Foto's meesturen als bijlage in Windows mail

Danielle

Foto's meesturen als bijlage in Windows mail
Graag zou ik foto's in hoge resolutie willen meesturen met een mail, in
Windows Mail gemaakt. De foto's moeten verkleind worden of ze kunnen niet
worden meegestuurd. In WindowsXP selecteerde je de foto's, via menuoptie
"Bestand": "Kopi√ęren naar" kon je "E-mailontvanger": "Afbeeldingen per Email
verzenden" kiezen. In een bijkomend venster koos je voor "Alle afbeeldingen
verkleinen". Je ging dan naar Outloop Express met in bijlage de verkleinde
foto's. Waar is deze techniek in Vista opgenomen?
Danielle
Hans Schuts

Re: Foto's meesturen als bijlage in Windows mail
Op Sat, 8 Nov 2008 07:01:00 -0800, Danielle
<Danielle@discussions.microsoft.com> schreef:

> [...]
>verkleinen". Je ging dan naar Outloop Express met in bijlage de verkleinde
>foto's. Waar is deze techniek in Vista opgenomen?

Heb je het wel geprobeerd? e optie is onder Vista alleen nog
uitgebreider, je kunt namelijk opgeven hoeveel je een en ader wilt
verkleinen. Tenminste, bij mij in Ultimate met SP1 wel. Het is dus wel
zo handig als je even vertelt welke versie van Vista je gebruikt, want
mogelijk maakt dat verschil.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Marius

Re: Foto's meesturen als bijlage in Windows mail

"Danielle" <Danielle@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> verkleinen". Je ging dan naar Outloop Express met in bijlage de verkleinde
> foto's. Waar is deze techniek in Vista opgenomen?

Als je met de verkenner in de map Afbeeldingen of waar je je foto's dan ook
hebt opgeslagen op een van de foto's klikt dan zie je in de knoppenbalk
bovenaan "E-mail" verschijnen.
Als je op die knop klikt krijg je de mogelijkheid om een afmeting naar keuze
te selecteren, ook de originele grootte.

Blackbird

> [...]

> verkleinen". Je ging dan naar Outloop Express met in bijlage de verkleinde
> foto's. Waar is deze techniek in Vista opgenomen?

in Windows Photo Gallery

Op Sat, 8 Nov 2008 17:23:47 +0100, "Blackbird" <Blackbird@nomail.com>
schreef:

>in Windows Photo Gallery

Dat is niet waar, wat DaniŽlle bedoelt, is ook onder Vista aanwezig,
alleen moet je wel goed kijken waar je mee bezig bent. Zoals ik al
schreef, ten opzichte van XP is de service juist uitgebreid.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Blackbird

Re: Foto's meesturen als bijlage in Windows mail

"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht
> [...]

> alleen moet je wel goed kijken waar je mee bezig bent. Zoals ik al
> schreef, ten opzichte van XP is de service juist uitgebreid.

Dat is dus wel waar, tenminste in Windows Live Photo Gallery.
Klik een aantal foto's (Ctrl toets ingedrukt houden), klik E-mailen, geef
het formaat op en klik tenslotte Toevoegen. Nu verschijnt de te versturen
email met de verkleinde foto's als bijlage. Een kind kan de was doen, als je
maar even zoekt.

Blackbird

Re: Foto's meesturen als bijlage in Windows mail

"Blackbird" <Blackbird@nomail.com> schreef in bericht

> [...]
> email met de verkleinde foto's als bijlage. Een kind kan de was doen, als

of , zoals eerder gemeld direct vanuit de Verkenner (Vista Premium)

Op Sat, 8 Nov 2008 23:28:22 +0100, "Blackbird" <Blackbird@nomail.com>
schreef:

> [...]

>email met de verkleinde foto's als bijlage. Een kind kan de was doen, als je

Natuurlijk kun je het ook op die omslachtige manier doen, maar de
optie die OP meende te missen in Vista ten opzichte van XP, is wel
aanwezig en is niet de weg die jij aangeeft. Maar lezen is natuurlijk
moeilijk. Je kunt ook nog software van derden installeren en die voor
je doel gebruiken, maar ook dat is niet waar OP het over had.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Blackbird

> [...]

> moeilijk. Je kunt ook nog software van derden installeren en die voor
> je doel gebruiken, maar ook dat is niet waar OP het over had.

Grote onzin. Wat OP beschrijft is minsens zo omslachtig. Ik geloof zelfs dat
ze helemaal niet weet dat het zo simpel kan met de Verkenner. Want wat ze
beschrijft is precies wat ik aangaf !!!!

Op Sun, 9 Nov 2008 12:36:14 +0100, "Blackbird" <Blackbird@nomail.com>
schreef:

>Grote onzin. Wat OP beschrijft is minsens zo omslachtig.

zucht.... OP stelt een vraag en is dus omslachtig bezig. Nou ja, het
zal wel aan mij liggen dat ik die redenering niet begrijp...
--

Hans Schuts