Waarom geeft 'standaardprogramma's instellen' maar een beperkt aan

Geralda

Waarom geeft 'standaardprogramma's instellen' maar een beperkt aan
Hoe kan het dat in het venster 'standaardprogramma's instellen' maar een
beperkt aantal programma's worden weergegeven?
Ik vind het bijv. raar dat wel OpenOffice.org er in staat, maar mijn MS
Office 2007 die standaard voor alle presentaties staat, niet in het lijstje
voorkomt.

Hoe kan ik zorgen dat hier meer in komen te staan. Voor Office en nog andere
programma's is dat best handig, omdat ik dan niet elke extensie apart hoef om
te zetten.
Cnut

Re: Waarom geeft 'standaardprogramma's instellen' maar een beperkt aan
"Geralda" <Geralda@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> andere
> programma's is dat best handig, omdat ik dan niet elke extensie apart hoef

Uit Windows Help en ondersteuning:
"De programma's wijzigen die standaard worden gebruikt door Windows"
Deze zin invoeren in het zoekvenster, hulpitem nr. 1
Inclusief afbeeldingen.
Hulp heb je vaak dichterbij dan je denkt.

Geralda

Re: Waarom geeft 'standaardprogramma's instellen' maar een beperkt
ja, die heb ik ook al gezien, maar daar staat nog steeds niet in, hoe ik het
eerste deel: 'uw standaardprogramma's instellen' aan kunt vullen met meer
'standaardprogramma's'. In de 2de kun je per extensie een programma er
aankoppelen, de derde automatisch afspelen en de 4de, daar staan ook alleen
maar de internet, mail, java, mediaplayer, en chat. Daar kan ik dus ook niet
veel mee.

In het eerste deel, kan ik dus zelf niets wijzigen, daar staan dus een
aantal programma's, en ik vraag me dus af, waarom andere bep. progr. die
standaard bij bepaalde extensies worden geopend er niet bij staan.
Bij mij staat wel irfan view en geen paintshop pro, terwijl dit allebei
legale produkten zijn, hetzelfde dus bij OpenOffice en MSOffice, het 1 wel,
de andere niet.
Ook in de hulpprog. kan ik niets over meerdere programmas toevoegen vinden.

> [...]
> wel,
> de andere niet.
> Ook in de hulpprog. kan ik niets over meerdere programmas toevoegen

Ik denk dat wat je wilt niet gaat lukken, behalve via de extensies optie. Ik
las op een site:
"However, not all programs will be listed and configurable via “Set Default
Programs” control panel. *Only* *some* Windows Vista-aware applications,
such as Firefox, QuickTime, Safari, Windows Media Player and etc has added
themselves to the default programs list with corresponding supported file
extensions and protocols."

Dus een hoop (wellicht iets oudere-niet Vista aware) programma's nestelen
zich niet in dat menu. Merkwaardig is ook dat mijn MS-Expressionweb,
desgevraagd ooit ingesteld als "default web-editor", er bij mij ook niet
bijstaat.
Er is in "uw standaard programma's instellen" geen optie om een programma
toe te voegen. Trouwens in Windows 7 beta ook niet.
Nog 2 relevante sites:
http://www.pctipsbox.com/change-wind...ault-programs/
http://articles.techrepublic.com.com...1-6186021.html

Geralda

Re: Waarom geeft 'standaardprogramma's instellen' maar een beperkt
ik had al zoiets verwacht, ik had gehoopt dat ik op een andere manier wat
prg. kon toevoegen, maar helaas...
Het was handig geweest, om zeker tussen MS Office (waarbij ik het gek vindt
dat een 2007 versie van microsoft zelf er niet tussen staat en de concurrent
wel) en OpenOffice.org verschillende bestanden te verdelen. Het meeste staat
wel goed.

Het was me al eens eerder opgevallen, maar nu weet ik dus gewoon dat ik daar
niets aan kan doen, verder..

Bedankt voor het zoeken naar antwoord.
grt
geralda