Bekabeld netwerkje Vista > XP kan geen bestanden delen (behalve Public)

OEM

Bekabeld netwerkje Vista > XP kan geen bestanden delen (behalve Public)
Voorheen had ik een laptop en een desktop Pc - allebei
WinXP3 - die verbonden waren via een modem/router. Het
uitwisselen van bestanden verliep probleemloos via de
werkgroup MSHOME.

Nu heb ik de laptop vervangen. De nieuwe laptop met
Vista Home premium liet zich zonder probleem
configureren op werkgroep MSHOME en de bestanden van de
desktop waren beschikbaar.

Maar het omgekeerde lukt niet! Hoe ik ook probeer om op
de laptop de bestanden te delen en machtigingen te
geven, de desktop geeft de mappen wel weer op mijn
netwerklocaties maar hij wil ze niet openen. Ik krijg
een error mededeling:

" \\Amilo is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de
juiste machtigingen..... Aanmeldingsfout: de gebruiker
heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde
aanmeldingstype te gebruiken op deze computer."

Voorheen werkte ik op beide pc als admin en zonder
paswoord. Nu werk ik op vista wel als admin met een
paswoord en heb ik ten einde raad ook op de desktop
(WinXP)een admin account aangemaakt met dezelfde naam en
hetzelfde paswd. Allemaal tevergeefs!

Op die Vista doe ik wschlijk iets fundamenteel verkeerd,
maar wat?

Iemand enig idee? Alvast bedankt.

Walter

Re: Bekabeld netwerkje Vista > XP kan geen bestanden delen (behalvePublic)
OEM schreef op 5-11-2008 17:05:
> [...]
> hetzelfde paswd. Allemaal tevergeefs!
>
> Op die Vista doe ik wschlijk iets fundamenteel verkeerd,

Zie de aanwijzingen in
http://winhlp.com/wxnet.htm
onder het kopje "Logon failure—logon type"

OEM

Re: Bekabeld netwerkje Vista > XP kan geen bestanden delen (behalve Public)
In article <45732$4911fc3e$5353d4bc$2184
@cache110.multikabel.net>, karelV@degroeten.local
says...

> Zie de aanwijzingen in
> http://winhlp.com/wxnet.htm
> onder het kopje "Logon failureâ¤=3Flogon type"

Bedankt, zal deze avond een volledig doornemen.

Walter
Andre

Op Wed, 5 Nov 2008 17:05:47 +0100 schreef OEM , :

> [...]
>heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde
>aanmeldingstype te gebruiken op deze computer."

Delen met paswoord uitgeschakeld in Vista's netwerkcenter ?

--
Groetjes
André (VB)
Bozweb

On Wed, 5 Nov 2008 17:05:47 +0100, OEM <nospam@thanks.com> wrote:

> [...]
>hetzelfde paswd. Allemaal tevergeefs!
>
>Op die Vista doe ik wschlijk iets fundamenteel verkeerd,

Simple filesharing uitschakelen
OEM

Re: Bekabeld netwerkje Vista > XP kan geen bestanden delen (behalve Public)
In article <PjAQk.1035$vm.195@newsfe08.ams2>,
me@privacy.invalid says...

> Delen met paswoord uitgeschakeld in Vista's netwerkcenter ?

Jawel en ook UAC
OEM

Re: Bekabeld netwerkje Vista > XP kan geen bestanden delen (behalve Public)
In article <geur0n$4a0$1@bozweb.net>, bozweb@bozweb.net
says...

> Simple filesharing uitschakelen

Waar en hoe doe ik dat op de Vista(NL-versie)

Walter