zsmc usb pc camera zs0211 en Vista

ml2mst

zsmc usb pc camera zs0211 en Vista
Hallo,

Ik heb afgelopen week bij de Kijkshop, voor een prikje een webcam gekocht,
die ik onder Windows Vista (32 bit) maar niet aan de praat krijgt, terwijl
hij het op mijn oude Windows XP bak, zonder morren doet.

Het betreft deze webcam:

http://www.kijkshop.nl/product/24777...ce-webcam-wit/

En hij zou de volgende chipset gebruiken:

Vimicro zs0211

Op het moment dat ik de plug in een willekeurige USB connector plug, wordt
er naar een stuurprogramma gezocht, ik geef dan aan dat Vista dat
automatisch kan doen. Er wordt niets gevonden, dus geef ik aan dat ik de
driver van een cd wil installeren. Stop de meegeleverde mini-cd in het dvdrw
station en dat gaat vervolgens ook mis.

Als alternatief heb ik de SetUp.exe vanaf de disk opgestart. Dit lijkt goed
te gaan en er wordt een ikoon met de naam Amcap aan het bureaublad
toegevoegd. Echter als ik hier op klik, krijg ik de melding: "Sorry, you
have no video capture hardware".

Ik heb vandaag zowat de hele dag het web afgestruimd naar een oplossing.
(Geupdate drivers etc.). Kwam een tip tegen dat ik de software van de cd
naar het bureaublad moest kopiėren en het opnieuw moest proberen. Zoals
verwacht, hielp dit ook niet.

Uiteindelijk heb ik geprobeerd het programma Amcap in compatibeliteits
(Winxows XP SP2) te starten. Dit hielp ook niet.

Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen, om het ding aan de praat
te krijgen onder Vista?

MVG,

Mart

kor

Re: zsmc usb pc camera zs0211 en Vista
ml2mst plaatste dit op zijn scherm :
> [...]
> (Winxows XP SP2) te starten. Dit hielp ook niet.
>
> Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen, om het ding aan de praat

Probeer dit eens

Sluit niet direct je webcam aan maar eerst je software en dan pas je
webcam

--
Groetjes van Kor

Marius

Re: zsmc usb pc camera zs0211 en Vista

"ml2mst" <mtmvlin@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> (Winxows XP SP2) te starten. Dit hielp ook niet.
>
> Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen, om het ding aan de

Heb je op je XP machine al eens onder apparaatbeheer gekeken welke naam dit
apparaat heeft.
Daarna kun je via google eens bij de fabrikant van deze webcam kijken of die
ook Vista drivers heeft.

ml2mst schreef op 9-11-2008 20:42:
> [...]
> (Winxows XP SP2) te starten. Dit hielp ook niet.
>
> Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen, om het ding aan de

De utility van deze site geprobeerd?:
http://www.radarsync.com/vista/PVD

Marius

> [...]

> (Winxows XP SP2) te starten. Dit hielp ook niet.
>
> Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen, om het ding aan de

staat jouw camera hier soms bij:
http://www.vimicro.com/english/product/pc003.htm

Is jouw camera een Z-Star?

of kijk anders eens hier:
http://members.driverguide.com/drive...iverid=1003638

Model
ZS0211
USB PC Camera (ZS0211)
Manufacturer
ZSMC
Operating Systems
Win98, Win98SE, WinME, WinNT4, Win2000, WinXP, Win2003, WinVista
Device Type
Other
File Name
ZS0211_drv_50Hz_R5_060818.zip (Driver)
File Size
4.8 MB
11 minutes 19 seconds @56kbps
49 seconds @broadband
Driver Version
211.1.818.15
Driver Date
Uploader Notes
Z-Star Chip for 6 LED webcam chip number ZS0211 was very hard to find
this driver. I hope it is useful to others

ml2mst

Re: zsmc usb pc camera zs0211 en Vista
"kor" <zoek@home.nl> schreef in bericht
> ml2mst plaatste dit op zijn scherm :

> Probeer dit eens
>
> Sluit niet direct je webcam aan maar eerst je software en dan pas je
> webcam

Bedankt voor je antwoord, het mocht helaas niet baten.

> Groetjes van Kor

Groetjes terug,

Mart

ml2mst

Re: zsmc usb pc camera zs0211 en Vista

"Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht

> [...]

> dit apparaat heeft.
> Daarna kun je via google eens bij de fabrikant van deze webcam kijken of

Bedankt voor je antwoord.

Uiteraard heb ik dit gedaan (hierdoor kon ik de juiste naam van het ding in
het onderwerp weergeven). De website van deze misterieuze onderneming stelt
niets voor, van drivers voor Windows Vista is geen enkel spoor te bekennen.

http://www.zsmc.com/

(LOL, de gemiddelde puber heeft een interessantere site).

Er is schijnbaar iets mis met het .inf bestand, alleen kan ik dat niet terug
vinden op de driver CD. Er staat slechts een autorun en setup.exe bestand
op.

Ik ging er van uit dat dit setup.exe bestand derhalve een selfextracting ZIP
was, dus heb het onder DOS (Windows 98SE in DOS modus) eens aan PKUNZIP
gevoerd, helaas, die luste het niet. Ook IZarc toonde mij de middelvinger en
Total Commander startte het (zoals verwacht) op, toen ik op Enter drukte.

Vervolgens heb ik nog wat dom zitten snuffelen in \Windows\Inf, maar daar
werd ik ook geen haar wijzer van. Ik heb gisteren zo ongeveer een uur of 6
op Google rondgespookt om Vista drivers te vinden, maar helaas.

Ik heb inmiddels een tijdelijke oplossing gevonden, maar erg charmant is die
niet. Ik hoop dat de leverancier nog van plan is ooit Vista drivers te
leveren.

De tijd zal het leren.

Groeten,

Mart

ml2mst

Re: zsmc usb pc camera zs0211 en Vista
news:6fde$49176aa3$5353d4bc$17569@cache120.multika bel.net...

> De utility van deze site geprobeerd?:
> http://www.radarsync.com/vista/PVD

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb Radarsync geļnstalleerd en die vond een groot aantal udates, echter
helaas niet voor de Webcam.

> karelV

Groeten,

Mart

Cnut

> "kor" <zoek@home.nl> schreef in bericht

> Bedankt voor je antwoord, het mocht helaas niet baten.

Dat gaat vermoedelijk ook niet werken met de Vimicro *zs0211* :
Win98SE, WinME, WinNT4, Win2000, WinXP
http://members.driverguide.com/drive...iverid=1140850
http://www.drivers-software-download...vimicro-zs0211
Kijk hier eens: (IE link)
http://winqual.microsoft.com/HCL/Pro...302&sv=Vimicro
ZS211 Vimicro Corporation Works with Windows Vista Works with Windows Vista
De zs0211 staat er niet bij.
........^^^^^^^^
Workaround: Mijn scanner (niet geschikt voor Vista) loopt als een trein in
mijn virtual XP, het is maar een idee.

> Groetjes terug,
>
> Mart

ml2mst

Re: zsmc usb pc camera zs0211 en Vista
"Cnut" <cnut@flap.org> schreef in bericht
> [...]

> Workaround: Mijn scanner (niet geschikt voor Vista) loopt als een trein in

Hehe, dat was dus de *niet zo charmante* (tijdelijke) oplossing, waar ik
eerder over schreef :-)

Groetjes,

Mart