idee voor verbeterde interface v. Windows

Massimo

idee voor verbeterde interface v. Windows
Hallo,

Is dit nou zo'n gek idee?
Ik vind de standaard gebruikersinterface van Windows waardeloos. Als
normale gebruiker wil je toch vooral 3 dingen:
1. Vlotte toegang tot de aanwezige programma's
(nu: Start - Alle programma's)
2. Vlotte toegang tot de aanwezige documenten
(nu: [Mijn] Documenten)
3. Vlotte toegang tot bestanden in het algemeen, om ze te kunnen
verplaatsen, kopiëren, verwijderen, etc.
(nu: Verkenner)

Daarnaast zou het prettig zijn als je genoemde toegangen zo zou
krijgen dat je eerst de lijst met *favoriete* progs of doc's voor je
neus krijgt waarbij je heel makkelijk die lijst (alfabetisch
natuurlijk) tot het totale aanbod kunt uitbreiden (met 1 klik), met de
vrijheid om de programma's zelf in te delen in functiegroepen, b.v.
alle diagnoseprogs onder 1 hoofdje, etc.

Kijk ik naar mijn bureaublad, dan zie ik een leeg blad (met evt. een
niet opdringerige achtergrondafbeelding), een taakbalk met Startpunt
dat standaard in een hoek staat i.p.v. ergens in het midden en -bij
mij- vele door mij min of meer naar onderwerp gegroepeerde ikonen die
elk toegang geven tot... van alles (de Verkenner, Documenten, allerlei
favoriete documenten, allerlei (groepen van) programma's.

Het maakt een versplinterde indruk.

Waarom de 3 genoemde functies niet in één aantrekkelijk ogende,
duidelijk gerubriceerde en bij de vormgeving van de betreffende
Windowsversie passende interface opgenomen die in het midden van het
bureaublad opent na het starten van je pc? Je hebt dan helemaal geen
aparte ikoontjes voor snelkoppelingen op je blad meer nodig.
-----------

Het 'Verkennerdeel' van die interface zou dan wel erg verbeterd kunnen
lijkt mij. Dat MS het nog altijd verdomt om een Verkenner met dubbel
venster (of via 1 klik de mogelijkheid daartoe) te maken brengt mij
bij elke nieuwe versie van Windows weer tot verbijstering.

Wat vinden jullie hiervan?

Groet,

Massimo

Andre

Re: idee voor verbeterde interface v. Windows
Op Sat, 08 Nov 2008 09:58:30 +0100 schreef Massimo , :

> [...]
>(nu: [Mijn] Documenten)
>3. Vlotte toegang tot bestanden in het algemeen, om ze te kunnen
>verplaatsen, kopiëren, verwijderen, etc.

Knip

>Wat vinden jullie hiervan?

Doe het zelf, maak een map op het bureaublad, en in die map zet je
snelkoppelingen van alle programs, doc, foto's , alles wat je maar
wilt, en als verkenner werk ik al jaren met total commander.
--
Groetjes
André (VB)
Massimo

Re: idee voor verbeterde interface v. Windows
Hallo André,

On Sat, 08 Nov 2008 10:43:58 +0100, Andre <me@privacy.invalid> wrote:

> [...]

>snelkoppelingen van alle programs, doc, foto's , alles wat je maar
>wilt, en als verkenner werk ik al jaren met total commander.

Ik denk dat niet helemaal mijn idee was André ;-)
Ik wil graag alles in 1 interface die opent in het midden van het
bur.blad na starten van de comp.

Ook heb ik gezegd dat de nieuwe interface aangepast moet aan de opmaak
van de betreffende Windowsversie: TotalCommander *vloekte* qua opmaak
met mijn Windowsversie, die was nl. niet meer v.3.1 o.i.d. En
Totalcommander heb ik dan ook na kennis te hebben genomen van het
uiterlijk niet eens meer geprobeerd... Vroeger, onder MSDos heb ik er
fantastisch gebruik van gemaakt ('NortonCommander')omdat Windows 3.1
op mijn eerste pc niet stabiel te krijgen was.

Maar misschien heb je dus gelijk en zou TotalCommander waar ik veel
goeds over hoor wel kunnen voldoen na aanpassing aan de moderne tijd.
Als ze daar bij de makers nou eens ook zo over dachten en 2% van hun
budget besteedden aan het ontwerpen van een behoorlijke vormgeving
zouden ze hun omzet vermoedelijk moeiteloos verdubbelen. :-)

Massimo

Blackbird

Re: idee voor verbeterde interface v. Windows

"Massimo" <och@'tisnietwaar.nl> schreef in bericht
> Hallo,
>
> Is dit nou zo'n gek idee?

blabla

> Wat vinden jullie hiervan?

Geleuter. Zoals Andre al zegt, met een beetje creativiteit kun je dit zelf
wel oplossen.

Op Sat, 08 Nov 2008 11:21:51 +0100 schreef Massimo , :

> [...]
>budget besteedden aan het ontwerpen van een behoorlijke vormgeving
>zouden ze hun omzet vermoedelijk moeiteloos verdubbelen. :-)

Het uitzicht van total commander is voor mij van ondergeschikt belang,
zolang het zijn job maar doet, en dat is fenomenaal.

maar je moet het een kans geven natuurlijk. ;-))

--
Groetjes
André (VB)
Cnut

> [...]
> (nu: [Mijn] Documenten)
> 3. Vlotte toegang tot bestanden in het algemeen, om ze te kunnen
> verplaatsen, kopiëren, verwijderen, etc.

Weleens gehoord van de taakbalk snel starten?
Ik heb er precies 25 items voor "Vlotte toegang" instaan, voor mij is dat
voldoende ;-)
http://www.websonic.nl/pctips/window...rteniconen.php

]-[oRus

Re: idee voor verbeterde interface v. Windows
Massimo vertrouwde ons het volgende toe:

> [...]
> de
> vrijheid om de programma's zelf in te delen in functiegroepen, b.v.
> alle diagnoseprogs onder 1 hoofdje, etc.

Al eens gehoord van de werkbalk Snel starten in de startbalk?
Ik heb daar ruim 50 iconen in staan van die zaken (progs, mappen,
tools) die ik zo regelmatig gebruik, gegroepeerd naar
toepassingsgebied. Ik kom NOOIT op het bureaublad (daar staat ook
niets beg=halve de achtergrondfoto!).

> [...]
> bureaublad opent na het starten van je pc? Je hebt dan helemaal geen
> aparte ikoontjes voor snelkoppelingen op je blad meer nodig.

Alles wat op het bureaublad staat is onbereikbaar als je ergens mee
bezig bent, dus eerst alles sluiten voor je erbij kunt. Mijn
snelstartbalk staat altijd paraat......

--

Vriendelijke groeten,

]-[oRus
www.smallsystemservice.nl

Cnut

Re: idee voor verbeterde interface v. Windows
"]-[oRus" <horus@fake.invalid> schreef in bericht
> [...]

> die ik zo regelmatig gebruik, gegroepeerd naar toepassingsgebied. Ik kom
> NOOIT op het bureaublad (daar staat ook niets beg=halve de

lol ! "50" , baas boven baas! Zeker een breedbeeldscherm ;-)

> [...]
> bent, dus eerst alles sluiten voor je erbij kunt. Mijn snelstartbalk staat

Jawade

Op Zaterdag 8 November 2008 11:21:51 +0100, schreef Massimo <och@'tisnietwaar.nl> in artikel <1cpah45qj4k2vq97h70sopicsn66t7rojj@4ax.com>:

> [...]
> budget besteedden aan het ontwerpen van een behoorlijke vormgeving
> zouden ze hun omzet vermoedelijk moeiteloos verdubbelen. :-)

Is een bloemetjespatroontje niks voor je?

Met vriendelijke groeten, Jawade.
--
http://jawade.nl/ Veel vernieuwd! Diskeditors met MBR-rebuilders!
Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, SDir v DIRgrootte, POP3lezer,

Massimo

On Sat, 8 Nov 2008 16:55:09 +0100, "]-[oRus" <horus@fake.invalid>
wrote:

> [...]

>tools) die ik zo regelmatig gebruik, gegroepeerd naar
>toepassingsgebied. Ik kom NOOIT op het bureaublad (daar staat ook

Ik heb zo'n donkerbruin idee dat dit niet hetzelfde is als dat waar ik
het over heb. Niettemin zou het handig kunnen zijn. Ik ga er eens naar
kijken.

Groet,

Massimo
[KNIP]