit staan.
> Ik ook..en als ik het aantal foutmeldingen tel met dezelfde gebeurtenis-id

Da's vreemd, Indy, want ik heb de UAC wél aanstaan. Ik heb het net nog even
gecontroleerd. Slaat de 538 alleen op de UAC?

> Da's vreemd, Indy, want ik heb de UAC wél aanstaan. Ik heb het net nog
> even
> gecontroleerd. Slaat de 538 alleen op de UAC?
>
> Rob

Nee...niet alleen UAC !
Het was maar een vraag.
Het gaat om de Microsoft Windows Security resp.Systeemintegriteit.
Heb vanmorgen weer één toegevoegd aan het logboek en wel:
"De kopie-hash van een bestand is ongeldig.
Mogelijk is het bestand beschadigd vanwege een onbevoegde wijziging
of duidt de ongeldige hash op een schijffout."

Bestandsnaam:\Device\HarddiskVolume1\Program
Files\SuperAntiSpyware\Sasenum.sys
Ik vind dat wel best.
Gooi het maar in m'n pet,ik ben niet van plan om daar een probleem van te
maken.
M'n computer loopt prima en het was met XP ook altijd zo met die logboeken.
"Trek je er niets van aan" is mijn devies.

Indy

"Indy" wrote:

> [...]

> M'n computer loopt prima en het was met XP ook altijd zo met die logboeken.
> "Trek je er niets van aan" is mijn devies.

Waarschijnlijk heb je wel gelijk, Indy. Maar ik vraag me altijd af wat er nu
eigenlijk aan de hand is - en wat je er aan kunt doen, ook al beïnvloedt het
niet de werking van mijn huidige programma's. Ik heb dat HomeCinema nooit
geprobeerd, maar aangezien het door de leveranciers van de computer er op is
gezet, neem ik aan dat het wel Vista compatible is. Enfin, ik vraag nog wel
eens rond.
Bedankt voor je reactie!
Rob