Foutmelding Windows Logboek Toepassingen

Robert9

Foutmelding Windows Logboek Toepassingen
Ik tref in het logboek van mijn Vista Home Premium de volgende foutmelding
aan:
Logboeknaam: Application
Bron: Microsoft-Windows-WMI
Datum: 8-11-2008 16:50:23
Gebeurtenis-id:10
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: P4
Beschrijving:
Gebeurtenisfilter met query SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN
60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND
TargetInstance.LoadPercentage > 99 kan niet opnieuw worden geactiveerd in
naamruimte //./root/CIMV2 vanwege fout 0x80041003. Mogelijk worden er geen
gebeurtenissen via dit filter doorgegeven totdat het probleem is verholpen.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-WMI"
Guid="{1edeee53-0afe-4609-b846-d8c0b2075b1f}" EventSourceName="WinMgmt" />
<EventID Qualifiers="49152">10</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2008-11-08T15:50:23.000Z" />
<EventRecordID>3873</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
<Channel>Application</Channel>
<Computer>P4</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>//./root/CIMV2</Data>
<Data>SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE
TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage >
99</Data>
<Data>0x80041003</Data>
</EventData>
</Event>

Inmiddels ben ik er met behulp van KarelV achter gekomen dat dit
waarschijnlijk iets met de automatische update te maken heeft. Ik heb
inderdaad de laatste tijd met de hand geupdated, maar dacht dat het toevallig
altijd net voor de ingestelde updatetijd was.
Via diverse links kom je bij een hersteladvies waarvoor je een verstrekte
script moet afdraaien, maar dan krijg je een foutmelding. Ook anderen blijken
dat verschijnsel al te hebben.
Weet iemand of er al een oplossing voor dat probleem is?
Alvast bedankt,
Rob
GJ.Oomens

Re: Foutmelding Windows Logboek Toepassingen

Hier meent men het opgelost te hebben:
http://www.msfn.org/board/Here-s-Fix...D-t114389.html
--
Gérard
Robert9

Re: Foutmelding Windows Logboek Toepassingen
Bedankt voor de tip, Gérard. Maar al met al vind ik het toch raar dat je zelf
risico's moet lopen om een kennelijke fout in Vista op te lossen. Hoe staat
MS zelf tegenover deze problemen? Doen ze er wat aan? Kan je ze er op
aanspreken?

Rob

"GJ.Oomens" wrote:

> [...]
> Gérard

GJ.Oomens

Re: Foutmelding Windows Logboek Toepassingen
On Sat, 8 Nov 2008 09:34:01 -0800, Robert9

Proberen:
http://www.microsoft.com/netherlands...t/default.aspx
--
Gérard
Marius

Re: Foutmelding Windows Logboek Toepassingen

"Robert9" <Robert9@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> staat
> MS zelf tegenover deze problemen? Doen ze er wat aan? Kan je ze er op

Naar aanleiding van deze posting ben ik ook eens in het logboek gaan kijken.
En ja hoor, ook bij mij is er vandaag hetzelfde probleem geregistreerd.

Marius

Re: Foutmelding Windows Logboek Toepassingen

"Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht

> [...]

> kijken.
> En ja hoor, ook bij mij is er vandaag hetzelfde probleem geregistreerd.

Even ter aanvulling.
Ik heb op 13-10-2008 mijn nieuwe Acer laptop in gebruik genomen en volgens
het logboek is op diezelfde datum deze fout al voor de eerste keer
voorgekomen.
Ik heb op die dag ook Windows Ultimate Extras gedraaid, wat eigenlijk ook
een handmatige windows update blijkt te zijn.
Sindsdien komt deze foutmelding herhaaldelijk terug in het logboek. Waardoor
het wordt veroorzaakt is mij nog niet duidelijk.
Ik kan de ernst van dit probleem ook niet goed overzien.
Wel kan ik in de update geschiedenis zien dat de laatste update een
defintion update was van Windows Defender KB15597 (definition 1.47.15.0)
d.d. 8-11-2008.
Automatsche Windows Update lijkt dus gewoon te werken. Kennelijk heeft deze
foutmelding toch met iets anders te maken, maar met wat?

Ik heb nog niet de oplossing van Gérard uitgeprobeerd, omdat ik nog niet
weet wat de fout nou eigenlijk betekent en waarom een "problem fixen if it
aint broken"

Marius

> [...]
> blijken
> dat verschijnsel al te hebben.
> Weet iemand of er al een oplossing voor dat probleem is?

Ook ik heb in mijn logboek herhaaldelijk dezelfde foutmelding.
Volgens Microsoft kun je hier zien hoe e.e.a. op te lossen:
http://technet.microsoft.com/en-us/l.../cc727148.aspx
daar staat dat je de query kunt herstellen met behulp van de WMI Event
Registration tool van CIM Studio.
http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

Ik dacht eerst dat het te maken had met Windows Update, maar klaarblijkelijk
gaat het om een fout in de pre-installed software op een nieuwe Acer laptop.
Welke software de veroorzaker is is mij nog niet duidelijk.

GJ.Oomens

Re: Foutmelding Windows Logboek Toepassingen
On Sun, 9 Nov 2008 20:28:10 +0100, "Marius"
<anonymous@microsoft.invalid> wrote:

> [...]
>weet wat de fout nou eigenlijk betekent en waarom een "problem fixen if it

Blijkbaar, zover ik het overzie, kun je die melding gewoon negeren,
zoals er staat in het artikel:
You can safely ignore this error message.
http://support.microsoft.com/kb/950375
onderaan....
--
Gérard
Marius

> [...]

> nieuwe Acer laptop.
> Welke software de veroorzaker is is mij nog niet duidelijk.

In de beheergebeurtenissen zie ik dat de WMI foutmelding telkens vooraf
wordt gegaan door:

Kan het beveiligingspakket Kerberos voor verificatie vanaf de server niet
initialiseren. Het foutnummer is opgenomen in het gegevensveld.
Met de volgende XML details:
- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-HttpEvent"
Guid="{7b6bc78c-898b-4170-bbf8-1a469ea43fc5}" EventSourceName="HTTP" />
<EventID Qualifiers="49152">15016</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2008-11-08T09:25:10.088Z" />
<EventRecordID>23805</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="48" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>MW-aspire</Computer>
<Security />
</System>
- <EventData>
<Data Name="DeviceObject">\Device\Http\ReqQueue</Data>
<Data Name="SecurityPackage">Kerberos</Data>
<Binary>000004000200300000000000A83A00C00000000000 000000000000000000000000000000000000000E030980</Binary>
</EventData>
</Event>

Wat Kerberos is of doet is mij vooralsnog niet duidelijk, maar volgens
http://technet.microsoft.com/en-us/l.../cc727677.aspx kan deze fout
genegeerd worden omdat Windows Vista geen http service authentication nodig
heeft. Maar dit event veroorzaakt dus wel de daarop volgende WMI
foutmelding.

Kerberos blijkt een netwerk authenticatie protocol te zijn
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerberos_(protocol).
Ik blijf het allemaal wel vreemd vinden. Wie kan iets meer vertellen over
Kerberos en in welke software dit gebruikt wordt?

Marius.