Internetfilmpjes afspelen op mediaplayer

Leo Rutten

Internetfilmpjes afspelen op mediaplayer
Hallo,

Ik heb onlangs Windows Vista Ultimate geinstalleerd op mijn pc.
Nu zit ik wat te klooien met de beveiligingsinstellingen van Windows en van
Explorer.
Dit door de volgende reden, Als ik op bepaalde sites een filmpje wil openen
via mediaplayer is het precies alsof dat filmpje wordt tegengehouden door
ofwel Windows Vista ofwel door Explorer.
Na het klikken op het filmpje ( waarna normaal mediaplayer zich opent en het
filmpje afspeelt) krijg ik telkens dat ipv mediaplayer zich een
internetpagina opent, die mij dan de onderstaande fotmelding geeft:

citaat "
De webpagina kan niet worden weergegeven

Meest waarschijnlijke oorzaken:
Uw computer is niet met internet verbonden.
Er zijn problemen op de website opgetreden.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.

Mogelijke acties:
Verbindingsproblemen vaststellen

Meer informatie "

Dit alles terwijl ik aan het surfen ben en dus wel degelijk internet heb.

Kan mij iemand zeggen wat ik hieraan kan doen? Ik heb reeds de beveiliging
lager willen zetten maar dat doet niets af.

Alvast bedankt voor de reactie

Lei

Re: Internetfilmpjes afspelen op mediaplayer
Leo Rutten schreef op 5-11-2008 16:27:
> [...]
>
> Kan mij iemand zeggen wat ik hieraan kan doen? Ik heb reeds de
> beveiliging lager willen zetten maar dat doet niets af.

Dat lijkt me niet zoveel van doen hebben met de beveiliging, eerder met
een DNS-probleem.
1. Welke "bepaalde sites" bedoel je? Geef eens een URL.
2. Geef als test bij de eigenschappen van TCP/IP een vast IP-adres voor
de dns-server op, n.l. de OpenDNS-server 208.67.222.222
Verschil?