Laptop, Asus, sluit niet volledig af.

atoom

Laptop, Asus, sluit niet volledig af.
Ik heb al sinds een poos problemen met het afsluiten van mijn laptop.
Hij draait op Vista. Het gaat om het volgende. Wanneer ik onder menu
start, pijltje openen en dan op afsluiten druk is de laptop wel bezig
met afsluiten. Windows sluit af, het beeld wordt zwart, maar het geluid
blijft draaien en het gele energie lichtje blijft branden. Ik kan op
alle knoppen drukken maar er gebeurd niets. Meestal moet ik dan zelf de
laptop handmatig uitschakelen door een paar seconden op de aan uit knop
op de laptop te drukken.
Wanneer ik de laptop geforceerd heb afgesloten, geeft hij bij het
opstarten niet aan dat hij foutief is afgesloten. Hij start normaal op.
Heb daar geen problemen mee.
Nu dacht ik eerst zelf dat hij misschien automatisch een back up wilde
gaan draaien. Dus ik had 'em 's ochtends aangezet, gelijk daarna op
afsluiten gedrukt en hij sloot zoals verwacht niet volledig af. Nu kwam
ik 's avonds weer thuis en stond hij nog gewoon te draaien. Dus dat was
het probleem niet.
Ik heb bij configuratiescherm, wijzigen wanneer computer in slaapstand
gaat, geavanceerde energie-instellingen wijzigen, aan/uit knop van menu
start, de optie slaapstand al gewijzigd naar afsluiten. Daar ligt het
probleem niet. Ook maakt het niet uit of ik de laptop afsluit terwijl
hij aan de accu ligt of niet.
Me thema heb ik al op windows klassiek gezet, zodat hij sneller draait.
Helaas heeft dit ook geen effect op het afsluiten.
Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb zelf al op het
internet zitten zoeken naar tips of oplossingen, maar als ik wat vond
werd er nooit een oplossing gegeven. Het enige wat er gezegd werd is
installeer windows opnieuw. Wat mij persoonlijk niet echt een oplossing
lijkt.

Atoom
Cnut

Re: Laptop, Asus, sluit niet volledig af.
"atoom" <nobody@localhost.> schreef in bericht
> Ik heb al sinds een poos problemen met het afsluiten van mijn laptop.

Wanneer was het nog OK?; heb je een herstelpunt?

> [...]
> drukken maar er gebeurd niets. Meestal moet ik dan zelf de laptop
> handmatig uitschakelen door een paar seconden op de aan uit knop op de

Wat zeggen de logboeken? (uitvoeren: C:\Windows\System32\eventvwr.msc)
Wat start er allemaal automatisch op? (uitvoeren: msconfig => tabblad
opstarten)
Er blijft waarschijnlijk een proces of service hangen. Weet je zeker dat je
laptop virusvrij is?
Scan de boel eens!
http://housecall.trendmicro.com/uk/
Probeer ook deze tweak eens:
http://www.tweakvista.nl/tweak-windo...ersnellen.aspx

> [...]
> een oplossing gegeven. Het enige wat er gezegd werd is installeer windows
> opnieuw. Wat mij persoonlijk niet echt een oplossing lijkt.

atoom

Cnut schreef:
> [...]

> opstarten)
> Er blijft waarschijnlijk een proces of service hangen. Weet je zeker dat

dank je wel voor de aanwijzingen, ik duik er in.

gr. atoom
Jeano

Re: Laptop, Asus, sluit niet volledig af.
Ik heb deze sleutel aan gepast naar 200 op mijn destop zal dat geen
problemen geven, na een tijdje?

http://www.tweakvista.nl/tweak-windo...ersnellen.aspx

(bestuuringsiestem is vista)

--
Groetjes Jean,

Nog een prettige dag.

"Jeano" <jean.libbrecht@telenet.be> schreef in bericht
> Ik heb deze sleutel aan gepast naar 200 op mijn destop zal dat geen
> problemen geven, na een tijdje?
>
> http://www.tweakvista.nl/tweak-windo...ersnellen.aspx
>
> (bestuuringsiestem is vista)

Zoek naar de sleutel WaitToKillService en verander de waarde van 20000 naar
200 - (Belangrijk: Wanneer hier een lagere waarde wordt ingevuld, zal het
systeem onstabiel worden!)
Niet onder de 200 gaan dus.
Trouwens, pakweg 400 mag ook.