Inloggen webspace @home

Jo Engelen

Inloggen webspace @home
Vraag/opmerking: Ik kan niet inloggen op mijn webspace bij @home(Ziggo).
Melding : Internet Explorer kan
https://homedrive.home.nl/gebruikers...me.nl/publiek/ niet openen als
een webmap. Wilt u in plaats daarvan de standaardweergave ervan bekijken?
Contact gehad met diverse medewerkers van Ziggo, alles geprobeerd (zoals het
downloaden van update kb907306), geen resultaat.
Iemand enig idee?

Jo

Bello

Re: Inloggen webspace @home

"Jo Engelen" <jo.engelen@home.nl> schreef in bericht
news:99fcd$4912a1dc$541d1c1d$30910@cache4.tilbu1.n b.home.nl...
> [...]
> Contact gehad met diverse medewerkers van Ziggo, alles geprobeerd (zoals
> het downloaden van update kb907306), geen resultaat.

In een vorig draadje heb ik al aangegeven hoe het bij mij wel werkt,
hier volgt het verhaal stap voor stap:

Na installeren van KB907306 kan een netwerklocatie
aangemaakt worden in de verkenner via:

Extra->Netwerkverbinding maken->Klik in het geopende venster
direct op de onderste regel: 'Verbinding met een website maken ......'.
Klik in de 2 volgende vensters op 'Volgende'.

Type nu het internetadres in: 'https://homedrive.home.nl/<gebruikersnaam>
Klik op 'Volgende'.

Nu wordt om gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd.

In het volgende venster verzin je aan naam voor deze locatie.

Bijna gepiept nu, de rest wijst vanzelf.

Je kunt nu in de verkenner deze locatie als een gewone map benaderen.
Het enige wat bij mij niet werkt is dubbelklikken. Ik moet met
rechts klikken en dan openen of verkennen kiezen. Kleinigheidje.

Hoop dat het bij jou ook zo lukt!
Succes,

Bello

"Bello" <bello@nomail.com> schreef in bericht

> [...]

> Het enige wat bij mij niet werkt is dubbelklikken. Ik moet met
> rechts klikken en dan openen of verkennen kiezen. Kleinigheidje.

Zover zogoed!!!!
Alleen lukt het mij nu niet om de "alleen-lezen" eigenschap van bijvoorbeeld
het bestand: index.htm uit te schakelen. (ja, ik heb bij eigenschappen
gekeken, maar daar is geen verander-optie te vinden).
Alvast bedankt, ik ben al een stuk verder dan voorheen gekomen!

news:1e7f8$4912bdba$541d1c1d$7333@cache3.tilbu1.nb .home.nl...
> [...]

> eigenschappen gekeken, maar daar is geen verander-optie te vinden).
> Alvast bedankt, ik ben al een stuk verder dan voorheen gekomen!

Ok!!
Ik weet niet waarom je index.html van alleen lezen wilt afhalen.
Maar verwijderen gaat wel.
Ik maak de pagina eerst in een tijdelijke map, maak de webpagina leeg
en kopieer dan de tijdelijke map hier naar toe.

Groeten,

> [...]

> Ik maak de pagina eerst in een tijdelijke map, maak de webpagina leeg
> en kopieer dan de tijdelijke map hier naar toe.

Ik wil index.html bewerken, dus daarom heb ik niets aan de
alleenlezen -optie.

news:e6213$4912dc4c$541d1c1d$11178@cache4.tilbu1.n b.home.nl...
> "Bello" <bello@nomail.com> schreef in bericht

> Ik wil index.html bewerken, dus daarom heb ik niets aan de
> alleenlezen -optie.
>
> Jo.

Juist.
En deze naar een standaard map kopieren, daar bewerken en
dan terugzetten?

Succes,
Bello

Jo Engelen

Re: Inloggen webspace @home
> Juist.
> En deze naar een standaard map kopieren, daar bewerken en
> dan terugzetten?
>
> Succes,
> Bello

Naar een standaard map kopieren lukt, bewerken ook, maar terugzetten wil dan
weer niet (zucht).

news:9f90f$49132e23$541d1c1d$8873@cache6.tilbu1.nb .home.nl...

> Naar een standaard map kopieren lukt, bewerken ook, maar terugzetten wil
> dan weer niet (zucht).
>
> Jo

En de hele webpagina ophalen naar een standaardmap, index.html bewerken,
in deze map testen, webpagina leegmaken en alles compleet weer terugzetten?

> [...]

> En de hele webpagina ophalen naar een standaardmap, index.html bewerken,
> in deze map testen, webpagina leegmaken en alles compleet weer

Nee, ik ga de webpagina niet leegmaken ( risico dat het terugzetten mislukt,
is mij te groot).

Evengoed bedankt zover.

Jo